"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Kőfejtő Cross

2015. március 23. - korcs75

Vasárnap reggel annyira nem örültem a korán kelésnek, de mivel több, mint 2 éve nem voltam mtb versenyen így várakozásokkal telve indultunk neki a Tarcalra vezető útnak, a 3. Kőfejtő Cross-ra. Ezt a versenyt szántam a "nagy" visszatérésnek és mivel a kondícióm a béka segge fölött volt picivel, így a célom, a tisztes helytállás volt, a "futottak még" mezőnyében. 

A Kőfejtő Cross nem csak visszatérés volt számomra a XC/maraton világába, hanem egyben egyesületi évadnyitó verseny is, mivel időközben (remélem nem csak szánalomból) befogadtak maguk közé a Hajdúsági Kerékpáros és Természetjáró Egyesület tagjai (kösz lányok és fiúk). (Jut eszembe, ha esetleg nem tudod mihez kezdj az adód egy százalékával, akkor klikk ide). Nem mellesleg a Hai se volt még éles bevetésen és fingom nem volt, hogy fog viselkedni a full merev bringa. Szóval, volt miért izgalommal várni a versenyt.  

A megérkezés után az első kihívás egy megfelelő parkoló keresése volt, mivel a kijelölt területek fullon voltak, de ez nem okozott nehézséget, hiszen pikk-pakk találtunk egy üres helyet az egyik mellékutcában (halkan jegyzem meg, kicsit feltűnőbb táblával is lehetne jelezni a versenyközpont helyét, bármennyire is a központban van).

Megérkezés után összepakoltam a binyót, átöltöztem és bumszliztam is felvenni a rajtszámot, a főtéren felállított infó sátorhoz, miközben Ritty lelépett tortabizniszt intézni (mondtam már, hogy menő cukrász és a torták királynője?!).

Volt ugye előzetes regisztráció, meg helyszíni nevezés... naaaaaaaadeeeee... egyrészt volt, aki azért puffogott, mert a helyszíni nevezést egy meghatározott időpontban lezárták. De könyörgöm... tényleg nem volt idő előre nevezni, vagy időben odaérni a nevezési sátorhoz?! Másrészt kedves fiatalabb korosztály (ez nevezésnél és kajaosztásnál is jellemző volt a feltörekvő nemzedékre), az, hogy Marci, Tiffany vagy tökömtudja milyen ismerős már sorban áll, az nem jelenti azt, hogy te automatikusan odaállhatsz elé/mögé, beelőzve a sort...  

Vissza a versenyhez, kb. 10 perc sorbanállás után kezemben volt a rajtszám és a csomag is benne plusz műzli, ivólé, matricák (jeeee, igen matricamániás vagyok, hehehe), amiket ilyen kis versenyen, ahol mindössze 3000Ft a nevezési díj, és a szponzorokat is vadászni kell, őszintén, én el se várok és mivel volt nálam "mágikus" géééééél, így a műzlit rögtön be is toltam.

Sajnos vagy nem sajnos "íppenhogy" master1 kategóriába estem, ezért a rajt 12:15-kor kezdett, úgyhogy volt idő bőven. Az idő nem volt kegyes, egész nap felhős volt az ég és fújt a szél, ezért, amikor kezdtünk átfagyni, visszaültünk a kocsiba melegedni, így csak Eszter bombasztikus győzelmét a női mezőnyben láttuk élőben.

12:15kor ellőtték a master1-et is, ami 7 kört jelentett (master2-ben 6-tal megúsztam volna), közel 100m szintkülönbséges, 4km-es körökkel.  Mivel picit fáztam, így a dzsekimet magamon hagytam, ami vége felé, már nem tűnt nyerő ötletnek, mivel iszonyat alámelegedtem. Taktikusan a végéről indultam, mivel nem ismerve a pályát és a bringám igazi képességeit se, az első kört óvatosan toltam.

tarcal2.jpg

Hááát meglátszott a kihagyás, hiszen a pálya elején már éreztem a lábam, mivel szinte csak felfelé ment, két "ízlésesen" elhelyezett (jólesően anyázós) kaptatóval, ahol az ember inkább tolta. Mivel előttem is rögtön ugrottak le az emberek a bringáról, így én se igazán vitézkedtem először, ezek kitekerésével... ami utólag elég hülyeség volt. Az utolsó kemény emelkedő után jött a tejjel-mézzel folyó Kánaán.... végig lefelé a célterületig. Itt az egyedüli technikásabb szakasz egy szőlő dűlőn lefelé vezetett, aztán be a városba, ahol lehetett tolni neki ezerrel az aszfalton.

Ugye milyen egyszerűnek tűnik?! Pedig! Szóval a bringa... istenkirály, de full merev, így bár toltam neki rendesen, körről-körre, egyre jobban a lejtmenetben, de a meredekebb pattogós lefeléknél úgy toltam a seggem az ülés mögé, ezzel is irányba tartva a gépet, hogy öröm volt nézni. Egyszer a napszemüvegem is sikerült majdnem elhagynom, annyira pattogott. Egy szemfüles fotós le is kapta, ezt a meggyőző pillanatot.

A második körtől picit módosult a pálya és egy lépcsős rész is bejött választható opciókkal... egyik irányba lábon mész le, másik irányba bringával... Hát persze, hogy bringával...opp de az enyém full merev, kicsi a sebesség úgy elpattog, hogy az na, én hülye meg a legrosszabb opcióként satufékeztem egyet a lépcsőn. Ezzel az "okos" ötlettel majdnem sikerült fejre állnom...persze többször ezt a hibát már nem követtem el.

A lejtős szakasz előtti, uccsó, izomszagú emelkedőt minden alkalommal ki kellett volna tekerni, bármennyire is fájt, amikor sikerült (háromszor), de kétszer rossz nyomvonal választásnál emelte fel az elejét a canga, kétszer pedig elkaparás miatt kellett kilépnem az spd-ből (külsőt kell váltanom, mert bár túrázni jó Rapid Rob, de párszor olyan helyeken kapart meg versenyen, ahol nem lett volna szabad), pedig ezeknél a részeknél sokat lehetett volna hozni.

A 3. körnél estem át a holtponton, akkor tudtam, hogy bár a kondim szar, de végigtolom... sőt kezdtem felvenni a pálya ritmusát. Az uccsó két körben egy cube mezes sráccal előzgettük egymást, de lefelé esélyem se volt ellene a merev villával, így a végén elment mellettem. 

tarcal1.jpg

Összeségében? A pálya jól ki volt jelölve, a biztosítás pöpec volt. Az infók alapján, az időméréssel (erre, ha jól tudom külön cég volt megbízva) volt valami gixer, így az eredmények késve fognak kikerülni a honlapra.

Benyomások? Emlékszem az első versenyemre, arra a jó érzésre, amikor befutottam a célba... aztán teltek az évek és bármennyire is sikerült felszívnom magam és hajszoltam az eredményeket, soha többé nem jött az az érzés, na ez most megvolt. Bejött a merev bringa "fíling", bármennyivel is jobban oda kell figyelni, bejött a családias hangulat, a finom chilis bab és ha nincs a cudar idő, akkor senkinek se tűnik fel, a meleg napsütésben, hogy mennyit kellett várni az eredményhirdetésre.
(Képekért köszönet Ádámnak! Persze, mi megint nem vittünk "fotoaparat"-ot...)                

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr877294061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása