"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Locus Map - ingyenes Public Live Tracking funkció

2017. augusztus 18. - korcs75

Új, igencsak hasznos "fícsörrel" gyarapodott a Locus Map  tárháza, saját online nyomkövető funkcióval. Ugyan eddig is létezett egy ilyen a Locusban, de nem saját megoldás, hanem GPSies-zal karöltve.  Ez kissé megbonyolította a beállítását és a használatát. Az új, saját Live Tracking viszon pofonegyszerű, ahogy a Locus saját maga reklámozza:

"Try it! It’s easy and free. Go to your Locus menu > More functions > Live tracking. Put in your nickname and press the green button START. And that’s it!" 

Mivel a Public Live Tracking ingyenes, így Free verzióban is elérhető, szabadon használható. Ilyenkor a Locus saját felületén bárki láthatja merre csámborgunk. A Private Locus live tracking már más tészta, ezt "zsetonokkal" tudjuk megvenni a Locus store-ból, hasonlóan, ahogy a fizetős térképeket is. Itt természetesen bekorlátozhatjuk, hogy ki követhesse nyomon, hogy éppen merre járunk.

capture.JPG

Bagaboo Jumbo S

Laptop... de utálom hurcolászni. Mindig kínlódás volt berakni a deuter tatyómba, amit melóba hordtam, így elhatároztam beszerzek egy fasza commuter táskát, olyan igazi melóba járósat. Agyaltam futártatyón, de a félvállas megoldás elég gerincgyilkosnak hat, így eleve kétvállasban gondolkodtam. A netet böngészve két tatyó maradt versenyben a timbuk2 Rogue és a bagaboo Jumbo (S-es méretben). Alap árban a Jumbo volt kedvező, ráadásul magyar cég, hát akkor támogassuk a magyar ipart. 

Irány fel a bagaboo weboldalára, táskatervező.... na nézzük... öööööö mi is kéne nekem extraként. Laptoptartó... plusz 7500Ft.... jujj, na akkor az nem kell. Veszek ebay-en egy neoprém tartót 500FT-ért és abban rakom bele a tatyóba. Na jó, akkor laptoptartó nem kell. Légáteresztő hátszivacs...hm... na jó ezt megrendelem.

Kéne egy mobil tartó is rá, de az már van nekem egy molle (vízszintesen felvarrt gyöngyvászon pántokhoz rögzíthető) rendszerű és tök frankó lenne azt használni. De oppácska, hát a Jumbo elején van ilyen pánt, de milyen fasza lenne ha az oldalán is lenne. Írtam hát a bagaboo-nak, hogy szeretnék ilyet, meg lehet e valósítani. Jött is a válasz, hogy persze és mindössze egy plusz ezres lesz. Zsivány! Akkor már csak bolondítsuk meg a színét a tervezőben.... ööö maradjon fekete az fasza, nem látszik a koszolódás, max a belseje legyen piros, nem kell mindig belehalni  a dizájnba ... oké így mehet:

jumbo.JPG

Az egyedi tervezés után a legyártási idő 2-3 hét, szóval erre nem árt felkészülni, de nekem nem volt sürgős. Amikor megjött a tatyó elégedetten csettintettem, betyáros lett. A vízállóságát azóta már többször teszteltem és nem volt rá panasz. A molle csíkoknak köszönhetően könnyedén rögzíthetek rá hasonló rendszerű extra zsebeket, pl. mobil tartót:

molle.JPG   

Eddig nagyon bevált melóba járáshoz, jól pakolható, az alap verzióban is elég zseb van rajta, de ha kell pluszba, csak felpattintok egy külsőt.  A légáteresztő szivacsozásba ugyanúgy bepálik a hátad, vagyis az enyém tuti, szóval azt, ma már nem rendelném meg. Ami nagyon hiányzik az a egy fogantyú a tetejéről, azt nem is értem, hogy miért nem alap tartozék, de ha rendelsz ilyen táskát, mindenképpen dumáld le a bagaboo-val, hogy neked kell egy ilyen. Extraként megemlíteném, hogy a táska kiválóan működik hűtőtáskaként is, mivel a belső borítás, nem csak vízhatlan, de elég jól hőszigetel is és az S-.es méretbe is meglepően sok sör... akarom mondani izotóniás védőital fér, a hűtött sör meg mint tudjuk kiválóan funkcionál jégakkuként, hehehehehe.

