"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Csöpi szummm - Csepel Frisco

2014. május 26. - korcs75

Bevallom szívemhez nőtt a kis 20-as 16-os kerekű, így adott volt, hogy ezt-azt fejlesztgetni fogok rajta. Van, amit kényszerűségből és van, amit kényelmi, használhatósági szempontok miatt, vagyis ezt hazudom magamnak. Az igazság? Egyszerűen, ha valaki bringabuzi nem tud leállni a fejlesztgetéssel, csiszolgatással. Sosincs olyan állapot, hogy kész, pedig egy bringa egyszerű, mint a faék.  

Na lássuk a listát mi történt eddig:

A pedál, na ez sajnos kényszerűségből ment, ugyanis baromi hamar kikotyogósodott, ami nem is csoda, mivel nem egy masszív darab. Igazán nem is értem, hogy lehet egy 100Eft-os bringára, amit városi, pörgős használatra szántak, ilyen "foscsit" rakni ... van egy olyan sanda gyanúm kb. minden másodikat garanciában cserélik, pedig a prototípuson látott platform pedál jóval meggyőzőbb volt. A cseredarab egy BBB lett és persze egy Katyusa strap is felkúszott rá.

A nyereg, markolat bevallom azért ment, mert volt másik, jóval jobb ("vagizás" bazzeg)... kb. ezzel majdnem megdupláztam a bringa valós értéket höhöhöhö (nyereg: Selle Italia SL XC  markolat: Ergon GE1). 

A hátsó agy + racsni. Utálatom az egysebességes olcsóbb racsnik iránt köztudott és mivel nem akartam agyf*szt kapni a hanghatások miatt, ráadásul a pörgős áttétel mellé jól jött volna egy, hosszabb, combosabb fokozat, így a már jól bevált Strumney Archer S2 agyváltó mellett döntöttem. Azt nem írom le, milyen torkosborznyi szívás volt vele, elég azt tudni, hogy bármilyen hihetetlen, a frisco felnije bizony 32(!!!!) küllős (lesz ezzel majd szívás, ha netalántán cserélni kell, mert itthon nem egy népszerű kombó a 16" 20"+ 32 lyuk). Egyébként (olcsóbb) Joytech agyak kerültek bele gyárilag (az első teszi is a dolgát), pedig ha jól emlékszem a prototípusnál Novatec agy volt. De ebben nem vagyok biztos....

"Biztonsági" kiegészítőket is említsük meg. Kapott szép, ámbár szabálytalan fehér küllőprizmákat, szám szerint 2-2 darabot. Megy a bringa színéhez és ugyanúgy teszi a dolgát, mint a borostyánsárga testvérei. Egyébként mai napig nem értem ezt a borstyánsárga mizériát küllőprizmában, ami külön vicces annak tükrében, hogy a reflexcsíkos külsőket, amin fehér a fényvisszaverő réteg, már engedélyezik és kiváltják a küllőprizmát. A Reeelight Go lámpákról volt külön poszt, igaz a fehér verzió inkább csontfehér vagyis kicsit sárgás, de egészen jól passzol a kis döghöz.

Két csere tuti lesz, az egyik a design-osnak szánt, gyárilag fehér KMC lánc, ami az első eső után úgy néz ki, mintha erősen pattogna le a neulux-szal ráfújt festék. Viszont cserébe, hogy ilyen "szépen" néz ki már most megnyúlt. A másik csere a kormány lesz, mivel egy picit hajlítottabb darabot szeretnék bele, hogy emeljem a kormánymagasságot, pusztán kényelmi okokból.

Eltekintve a hiányosságaitól, nagyon rá lehet kattanni a Frisco-ra. Városban már alig használom a jó öreg Krumplit, így át is fogom építeni túrázgatós, hosszútávos, koskormányos outinak.

(Ui.: fingom nincs miért 16-osoztam le következetesen a 20 colos kereket, hétfő van...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr596210390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása