"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

B'TWIN 100-as országúti esőkabát

2019. július 01. - korcs75

A Decathlon nekem tipikusan az az áruház, ahol minden van, de közben semmi sincs. Online kinézek egy cuccot, bemegyek és persze nincs (néha még az áruházi készlet infó ellenére se). Megjelenik egy fasza termék, de Magyarországra behoznak belőle 1-2db-ot mutatóba, amit kiszórnak a nagyobb üzletekbe (véletlenül se a debrecenibe), így még online se tudod megrendelni. Ennek ellenére vannak olyan klasszikus darabok, amik ár-érték arányban verhetetlenek náluk. Ilyen pl. a nem is tudom hány szériát megélt (és fejlesztett), alap RAINCUT esőkabát, ami állandó részét képezte a melóba járós, "túlélő" pakkomnak. 

Mivel ez a nyár igencsak esősre sikeredett, így jött az igény egy könnyű elcsomagolható outi esőkabátra is (ugyan van egy Altura esőkabátom, de az inkább őszi, kora tavaszi darab). Kitűzött paraméterek: óccó, könnyű, elcsomagolható legyen és lehetőleg fluo színben, ha esetleg a rendőrök hiányolnák a láthatósági mellényt, akkor be lehessen helyette villantani nekik. 

Tudom tudom, a láthatósági mellény viselete, csak korlátozott látási körülmények között kötelező, lakott területen kívül, de(!!!) én még emlékszem, amikor a rendőrök azzal szívóztak, hogy bár viselni nem kell, de mivel az időjárási körülmények bármikor megváltozhatnak, ezért lakott területen kívül, mindig nálad kell lennie.

Egy szó, mint száz, mivel többen is emlegették, igencsak pozitívan, az alap országúti, "dekás" esőkabátot, ami (természetesen) Debrecenben nem volt készleten, így online berendeltem egyet.

ferfi_kerekparos_esokabat_100.jpg

kép:decathlon.hu

Az ára 4450Ft, ami. ebben a kategóriában, szerintem igencsak baráti. Zömök testalkatom miatt L-es méretet rendeltem be, ami számomra telitalálat volt, viszont egy magasabb embereknek erősen ajánlott egy próba, mivel  a körülbelül 170cm-emhez az ujjhossz pont jó volt.

A sors iróniája, vagy inkább iszonyat szerencsémre, az átvétel után, hazafelé tekerve, telibe kapott egy igazi nyári zuhé, tetemes mennyiségű esővel, így rögtön le is tudtam tesztelni. El kell mondjam, hogy a fél órás hazaút során kiválóra vizsgázott. Bár baromira befülledt az idő, de a háton és hónaljban elhelyezett szellőző nyílások tették a dolgukat. Persze ennek ellenére érezhetőn jobban izzadsz benne, mint nélküle (hehehehe), de közel se annyira, mint várnád. 

Mikor hazaértem és lehámoztam magamról, alatta totálisan száraz maradtam. Mivel az eddig használt RAINCUT-omat is városi bukósisakkal használtam (vagyis a kapucni nekem teljesen felesleges), így rögtön le is cseréltem erre, a nyári, fülledtebb időszakra, az eddig használt RAINCUT-ot.  

Látnivaló - Mini Eiffel torony Martinkán

Nem tudom hányszor mentem már át Martinkán, de szerintem több, mint százszor, de eddig egyszer se tűnt fel a martinkai kisbolt és zöldséges melletti telken, az Eiffel torony méretarányos makettje.Pedig a maga 6 méteres magasságával egészen látványos darab. Simán elbringáztam mellette, ahogy szerintem sokan másik is, akiknek ott megy el a szokásos edzőkörük. Pedig érdemes megállni 5 percre és megnézni, mivel elég impozáns darab. Akiket érdekel a sztorija, azok ezen linken találhatnak róla bővebb infót.

62165246_2274476015933291_5265117669916409856_n.jpg

Csőváz BP A1-30

"Helló, helló, helló sziasztok!" Na de, csapjunk is bele a lecsóba (és véletlenül se Mexikói Csilis Paszulyba). A mai post a Csőváz BP A1-30-asról fog szólni, ami nem egy IFA rendszáma a szockó időkből, hanem egy kerékpártartó polc megnevezése a Csőváztól.

img_20190519_122844_1.jpg

A polcot egyébként egy facebook játék során nyertem, ami azért érdekes, mert nem igen szoktam részt venni ilyen típusú nyereményjátékokban és ha részt is veszek, nyerni aztán pláne nem szoktam. 