Strapatelefon beszerzés - Ulefone Armor

Nem tudom megfigyeltétek e már, de úgy 2-3 év után, a nagyon okos telefonok elkezdenek darabjaikra hullani. Először csak beadja az unalmast valamelyik funkció, majd szép lassan tönkremegy a tacsi-pacsi képernyő, az akku kapacitása 10%-ra csökken stb...  Kismillió konspirációs teória létezik a beépített visszaszámlálókról, amik x év után tervezetten tönkreteszik  a cuccot (built on planned obsolescence), hogy vegyél másikat, ezzel is pörgetve a fogyasztást, de mivel ez egy bringás blog, ezek ismertetését meghagyjuk másoknak.

Maradjunk annyiba, hogy az én telefonom is elkezdett szép lassan tönkremenni, ami elég foscsi, mivel maga a telefon egész jó hardverrel rendelkezett. 2 év után is, minden app akadás mentesen futott rajta. Sajnos a napi bringás használat során elég hamar kiderültek a hátrányai:

  • Túl nagy. Az 5.5 colos telefon még az én L-es tenyeremmel se használható normálisan egykezes "üzemmódban".
  • Nem víz- és porálló, ami néha jól jött volna, amikor elkapott az eső.
  • Kesztyűben nem volt használható (na jó van egy spéci átmeneti kesztyűm erre, de téli kesztyűm annyira bevált bringán, hogy azt nem cserélném le)
  • Montizás közben nem kis paráim voltak esésnél (estem párat), hogy mez hátsó zsebében a teló túlélte e.... 

Szóval tudatos vásárlóként eldöntöttem, hogy köv. telóm nem lesz nagyobb 5 colosnnál, abból is az IP68-as (víz és porálló) szabványnak megfelelő és tudja a GLONASS-t és min. Gorilla Glass képernyője legyen. Magyarul legyen igazi strapa telefon. Elkezdtem kutakodni neten, hogy mégis, mi az, ami jelenleg elérhető a piacon.

Az itthoni árakat és kínálatot nézve, rögtön a kínai piac felé fordultam. Nincs ezzel baj, az előző két telefonom is onnan jött, szóval irány a kínatech oldala, induljon a keresés. Azért szeretem a kínatech-et (nem fizetett reklám, tényleg nem), mert megbízható rendelős oldalakról ajánl cuccokat és külön jelöli, hogy ha az adott termék elérhető EU-s raktáráruházból. Miért jó ez a EU-s raktáráruház?! Két szó: VÁM. ÁFA. Igaz, kicsivel így is drágább, mintha közvetlenül Kínából jönne, de még így is jóval olcsóbb, mintha kifizetnéd utána a VÁM-ot és az ÁFA-t.

Két telefonra szűkítettem le a kiszemelteket: az egyik a Blackview BV7000 Pro, a másik pedig az Ulefone Armor volt. Ez utóbbi javára végül a kisebb méret és kesztyűben is vígan használható fizikai gombok döntöttek. Bevallom a vásárlással kicsit kivártam, mivel a különböző akciók miatt, akár 10 rugóval is olcsóbban is hozzájuthatunk az ilyen oldalakról a telefonokhoz.armor-bg-3_1.jpg

Leírást nem fogok most mellékelni a telóról, ugyanis azt megtaláljátok a fentebb említett oldalon vagy a gyártó weboldalán. Első blikkre pöpec kis készülék és nem olyan bumfordi, mint általában a hasonló strapatelefonok, amik úgy néznek ki, mint egy ölésre szánt féltégla. Külön tok érthetően nem kell hozzá, mivel eleve úgy néz ki, mintha már abban lenne, hehehehe. Egyenlőre teljesen meg vagyok elégedve vele, hozza az elvárt paramétereket, funkciókat. Gyárilag védőfóliával érkezik, a Gorilla Glass ellenére. A fórumokon olvasható GPS problémák nálam nem jelentkeznek (amit a 6-os andriod ban található bug okoz néhány készüléknél). Tudom a puding próbája az evés, vagyis a hosszútávú tapasztalatok fogják igazán megmutatni mennyire válik be, természetesen majd ezt is megosztom a nagyközönséggel. Egy tuti, félteni nem fogom még montizás közben sem, hehehe.    

 

Sturmey Archer S2 karbantartás

Amikor meghallom, hogy egy agyváltó örök élet, meg egy nap, akkor én csak mosolygok, mert tudom, hogy ez a legenda leginkább abból ered, hogy sokkal ritkábban kell őket karban tartani, mint egy normál váltót, ami persze nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem kell.

Az apropója ennek a postnak, hogy az S2-es agyváltóm, elkezdett picit "reszelni", úgyhogy gondoltam egyet, szétkapom. Kap friss kenőanyagot, kicserélem a csapágyakat, a kónuszokat, jobb lesz mint új korában. Hozzá is láttam az alkatrészek felkutatásának, amiben a következő robbantott ábra volt segítségemre (képre kattintva pdf-ben elérhető):

sa2.JPG

Én Angliából rendeltem a cuccokat egy kis közreműködéssel (kösz Gábor), mégpedig ahogy írtam, új csapágyakat, kónuszokat. 2 hét alatt itt is volt a cucc, de nem is siettem, mert úgy voltam vele, hogy spéci bontó szerszámot, az egész szétbontásához, úgyis 2 hétre ígérték idehaza. A cucc megjött, de spanner nem, de mivel baromi bártor voltam (igazából hülye) így is nekikezdtem a szétszerelésnek. 

A kónuszoknál található csapágyak cseréjét, normál szerszámokkal kb. lehetetlen cserélni (ábrán 3.), ugyanis ehhez el kell távolítani a porfogót (ábrán 4.), de ezt úgy kiszedni, hogy ne menjen tönkre, kb. lehetetlen küldetés. Ha mégis nekivágsz, ne feledkezz meg, hogy ilyet is vegyél hozzá és ne járj úgy, mint én! Jól sejted, nálam ez kimaradt.

A másik istenes kihívás, a fentebb említett célszerszám nélkül (ábrán 24-es számmal), az a fenti ábrán látható 6-ossal jelölt Ball Ring kiszedése, kicsavarozása. Próbáltam körmös kulccsal, de felejtős, így maradt a satu, amivel óvatosan le tudtam csavarni. Régebben, az ezermester apósom által készített célszerszámot használtam bontásra, de az valahol eltűnt, a garázsuk mélyén mindent felszippantó fekete lyukban.    

Amikor sikerült lebontani az egészet, meglepődve konstatáltam, hogy bizony rozsda foltok vannak az agyváltóban. WTF?! Bizony bizony... a kónuszoknál a tömítés nem túl profi és a 4 évszakos használat megtette a magáét. Gyorsan darabokra szedtem és lepucoltam mindent, így jöhetett az összerakás. A robbantott ábra ebben is segít, de akinek van egy kis műszaki érzéke nem nagyon tudja elrontani.

Igazán két nagy szívási lehetőség van. Az egyik, hogy az ábrán 19-essel jelölt résznél a racsni kalapácsok rossz irányba néznek összerakáskor. A poén, hogy így is faszán összerakhatod, csak mivel ezeknek a nyitott-zárt állásától függ a 2 sebességi fokozat, egy kőnehéz egysebis agyat fogsz kapni. Röhejesnek hangzik, de baromi könnyű belefutni, mivel a rugó, ami kinyomja, egyben hajlamos átfordítani a kalapácsokat, ha az ábrán 20-assal jelölt részről lehúzod.

