"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Zefal SHIELD R30 sárvédő

2018. szeptember 24. - korcs75

...és ennyi. Ebben a videóban pikk-pakk felrakják az egész sárvédő szettet és ez így működik egy tökéletes valóságban is... de mint tudjuk, semmi sem tökéletes.

De kezdjük az elején. Beköszöntött az Ősz, az esős napok, így ideje volt visszapattintani a sárvédőket. Egy SKS Rracebalade Pro XL-et használtam eddig, de kezdett már tönkremenni a városi használatban. Hátul, a rázkódástól, a sárvédő vége nekicsapódik hátsóféknek, ami nem csak fékről szedte le a festéket, de sárvédő végét is berepesztette. Ez a folyamat sajnos elől is lejátszódott, csak itt nem a fék, hanem a villa az, ami kritikus ütközés pontot szolgáltatja. Persze vannak praktikák, amivel késleltetheted a folyamatot, de előbb utóbb megindul az a fránya repedés. 

Viszont az R30-as képek alapján jónak tűnt a maga 30mm-es szélességével és a fék alatt elvezetett és rögzített, hagyományosabbnak mondható rendszerével. Én balga, akkor még azt hittem , hogy a 622X26-os gummámmal vígan meg fognak férni, így megrendeltem.  

A megérkezett sárvédő csomagolása nagyon "fancy" és praktikus, amit el is vár az ember egy olyan patinás cégtől, mint a Zefal. A felszerelés megegyezik a videóban látottakkal, kivéve, hogy nem 3 percig tart, hanem úgy fél óráig elszerencsétlenkedsz vele, mire beállítod. Miért? A gumi papucs, ami a videón tökéletesen ül a műanyag támasztó részen, az életben már nem annyira szeret rajta maradni. Grátiszban, a fék alatti cserélhető rögzítési pont illesztési helye, az én sárvédő szettemen sorjás volt, emiatt először nem is akart könnyedén a helyére csúszni....

img_20180922_170945.jpg

Alig látszik, de a képen, a gyorskötöző egy műanyag, cserélhető rögzítési pontba fut (lsd video: 1:21-nél).

De nem is ezek azok, amik kiverték nálam a biztosítékot, hanem az, hogy 622X26-os gummám egyszerűen nem fért be a sárvédő alá... Sebaj, úgyis csere közelben volt a külsőm, így feldobtam rá egy 622X25-ös conti ultra sportot, mondván, hogy az "új 23-as" a 25-ös, ennek működnie kell! Hááááát felment, sikítva, vagyis itt-ott nem sok hely maradt:

img_20180922_171036.jpg

Éppen elfér, de a legkisebb rázkódásnál belesúrol.

Hozzáteszem, mivel az ingázómra dobtam fel, így eleve nem akartam szarozni a gumi pántokkal, helyettük inkább gyorskötözővel oldottam meg a rögzítést, amire ennél a modellnél is van lehetőség (ha jól figyeltél, akkor a videóban is kiszúrhattad, hogy ellentétben a hátsó sárvédővel, az első sárvédő így volt rögzítve). Egyrészt ez stabilabb, másrészt lelopni is jóval nehezebb.

De (!!!) azért, kipróbáltam, hogy mennyire egyszerű a gumipántok használata. A videóban, a természetesen pofon egyszerű művelet a valóságban eléggé kiakasztó. Ha azt akarod, hogy stabilan üljön a vázon a sárvédő, akkor eléggé meg kell feszíteni a gumipántokat, ami nem is baj, de ez a beakasztó fül kialakítás baromi szar az SKS-hez képest.

img_20180922_170934.jpg

Bár gyorskötözővel van felrakva, de látszódik a gumipántos rögzítőfül, ami elég hülye kialakítású.

A féknél, a gumigyűrűs rögzítés szintén horror, ha egy picit bumszlibb kezed van... kíváncsi lennék, vajon a videó ezen részét hányszor vették fel, mire ez ilyen flottul sikerült. 

A próbaúton a sárvédő egészen stabil volt, az SKS-hez képest pedig jóval stabilabb. Plusz piros pont, ahogy a videóban is látható, hogy hátra, két különböző hosszúságú sárvédőtoldalékot (laffantyű / leffentyű) is tartalmaz a szett. Nekem a kisebb verzió, amivel alapból szerelve van, tökéletesen elegendő volt, az első sárvédőnek pedig akkora a lenyúlása, hogy oda szinte nem is kell (egyébként nincs is hozzá).

img_20180922_171014.jpg

A rövidebb leffentyű is jól takar

Ami viszont kiakasztó (ismét), hogy az első keréknél előrenyúló rész a legkisebb rázkódásra is belesúrol a kerékbe. Ezt egy kis melegítéses formázással orvosolni fogom, de egy sima, hagyományos (nem aero) országúti villában egy 622X25-ös külsőnek, a sárvédővel együtt is el kéne férnie (szerintem). Egyébként látványra jól néz ki, már amennyire egy sárvédő jól nézhet ki:

img_20180922_171118.jpg

Végül jöjjön az, amiről a tesztekben nem szeretnek beszélni, az ára: a szettet 9000-11000Ft körül lehet beszerezni, ami sokaknak drága, de a konkurencia, ebbe a kategóriába szánt termékei is kb. ugyanebben az árban mozognak. Ha nem ingázós bringára szánod és nem félted attól, hogy bármikor lekaphatják, akkor inkább ajánlom a Crud Roadracel mk3-ast, ami kb. ugyanebben az árban beszerezhető, igaz nem itthon (ráadásul 38-as gummáig kompatibilis és fel és levenni is jóval egyszerűbb, de ezeket csak halkan jegyzem meg).   

Összefoglalva:

Pozitívumok:
- Rögzítőszem nélküli vázakhoz tervezett sárvédőkhöz képest nagyon jól takar és stabil.
- 2 eltérő méretű sárvédőtoldalék a szettben
- Filigrán, a sárvédőkhöz képest nagyon szép megjelenés (bár ez szubjektív)
- Gumis rögzítés mellett lehetőség van gyorskötözős rögzítésre is.

Negatívumok:
- Nehézkes beállítás (plusz: miért kell két különböző szabványú (torx, imbusz) csavart használni?!)
- 622X23-as külsőnél vastagabb külsőknél problémás lehet.
- A cserélhető műanyag rögzítőfül helye sorjás, nem eldolgozott  volt (lehet csak a teszt példánynál van/volt így).
- Gumipántok akasztófüle lehetne jobban is kialakítva. 
- Drága

  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr1014259427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.