A polc, maga a dizájnnak köszönhetően, bármelyik nappaliban megállja a helyét, ha nem egy tanyabájkot akarunk rátenni. Így, nemcsak használati értékkel fog bírni a gépcsodánk, de dísze is lehet lakásunknak. A felfogatás, a 4 mellékelt csavarnak és profi tiplinek köszönhetően iszonyat stabil, így egy nehezebb veterán csodát is bátran rá akaszthatunk, tuti meg fogja tartani.

Bevallom én a "műhelyemben" tettem fel (Ritty szerint "sufni", beeee), egyrészt a szétbombázott lakás miatt, másrészt, mivel ott tartom a bringáimat (is). Emiatt van is egy kis lelkiismeret furdalásom, hiszen ez a polc, igencsak megérdemelne egy szebb környezetet. Maga a bringa váza egyébként egy parafa rétegre ül rá, nem közvetlenül a polcra, így védve a vázat a keményebb felülettől, ami külön piros pont.

img_20190519_123009.jpg

Kicsit tartottam tőle, hogy mennyire fog illeszkedni a Cube kissé vaskos felsőcsöve, de tökéletesen passzol a polchoz. Ne feledkezzünk meg a polc funkcióról sem, ami igazán praktikus tud lenni. Ugyan én az alsó rekeszbe a cyclocross gummákat tartom, a tetején pedig a wax készletet, de egy hozzá illó környezetben ideális tárolóhely egy dizájnos bukónak, km órának és mindennek ami jól mutat a nappaliban, előszobában.

Összességében, maga a polc nagyon szépen össze van rakva, nem egy facsavarral összefurkált doboz, hanem igényesen elkészített bútordarab, amit a parafa betét külön feldob. Polcként és kerékpártartóként is dekoratív tud lenni, mindamellett, hogy mindkét funkcióját tökéletesen kiszolgálja (nem is hiszem, hogy ezt mondatot le tudtam írni). 

Az árát és a polc paramétereit itt találjátok:

46118505_2312027428810718_1907423945708011520_n.jpg

   

 

Schindelhauer - in da house

Szóval az úgy volt, hogy rinyáltam egy sort a 120mm papucstávú, egysebességes agyak, vagyis azok hiánya és/vagy ára miatt. Aztán rátaláltam a Schindelhauer - Single Speed agy-ra, ami éppen lelki összeghatáron mozgott vételárban, így végül, hosszas agyalás után, meg is rendeltem Németországból. Persze ezek után kiderült, hogy itthon is lehet kapni a Massivebikes-nál, sőt a Fabike-nak is hasonló agya van, amit szintén lehet kapni náluk, de egy bő 5000Ft-tal olcsóbban. Szopóka....

Időközben megjött az agy és némi késedelem után (32 lyukas felni körül voltak kisebb bonyodalmak), beépítésre is került:

img_20190426_075243_2.jpg

Most öröm és "bódottá" van és remélem, hogy jó sokáig ki fog tartani (kb. örök élet, meg egy nap, hehehe). 

A kép miatt felmerülő kérdésekre a válasz: Igen, az már a Wend wax a láncon és azért van mindkét oldalon betekerve a láncvilla, mert a melóhelyen nem túl frankó a kerékpártároló és így nem üti le róla "fényezést" ;-) 

WAX - Wend Chain Wax KIT

Tudom, tudom, csak nem engedtem el ezt a wax témát... Miért is?! Az igazság az, hogy az általam instán és facsén követett bringás arcoknál és oldalaknál, ha meg is jelenik valami wax témában, akkor kizárólag ugyanarról a brand-ről van szó: a Wend-ről. Így persze nem hagyhattam ki, hogy be ne szerezzek egy kezdő csomagot tőlük, mégpedig a legklasszikusabb Wend Chain Wax KIT-et. Ami nem csak magát a wax-ot tartalmazza, de pluszban egy törlő kendőt és egy wax eltávolítót is.

waxset_original.jpg

Tovább

Schindelhauer - Single Speed agy

Tadááám, szóljanak a fanfárok! Egy single speed agy, 120mm papucstávra, 10mm-es tengellyel és 32-es lyukszámmal, majdnem megfizethető áron (hehehehehe)!!!:

single_speed_hub_schindelhauer_bikes.png

Ára potom 89   és ha bekattintod, hogy Magyarországra szeretnéd máris 17 €  pluszt (ÁFA különbözet + posta) számolhatsz rá, ami a mai árfolyammal számolva, úgy 33500Ft-ra jön ki. Soknak tűnik? Pedig ez igencsak baráti a piacon lévő 2-3 egyéb hasonló agyhoz viszonyítva... talán a SunXCD áll hozzá a leközelebb 50Eft körüli árával. Szóval, ha valaki, valami sukár SS-t akar építeni és a vázának 120mm-es a papucstávja, akkor itt a megoldás.