A másik hiba lehetőség, szintén összerakásnál, hogy a 16-os számú csavarokat nem húzod meg eléggé, így a 17-es rész el tud fordulni. Ilyenkor hiába fog minden klappolni, de pont a hátratekeréskor, amikor a fokozatok közötti váltás menne, semmi nem fog történni. Az első verziókban itt még csak egy csavar volt a rögzítésre, az újabbakban kettő van, hogy ellen tud húzni és ne lazuljon le. Én összerakásnál odapöttyintek mindig egy kis csavarrögzítőt is, biztos, ami biztos.

Az összerakás nem egy túl bonyolult és az ábrán 7-essel jelölt HSA438 csapágy (igazából golyóskoszorú) és kónuszok cseréjével igazán baráti hangja lett az agyváltónak (megszűnt a "reszelés"). Kenőanyagnak, jobb híján, egy shimano láncolajat  nyomtam a bele, de erősen gondolkodok spéci, agyváltóhoz kapaható kenőolaj beszerzésén. Véletlenül se használj zsírt, maximum, ha valami spéci agyváltóhoz valót találsz (ha jól emlékszem shimano-nak van ilyen). Emlékszem amikor az enyémet visszaküldtem garanciális javításra, akkor a rá következő télen, a szervizben belenyomott zsír annyira beállt, hogy kalapácsok nem reteszeltek, így szinte fixiként működött az hátsóagy.  

Zárásként még annyit, ha valamit nem tudsz itthon beszerezni (elég sok alkatrész kapható itthon is, csak neten keresésre használd a H-s kódokat), akkor ajánlom az angol SJS Cycle-t. A webshopjukban szinte minden kapható és a szállítási költség se túl húzós náluk.   

Fertő-tó

Szezon van, mindenki teker, csavarog a világban, ahelyett, hogy posztokat nyomná és ez így is van jól. Volt szerencsém a VOLT fesztivál miatt, egy kicsit tekergetni Sopron környéken (pl. a Hanságban is). Ha már úgyis ott voltunk a környéken, családilag megtekertük a Fertő-tó osztrák szakaszát is. A terv a következő volt: Illmitz-ig elkocsikázunk, majd onnan komppal át Mörbisch-be és az északi oldalt bringával megtolva, vissza egészen Illmitz-ig a B10-es bringaúton.

capture.PNG

A kompra kicsengettük a 6 eurót és nekivágtunk. Baromira tetszett a kis fedett kiépített pihenőhelyek tömkelege az út mellett és bár többsávos bringasztráda volt beharangozva, maradjunk annyiban, hogy a legtöbb helyen jó minőségű aszfalt van, kivéve a keleti oldal murvás szakaszát.

A nyugati oldal egy picit csalódás abból a tekintetből, hogy a tavat nem igazán látod, ha nem mész le egy-két leágazó, kiépített szakaszon a tóig. Ami nekem furcsa volt, hogy az osztrákok se viszik túlzásba a multikultit. Németül minden korrekten ki volt táblázva, de az angol feliratokat hiányoltam. Jó-jó idehaza sincs... de az ember mindig többet vár a sógoroktól, hehehehe. Sőt az egyedüli bringás söröző helynél, ahol megálltunk a pultos kislány is csak a németet favorizálta. Ami számomra még érdekes volt, hogy nagyon sok helyen nem fogadják el bankkártyát, csak kp-val fizethetsz. Én hülye meg nem vittem eurót, mondván, hogy úgyis lehet kártyával fizetni mindenhol, hiszen nyugaton vagyunk vazze! 

Visszatérve a nyugati oldalra, egyébként jól tekerhető, enyhén dombos (országútisoknak simán sík) szakaszok vannak. Megfelelő sűrűséggel talál az ember kiépített pihenőket, ahol néha még valamilyen látványosságot is meg lehet nézni (kilátó, vízibivaly, mangalica, madárvilág stb...)  Az osztrákok főleg pedelec-kel nyomják (erre van bérlési lehetőség dögivel). Mennek is, mint a meszes.

A keleti oldal a murvás szakaszaival és mert pont ennek a résznek az elején, az  északi csücsöknél kapott el minket a vihar marad igazán emlékezetes számomra. A vihar olyan erővel tombolt, hogy rögtön kiürült a B10-es út. Akik viszont tovább tekertek rajta, ahogy mi is, azzal a cinkos kacsintással néztek és köszöngettek egymásnak, mintha csak azt mondanák: "Jó hülye vagy, de azért respekt, hogy ilyen időben se adod fel". A keleti oldalon is megannyi látnivalót lehet találni szemerkélő esőben is és végre a tó is látható távolságba kerül a csodálatos madárvilágával. Volt ott pluszban a viharban vágtató ménes, az úton fiókáit a legnagyobb forgalomban átvezető libamama stb... A végén beiktattunk egy rövidítést a B20-on és mire visszaértünk a kocsikhoz már nap is kisütött. Tökig elázva, de vigyorogva állapítottuk meg, hogy ez bizony egy igencsak emlékezetes túraként fogjuk felemlegetni.      

Fouriers HA-S014

Az a nagy büdös helyzet, hogy beszereztem egy akció kamerát (úristen de szarul hangzik így kimondva/leírva magyarul), na nem egy GoPro-t, hanem egy "csóró" változatot , egy ELE Cam Explorer S-t (ha egyszer összeszedem magam, a kameráról is írok egy cikket, de egyenlőre fingom sincs, hogy kéne nekilátni). Persze adtak hozzá rögzítő cuccokat is, bringára is, de bevallom ezek elég bumfordiak, így nekiláttam, hogy netről levadásszak egy pofás kinézetű tartót.

Hosszas keresgélés után rájöttem, hogy a profi, jól kinéző action cam tartók baromi drágák, viszont én, érthető okokból, nem akartam az "óccó, nem cípősz" ELE Cam-hez egy kétszer drágább kiegészítőt. Mivel a Wahoo RFLKT-emhez adtak egy Garmin csatlakozó adaptert, így képbe jöhettek a Garmin-okhoz való tartók és olcsó másolataik. Megvolt az irány, kalandra fel!

Láss csodát szinte rögtön szembe jött a jól ismert márka, a Fouriers! Ez a tajvani cég megannyi kütyüt gyárt bringákhoz, jó minőségben és elfogadható áron. Rövid keresgélés után, meg is találtam a nekem valót Fouriers terméket, a HA-S014 személyében.

1704248308_1.jpg

Ez a tartó a legtöbb, hagyományos 4 csavaros kormányszárral kompatibilis, tehát nem a kormányra kell rögzíteni, hanem a kormányszárra, mégpedig a felső két csavarral. Természetesen ezekhez hosszabb csavar kell, de a csomag tartalmazza ezeket a hosszabb csavarokat (többféle átmérőben). Felszerelve így néz ki:

fouriers_mount2.jpg

Ha kompatibilitásra vagy kíváncsi, akkor ez az ábra sokat segít:

1403150459_1.jpg

A felszerelés pofonegyszerű és a Garmin mellet kompatibilis még MIO & Bryton kerékpáros komputerekkel. Az ára úgy 5000-6000Ft körül mozog ebay-en, ami elsőre soknak tűnhet, de annak tükrében, hogy a normális, használható, viszonylag jól kinéző tartók, bőven 10Eft felett mozognak, már nem is olyan vészes.

 

 

 

Life hack: nosztalgia és partcraft! (bushcraft után szabadon)

Tegnap egy éve indult a Mária maraton. 
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, igazából viccesnek is tartom hogy ez csak egy évecske volt, annyi minden történt azóta. Nézegetem a fotókat, tegnap a maraton első, ma a maraton második napjáról. A zárt csoportban meg megy a baromkodás, főleg részemről, pl eltűnik valaki egy képről, egy másikra meg odakerül egy űrhajó, ilyenek.
Na de, miért is írok most ide, meg úgy egyáltalán. 
a második napon történt egy olyan, ami miatt akár totális fail is lehetett volna a dologból, de legalább is a mozgékonyságomat jelentősen korlátozta volna: leamortizáltam az első váltómat.
Kb annyi történt hogy letértünk kicsit az útról, mondván hogy ott van egy tökjó vár, előtte egy nagy kaptató, de max toljuk, nézzük már meg.
"lánc elszakad, első váltót begyűri, technikai szünet. hajtás ki, váltó kiegyenget, szerencsére csak megrepedt a keret és nem tört el rendesen, így használható maradt. Patentszem be, hajrá!" ennyit írtam anno.

lanc.jpg
Nem toltam, ellenben váltottam egy szerencsétlent, eltört egy láncszem.


valto1.jpg
Ez meg ugye fogta magát, és behajtogatta az első váltót a középtányérra.

bottom.jpg
Vidám dolog ez, főleg úgy hogy még vagy 1200 kilométer hátra van. Persze egy láncbontós multitool és egy fél marék patentszem azért akadt a táskában. Egyéb szerszám hiányában ezekkel kellett megoldani, nem akartunk a 2. napon telefonos autómentést kérni.

valto_shape1.jpg
Mikor a hajtás eltűnt az útból, szemügyre vehettem a kis ocsmányságot.

qr1.jpg
Szerencsére Katyus bicaját is bevonhattam, így az elsőkerekéből kilopott gyorszárral egészen élhetőre sikerült visszahajtogatni az elsőváltót. (Nekem imbuszos van ami rövidebb volt, a hátsó meg váltóvédős, egyszerűbb volt kikapni asszonyét kézzel.:D)

valto2.jpg
Persze hogy nem lett százas, de tudjátok mit? azóta is ott van a bicajon, bár már van pót darab.
Tanulság? Talán a ne légy barmon kívül annyi, hogy gondolkozz. A cikket meg azért írtam hogy egyrészt eszetekbe jussak, másrészt meg hátha valakinek majd jól jön egyszer az életben némi kreativitás.
Pussz!


 

Efneo GTRO Gearbox

Nincs Pinion kompatibilis vázad és elég lenne csak 3 sebesség?! Emlékszel még a Truvativ HammerSchmidt-re? Na, valami hasonlóval jött elő, csak városi cangákra, az Efneo. De ez a videó mindent elmond:

Efneo's GTRO Gearbox - How to install? from efneo on Vimeo.

A legtöbb forgalomban lévő vázhoz kompatibilis és pofonegyszerű felszerelni is:

Efneo Gearbox - How It Works? from efneo on Vimeo.

 

Hány éves a külsőm?

Bevallom ez a cikk nem született volna meg, ha a fél éve vásárolt Continental Tour Ride külső gummám, nem megy tropára egy Debrecen-Tokaj túrán. Na jó igazából már korábban tönkremehetett, de mivel nem volt vele gond, így szinte észre se vettem. Az első lassú defektnél még nem sejtettem, de céltól 10km-re megálltam és ab belső csere közben napvilágra került minden. Mondtam már mennyire utálom a lassú defektet? A kis genyóval hajlamos kínlódni az ember, megáll rápumpál, reményeket táplálsz magadban, de a végén marad rideg valóság, a csere és/vagy foltozás.

A sárvédő addig jótékonyan eltakarta a szemem elől, de a hátsó gummám szarrá volt repedezve. Fél év alatt?! Na neee... oké akciós volt, de akkor is, 'nehogymárnehogy! A fentebb említett belső cserénél, aztán kiderült kiderült, hogy nem csak kívül, hanem belül is elszomorító a helyzet.

img_20170606_203139.jpgA kicsivel több, mint fél éve vásárolt Continetal Tour Ride

Hallottam már, hogy az eladás előtti rossz tárolás miatt, előfordulhat hasonló, vagy esetleg, ha a külsőt ezeréve gyártották. Na de tényleg, hogy a picsuszba lehet megállapítani egy Conti gummánnál, hogy mikor is gyártották?! Gondolom rá van írva valahova, vagy nem?! Majdnem! De azért nem ilyen egyszerű. Egy kis kutakodás után sikerült megtalálni a Continental oldalán a megoldó kulcsot vagyis ábrát:  

faq-tyre-construction-picture-04-data.png

Ezt a fentebb látható, UFO-knak szánt jelölést kell keresni a külső oldalfalán és alkalmazni a következőt: A körcikkekben a pöttyök (minden cikkben max 3 db.) a hónapokat jelölik: egy pötty a januárt, két pötty a februárt és így tovább. A háromszögek pedig azt, hogy 2000-hez, vagy 2010-hez kell e hozzááadni a jobb alsó részen látható számot (Year).  

