"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Vitaindító - 1X9, 1X8, avagy van e élet az 1X10 alatt?!

2014. július 01. - korcs75

Misivel dumálgatva szóba került, hogy mindketten (egymástól függetlenül) építeni akarunk egy 1X9-es vagy 1X8-as  montit. Meg is lepődtem, mennyire egyfelé járt az agyunk. Persze rögtön ment az agyalás, vélemény csere az ötletekről, ki, hogyan képzelte el. Ha van kedvetek és érdekel bennetek et, csatlakozzatok kommentben, mert minden véleményre kíváncsiak vagyunk.

Addig is, amíg megindul a komment áradat itt egy link mtbr fórumról ebben a témában, csak úgy, étvágygerjesztőnek.   

Misi linkje a témához: http://oldglorymtb.com/how-to-build-mountain-bike-1x-drivetrain-made-easy-1x9-1x10-1x11/

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr296463257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blash 2014.07.01. 10:38:38

1x10-en elgondolkodtam en is, 11-36-os sor egy 32-es race face narrow wide-dal, bar utobbirol olvastam, hogy egyes fokozatokban hangosabb. A sor 11-es lanckereket 12-esre cserelve meg nem lenne olyan nagy ugras az also reszen. A harom lanctanyert mindig is feleslegesnek tartottam, foleg hogy emelkedon, terheles alatt nem konnyen valt le az elso valto a legkisebb lanctanyerra.

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2014.07.01. 11:20:24

Hát igen a 3 lánctányér felesleges, de a kettő is itthonra. Én az agyváltóból indultam ki (egy 8-as alfine simán elegendő lenne nekem). Innen jött az ötlet, hogy egy könnyebb, olcsóbb 1X8-as rendszert össze lehetne pakolni hagyományos cuccokból. A kinézet (on-one inbred) váz ISCG-s így akár egy láncfeszítővel megoldható az esetleges láncleesés kérdése. De fenetebbi facebook-os komment Misitől tartalmaz pár igencsak jó ajánlást.

akos27 2015.06.15. 23:12:27

Én idén lánccserekor megléptem. Előtte már januártól csak a középső tányért használtam tesztként és annál nagyobbat rendeltem a Doval-tól. (dollárban 11.5-ért liciten) Mert ha már cserélek és szerettem a Biopace-t akkor legyen ovális. Így lett 1x9, 34X11-34 ami itthon bőven... sok is. Lehet, hogy Pinionból is elég lesz a 9XR vagy 12 ha... ;-)
süti beállítások módosítása