Ha tudsz olcsóbb 120mm-as paucstávhoz 10mm-es tengellyel és 32 vagy 36 lyukszámmal fellelhető kazettás agyat, ne habozz! Írd meg nekem kommentbe és imáimba foglalom a neved.  

Kónusz kónusz, de csodás

Az kb. köztudott, hogy gyűlölöm a racsnit. Éppen ezért, nem is használok a városi egysebisembe pálya agyat racsnival (mellőzzük, hogy a fixi az isten, mert nem). Viszont mivel 120-as sarutávú, csúszópapucsos vázat használok, így kb. bekaphatom. Szerinted van gyártó, aki normális áron, 120-as papucstávra, kazettás agyat gyárt, 10mm-es tengellyel és max 36-os küllőszámmal? Hát nincs (na jó, talán egy van cirka 30Eft-ért)... de különben nem hiszem el, hogy erre nem lenne igény, kiscsillió ilyen gép van és kb. mindenki szerencsétlenkedik az olcsó racsnikkal, amik random időtartam alatt mennek tönkre 1,5 év és 1 hét időintervallum között. Igen lehetne venni WD-t aranyáron, de PLZ, ne duplázzam már meg a hátsó kerekem árát egy racsnival.

Én az egészet egy BMX aggyal trükköztem ki, egy Shimano DX FH-MX66-vel. Már nem gyártják, de cserébe kapható még itt-ott (pl. ebay). 36 lyukas, 10-es tengely, kazettás. Igaz 112mm-es a tengelytáv, de pár hézagoló és egy hosszabb tengely segített. Gondoltam egy BMX agy csak bírja a strapát, még ha nem ipari csapágyas, hanem kónuszos megoldás is.

dx.jpg

Hááát tévedtem. Egy szép tavaszi napon, egyszerűen megroppant a kónusz az egyik oldalon:

konusz2.jpg

Sebaj, lehet anyaghibás, de biztos, ami biztos tengelyt is cseréltem, csapágygolyókat is... "örök élet, meg egy napig" megint nem kell hozzányúlni. Ismét tévedtem. Egy nem olyan szép téli napon, fél évre rá, megroppant a másik oldalon az egyik csapágygolyó és megdolgozta a másik oldali kónuszt is:

konusz1.jpg

Innentől csak azt szeretném közölni, hogy a kónuszos megoldás is a gyűlölöm kategóriába került....  Köszönöm a figyelmet.

Szálló por (M10) és Debrecen, avagy mi történik, vagyis történhet, szmogriadó esetében

Szar a levegő? Kapar torkod? Nem véletlen! Debrecenben a mai nap is az eü határérték feletti szálló por (PM10) értéket mértek. "Szmogriadó" höröghetnénk fel két köhögés között (juj, de drámai túlzás). De, egyáltalán mi a szmogriadó és mikor kell elrendelni, itt Debrecenben? Na először is felejtsük el a szmogriadó nevet, helyette itt a jobban hangzó füstköd-riadó, amit 8/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet szabályoz.

Nézzünk egy példát. A helyzet Debrecenben 2019.02.20-án 7 órakor:

2019-02-20_08_17_27-szmogterkep.png

7:00-kor a szálló por értéke 89ug/m3 volt. Nézzük meg mit ír erről a rendelet:

2019-02-20_08_41_35-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

2019-02-20_08_20_26-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

Ezek szerint, ha két egymást követő napon az átlagérték 75ug/m3 felett van és nem várható javulás, akkor elegendő csak tájékoztatni, de ha 100 fölötti ez az érték és nem várható javulás, akkor riasztani kell. Eleve érdekes kérdés, hogy mit jelent és ki határozza meg a nem várható javulást és a mintavétel milyen időközben történik 24 órán belül, de lépjünk most ezen túl (később visszatérek rá, legalábbis az átlagra). Nézzük meg mi lesz riasztás esetén, mert tájékoztatásnál max. bemondja az fm95, cikk a haonon, megírja 2 nap múlva a Napló... jó jó, kissé ironikus vagyok, de lássuk be: tájékoztatási küszöbérték elérésénél, szinte semmi sem történik, ami csökkentené a szálló por értékét.