img_20170606_204837.jpg

A fentebbi képen igazán egy pötty van a körcikkekben, a másik pöttynek látszó bizbasz, egy  beékelődött kődarab, ami annyit tesz, hogy januári a külső. A két háromszög miatt, a 2010-hez kell hozzáadni az alig látszó, kopott 4-est, vagyis a gumma születési évszáma 2014 január! Tehát amikor én megvettem 2016-ban, már több mint, 2.5 éve a raktárban csücsült. 

Ez bőven belefér, ha tárolás megfelelő. De hogyan ajánlott tárolni a külsőket? Itt találsz egy jó cikket erről a témáról az ismertebb márkák ajánlásával. Az enyémnél valami kimaradhatott..., viszont, ha te veszel egy vacsiúj papucsot a vasadra, akkor nem árt leellenőrizni, hogy mióta is csücsül a raktárban.

Abus Yadd-I

Kezdjük ott, hogy mielőtt tovább folytatod az olvasást, érdemes elolvasnod ezt, az egyébként frankó kis cikket, a bikemag-on is. Itt minden technikai izébizét megtalálsz erről a városi bukóról, olyan kifejezésekkel, mint "Forced Air Cooling Technology", "In-Mold" stb. bármit is jelentsenek ezek. Ha ezzel megvagy, jöjjenek az én kezdeti benyomásaim,  kissé puritánabb verzióban.

yaddi.jpg

A forma számomra a múltat idézi, ezzel az egybetök formával, plusz egy kis aero sisak beütéssel, de egy szó, mint száz a kis sild feldobja az egészet és kölcsönöz neki egy vagány külsőt. Mivel van egy Hyban-em is (jött is az osztás Ritától, egy laza "Hány fejed van?" beszólással), így igazán adta magát, összehasonlítás. Hát nesztek!

Kezdjük a látványos részével. Amíg Hyban-en 18db. szellőzőnyílás található, a Yadd-I-n kemény 5db. Ez esőben a Yadd-I mellett szól, viszont piros lámpánál, 30 fokban a Hyban lesz a nyerő. Menet közben viszont érdekes dolgokat tapasztal az ember. A Yadd-I, tervezésének köszönhetően, egész tűrhetően áramoltatja be a levegőt, vagyis az eddigi zártabb sisakjaimtól jóval jobb a szellőzése (Casco Urbanic-TC, Bell Intersect) és ez, ebben az esetben tényleg nem csak marketing duma, érezhetően faszán hűti a kis buksidat.

A Yadd-I szivacsozása jobb, mint a Hyban-nek, ellenben a méretre állítás nem annyira precíz, hiszen a szokásos tekergetős megoldás helyett egy fix méretű gumiszalaggal oldották meg. Ami kimaradt a bikemag cikkből, az az, hogy ezt a gumiszalagot 3 különböző pozícióban lehet felrakni, így valamennyire befolyásolhatod, hogy mennyire erősen cuppanjon a fejedre. Lehet ezt egy új technológiának nevezni, de iszonyat spórolás szaga van számomra, főleg annak a tükrében, hogy egyáltalán nem olcsó sisakról beszélünk.

Ami nálam a legnyerőbb volt, az a méretek közötti átfedés. M-es siska 59cm-ig jó, az L-es pedig 58-tól kezd. Mivel az én fejem 58,5cm, így általában az M-es már nem jó, az L-es meg bazinagy, de a Yadd-I esetében ez M-es méret tökéletese cuppan a fejemre.

A végére hagytam, a legsz@rabb részt, az árat. Szerintem, a színtől függő 24 000-29 000Ft baromi sok. Emiatt ha ajánlani kéne egy városi bukót valakinek, inkább a Hyban-t ajánlanám. Egyszerűen jobban megéri az árát, még akkor is, ha majdnem 100 grammal nehezebb és kisebb a "menő" faktora is.