"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Mária Maraton 02 nap Schwarzau/St Corona am Weschel

2016. július 17. - LordCsipisz

Reggeli után indulás 9 körül. Nagyjából ez volt a napi beosztás az egész túra alatt. Persze jobb lett volna 6 kor kelni, és 7 kor rajtolni, amivel elkerülhettük volna a hőséget kicsit, és jobb lehetett volna a napi beosztásunk is egy kevésbé szétdarabolt délutánnal, de ez lett a menetrend azt'kész. Viktor ha ezt olvassa, hozzáírja majd a kívánságlistámhoz.

Aszfalton kezdtünk be, 9.75km-nél Vois-nál 3*os pihenőhely labortiszta mobilvécével, még papír is van. Laza bemelegítős középtányéros mászás hozott idáig. Az idő napos-borús, vagyis pont tökéletes.
Kis térképezés után rájöttünk hogy biza keményen elkavartunk. Némi böngészés után gurultunk vissza az illetékes kereszteződésig, majd sokáig vitt még az utunk aszfalton, párhuzamosan velünk a Schwarza zúgott a hegyek között, kisütött a nap is lassan. Balázsék a staffvannal is megelőztek, a kis kitérőnk miatt lemaradtunk tehát a fő menetről szépen.

Megálltunk megnézni egy hidat, még szerencse, mert ott indult a track is. Rövidke botorkálás kavicsoson, aztán hamar vissza aszfaltra, ez csak amolyan "inkább menjünk errefelé ötszáz métert" út volt.

Ez a felállás folytatódott, vagyis 1-2kili aszfalt, kis terep ami többnyire egynyomos, sziklás-kavicsos-gyökeres eleinte játszós-örömmontizós, De egyre inkább előbújtak a toligálós szintek, meg a vaslépcsők, rácsos pallók, elvégre ez csak egy gyalogút. Mondanom sem kell, hogy pazar, helyenként feldolgozhatatlanul sokkoló szépségű környezetben.

Egy úton átkelésnél a futókat kísérő frissítős lányok kocsija épp elért minket, két nápolyi pont jól jött. Tovább terep, na most tényleg gyalog, tolós, kb lépcsőház fel, feljebb, megőrülsz, #soseerszfel. Párszor 1-2tucat méterre felültem, de annyi, leszállás. Cx re jó gyakorlás. Persze amikor és ahová felértünk, ott azonnal hard reset, akkorát ütött a látvány.

Leereszkedtünk Hirschwang-ba, ahonnan kicsit nyugisabbra vette a figurát az út. A várost elkerülő bicajút hangulatos, sikerült pár rég elfeledett keskeny nyomtávú vasúti kocsit, és egy tiptop állapotú tűzoltóvasutat is szemügyre venni. A városközpontban egy jó fagyi (a néni nem ám lehúzza a kanalat a fagyiskotlik szélen mint otthon.... Volt akkora gombóc mint az öklöm) kellett is, mert kicsit kaptatós, vasúttal egy szintre hozás jött Geyerhof-nál, laza 60meter magas vasúti viadukt szintjére kellett felkapaszkodnunk. Mókuskerékkel épp meg is volt.

Jött még pár méter szint mire elértük a Semmering melletti települést. Schottwien az autópálya viadukt alatt. Ezt csak azért tartom fontosnak megjegyezni, mert a felette levő hegyről ereszkedtünk le, átmentünk alatta, azután fölé másztunk, és ez az egész kaland belefért úgy 10 kilométerbe. Úgy indult, hogy kiszúrtuk hogy van egy vár is a szomszéd hegytetőn, s mivel láttuk hogy az utunk simán csak lemegy a faluba, elindultunk kis kitérőnek várat nézni. Meg lett hamar, a végen magánút, vár zárva...... azért már felmegyek azon a kaptatón, de mégsem, lánc elszakad, első váltót begyűri, technikai szünet. hajtás ki, váltó kiegyenget, szerencsére csak megrepedt a keret és nem tört el rendesen, így használható maradt. Patentszem be, hajrá!

Innen az aszfalt elhagyása után ami megy le, az kb szarvaskői várból lefelé csak 5x..... Egy nyom, szikla gyökér hajtűkanyar minden. A végén kvázi szabadesés szintesésű sziklás ösvényen, ahol egy trial bicaj jobban jött volna. Már nem azért mert használni tudnám, de könnyebb 5 kilóval, meg praktikusabban cipelhető. :D Landoltunk a hátsó kertjében valakinek, ház, fal mellett bicikli, gyerekjátszótér, kisbicaj. Egy étteremben kértünk vizet, majd egy garázsvásárt kihagytunk időveszteségünk okán.

Át a viadukt alatt, majd kezdtük a mászast-kb200-300méter között valami, volt rá vagy 4km. De minden mászásnak vége egyszer, ittunk egy kávét Maria Schutz-ban. Aztán le. Meglepi, megint fel. 980ra..... Ez már eléggé dolgozós volt, de meglett, végül az út is, ami körül épp valami nagyobbacska építkezés folyt, talán vízelvezető árok. Nem volt nehéz tekerni mert tolni kellett, helyenként 40 fokos szögben, vízmosta, gyökeres köves részeken. Gurulga persze jól esett utána, csak rövid volt.

Utolsó 10km nél hívtak merre vagyunk, jeleztük hogy minden oké, jövünk nem sokára. 10km, mi fér abba még bele? Mászások vízmosásban. Zárt kapuk, kidőlt fák, megérkezés végre-aztán csalódás, mert mégsem, ez még nem a vége. A vége 1.5km mászás. Kistányér, Katyust próbálom nem otthagyni, olyan tempót diktálok amit tartani tud ő is. Igazából nem túl nehéz feladat, 6 helyett megyek felfelé öttel. Seti elénk fut, többiek betapsolnak. Naggyondurva volt. A nap is, a fogadtatás is.
Szállás príma, körbe szuper panoráma. A futókat bicajjal kísérő Bandival osztozunk a helyen. Idősebb tag, jó fej, el lehet dumálgatni vele de alapjában véve csendes.

(utólagos adatelemzés után is ez volt a legdurvább nap.)
Napi-táv/szint: 47.09km/1565m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.