Először is nézzük mennyi ideje van az Önkormányzatnak a kihirdetésre :

"(2) A riasztási küszöbérték túllépését követően 2 órán belül, PM10 esetén 8 órán belül ki kell hirdetni a szmogriadó riasztási fokozatát."

Tehát 2 napja szívod a szálló port és (talán) az OMSZ (Országos Meteorológiai Szolgálat) szerint, a következő pár napban se módosul a helyzet. Na ekkor még kapunk 8 órát plusz szmogot, mire érvénybe lép a riasztás. 

Na de mit tartalmaz Debrecen estében ez riasztás?:

2019-02-20_08_52_33-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

Okés... nézzük mit tartalmaz szálló por esetén a ez 2. melléklet:

2019-02-20_08_54_23-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

Hát igazán semmi konkrét...  felszólítások, lehetőségek, mindenhol "vagy"... igazán konkrétum sehol. De van ott egy érdekes mondat, éspedig:  ''A 7. pont szerint közlekedést érintő intézkedések bevezetése." Nézzük meg ezt a 7. pontot, hátha az már konkrét, kötelező jellegű intézkedéseket tartalmaz. ... és itt jön be a képbe, hogy ez egy kötelező, törvény által előírt dokumentum, de kb. nem olvasta már X éve senki. Miért?! Mert nincs 7. pont! Azt ezt szabályozó rész a 6. pontban található. Gondolom valaki módosította ezt a tervet, és kiszedett belőle pár elemet, köztük a régi 6. pontot. Ezek után újrasorszámozták, de annyira komolyan azért nem vették, hogy átolvassák az egészet, pedig Debrecenben a szálló por (PM10), szinte minden télen (is) nagy probléma és pont ez a rész tartalmazza, ezt az elírást, tehát csak feltűnhetett volna már valakinek, ha foglalkoznak vele (na jó nem zárhatjuk ki, hogy belső használatra szánt doksiban már jól van, és csak a honlapon nem foglalkoznak az aktuálisra frissítésre).

Na de mi van a 6. pontban?!

2019-02-20_09_15_25-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

2019-02-20_09_15_46-82016-iii-31-fustriado-terv_pdf.png

Minden csak elrendelhető, semmi se kötelező. Vagyis benne van a lehetőség, hogy semmi nem történik, max. a helyi médiákban megírják és bemondják, hogy "Riasztás van emberek, maradjatok otthon, ne lélegezzetek, használjatok már tömegközlekedési eszközöket plz!

Pár szó erről az átlagról, amit 24 órára értendő. Azt belátja mindenki, hogy ha úgy számolom az átlagot, hogy veszem a 24 órán belüli maximumot és minimumot és ezek átlagát, akkor teljesen más értéket kaphatok, mintha azt mondom, hogy veszem minden fél órában az értékeket és azokat átlagolom. Arról nem is beszélve ha pl 24 órai időintervallumban, minden 12. órában veszem a mintát (fenti grafikon X, vízszintes tengelyén 12 és 0), így pl a fenti grafikont megvizsgálva, a kijött értékek alapján, nincs is gond a szálló porral Debrecenben.

Knog Oi Luxe - luxus a kormányon

Kötelező tartozék, mindenki utálja, ha használod tuti az ellenkező hatást éri el... Na mi ez? Persze, hogy a csengő. Bár a csengők méretben és hangban különböztek, de valljuk be, kinézetben ugyanarra a sémára épültek. Aztán jött a Knog és megcsinálta azt, amit senki se gondolt volna, újraalkotta a csengő kinézetét. Ez az új forma igencsak tetszetősre sikerült, de itthon nem igazán terjedt el, gondolom főleg az ára, körülbelül 5000Ft, miatt. 

Érdekes ez az ár kérdés. Mennyit hajlandó kiadni az ember egy csengőért? Na és egy luxus csengőért? Wtf, luxus csengő?! Írtam már korábban a Spurcycle közel 20Eft-os, luxus csengőjéről és ha ez nem luxus, akkor mi az?!. Arról is volt már szó, hogy mind a Knog Oi-nak, mind a Spurcycle csengőjének van kínai (és itt most tényleg szarabb minőségű) koppintása. Akkor, mit lehet erről még írni?!  Nos, a Knog elirigyelte a Spur sikerét, a luxus bringák szegmensben és megalkotta az Oi luxus verzióját, Knog Oi Luxe Edition néven. Ebből sikerült beszerezni egy példányt.
img_20190213_101111_2.jpg

Tovább