"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Sáránd - Mikepércs, de csodás!

2018. április 03. - korcs75

2017-ben bejelentették, hogy TOP forrásból (jelentsen is ez bármit) kerékpárút kiépítésre kerül sor Sáránd és Mikepércs között. Wow... ezen azért mosolyog egyet az ember. Miért?! Mert ott "elméletileg" van egy bicikliút, igaz olyan állapotban, ami simán megmagyarázza,hogy a döntéshozók miért nem tekintik ezt, egy létező kerékpáros összeköttetésnek a két a település között. Ez egyrészt vicces, másrészt, ha arra próbálsz bringával menni igazán dühítő és elgondolkodtató, hogy miért nem lehetett ezt elsőre is normálisan megcsinálni és mennyibe került ez akkor?!

Na, de kezdjük az elején. A Húsvéti szép időt kihasználva ismét ellátogattam a Hajdúbagosi földikutya-rezervátumhoz, igaz most aszfalton. Aki esetleg fel szeretné keresni, ne nagyon figyelje a jelzőtáblákat, mert azok nincsenek, sőt a bejáratot egykor büszkén hirdető, nádfedeles tábla is az enyészetté vált:

foldikutyarezervatum.jpg

GPS a barátod, vagy a helyiektől is nyugodtan lehet érdeklődni, na de térjünk vissza a Hajdubastól köpésre lévő Sárándra. Ahogy az ember elhagyja a települését kerékpárral és ráhajtana a kerékpárútra, rögtön jön az első vicces kérdés. Hol is van az a kerékpárút?!

sarand.jpg

Wow a kerékpárút egy telephely előtt kezdődik, a Sáránd tábla után, és az egyetlen megközelítési lehetőség a 47-esen át lehetséges... vagyis elméletben arra kéne menni, de van itt egy kis probléma. Ahogy ugyanis elhagynád Sárándot a következő tábla együttes fogad:

sarand1.jpg

Upsz kerékpárral behajtani tilos... sebaj, jobbra a sorompónál ugyan van egy behajtani tilos tábla, de alatta egy kiegészítő (kivéve engedéllyel), ami miatt, elvileg kerékpárral be lehetne hajtani (update: sajnos ez a kivéve tábla nem engedi meg a kerékpárforgalmat, elnézést, ezt rosszul tudtam, emiatt, erről a pontról, lehetetlen szabályosan elérni a kerékpárutat), de ott van ugye az a fránya sorompó. Sebaj, cselezzük ki, így nyerünk pár métert a kerékpárút felé, de sajnos ez is, újra a 47-esre irányít. Igaz itt már a kerékpárral és lassú járművel behajtani tilos tábla alatt van, a kivéve célforgalom kiegészítő (így erre vonatkozik), vagyis legálisan folytathatod az utadat, amennyiben célforgalomnak tekinted, hogy el akarod érni a kerékpárutat.... 

sarand5.jpg

Na most képzeld el, hogy egy kishazánkban kerékpárral túrázó külföldi próbálna eljutni Sáránd felől Debrecenbe... szabályosan... hehehehe.  

A telephely előtt vár ránk még egy kihívás, ugyanis egy vasúti sín, kb. 15fokos szögben keresztezi a 47-es főutat, ami így egy tökéletes kerékcsapda, főleg úgy, hogy nagyobb szögben azért nem tudsz átmenni rajta, mert a 47-esen olyan masszív a forgalom, hogy inkább annak örülsz, hogy az út széléről nem sodornak le, nemhogy még te biztonságos szögben, nagyobb ívben akarj rámenni a sínre.... ááá, kis butus.

Ahogy túléled azt a szakaszt önkéntelenül is vigyorogni kezdesz, ahogy meglátod a kezdődő kerékpárút rávezető szakaszát... minek oda aszfalt, majd kijárják az emberek az odavezető 2-3 métert. LoL!

sarand4.jpg

Mosolyra késztet maga a kerékpárút is. Ahogy elhagyod a nyugdíjas otthont, annyira töredezett lesz az aszfalt, hogy a helyiek egész használható kis nyomvonalat jártak ki a bringaút mellett(!!!), elkerülve a zötykölődést. Látszik, hogy nem sokat hallottak még a Paris-Roubaix klasszikus kockaköves szakaszairól és a célirányosan ezekre a részekre fejlesztett technológiai újdonságokról... cöcöcöcö. Előttem van a kép, ahogy a Gizike egy Specialized Roubaix-val zúz ki Mikepércsről takarítani a nyugdíjas otthonba... hehehehehe.

sarand3.jpg

Ezen a szakaszon már látható távolságban van Mikepércs és ha azt hiszed, ezt a bringaút Kánaánt nem lehet ennél jobban fokozni, akkor csalódást kell okoznom, mert Mikepércsre így érkezel meg:

sarand_end.jpg
Itt vagy megint célforgalomnak tekinted magad (én az voltam... kéne csináltatni egy mezt, amire rá van írva, hogy Célforgalom SE), vagy elkezdesz bolyongani egy ismeretlen település kis utcáin, hátha megtalálod a Mikepércs-Debreceni kerékpárút kezdetét.

Így, azért már érthető, hogy a döntéshozóink miért vették úgy, mintha ez a kerékpárút nem is létezne.... Hehehehe!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr5513802062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása