"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Cube Stereo 140 HPA 27,5 teszt

2015. augusztus 19. - kgabus

Ezzel kicsit nagyon el vagyok csúszva, igyekszem most behozni a lemaradást és a késésért cserébe nem egy, hanem kettő cikk is lesz- de erről majd később.

Szóval ott kezdődött a történet, hogy pár új dolgot amihez még nem volt szerencsém, ki akartam próbálni, 27,5-es kerékméret, dropper post,… Ugyanakkor a „régi” 26-os Stereo is nagyon hozzám nőtt az elől-hátul 140 mm rúgóúttal, XT hajtással-váltással-fékekkel és nem kicsit fájó szívvel váltam meg tőle, mindenképpen valami ehhez hasonló bringát képzeltem el magamnak a továbbiakban is.

kep1_2.jpg

Volt dilemma a lehetséges utódok kapcsán (Canyon Spectral AL, Radon Slide, Rose Granite Chief,…) de végül a két ötletnek a kombinálásából a Cube 2015-ös átdolgozott Stereo szériájának egyik modellje jött össze, a Cube Stereo 140 HPA 27,5 azaz megvolt a hőn áhított 140-es rúgóúttal rendelkező 27,5-es kerekeken guruló, dropper post-os, (majdnem) XT hajtással-váltással-fékekkel bíró masina. :)

kep2_1.jpg

Hál’ Istennek a Cube-nak azért bőven vannak forgalmazói itthon is- ami a vásárlás mellett a szervizelési, garanciális ügyintézést is erősen leegyszerűsíti ahhoz képest, ha valamelyik webshop-ról közvetlenül értékesítő gyártónak (pl. Canyon, Radon) kellene mondjuk Németországba visszaküldeni a bringát vagy az adott alkatrészt-, így a Jóbringának hála meg is érkezett az új paripa. A gyári specifikációról csak nagyon röviden:

  • 140 mm-t mozgó 4 forgáspontos (Horst Link) felfüggesztésű váz
  • Szintén 140-es Fox 32 Float CTD villa
  • Fulcrum Red66 egyenes küllőzésű gyári kerekek
  • XT\SLX hajtás-váltás
  • 615-ös Deore fékek
  • RFR dropper nyeregcső, rejtett kábelvezetéssel

Alapvetően mindennel elégedett voltam első blikkre, de mivel egy bringán mindig lehet ezt-azt alakítani, az első próbakört követően a féktárcsákat lecseréltem Ice Tech XT tárcsákra, a betéteket pedig- mert szerencsére a 615-ös Deore kompatibilis velük- szintén Ice Tech-es hűtőbordás XT betétekre. A belső oldalon egy bilinccsel rögzített gyári markolatokat cseréltem még 2 bilincsesre mert olyan érzésem volt, mintha csavarodna menet közben és nem éreztem igazán biztonságosnak.

rsz_2015-04-28_173918.jpgrsz_2015-04-14_065617.jpg

Kezdjük akkor egy össztelós bringa lelkével, a vázzal- ami jelen esetben nagyon el van találva.

Felfüggesztés: nagyon szépen finoman mozog, fékfüggetlen, hajtáshatékony és annak ellenére, hogy nem Boostvalve tag van benne, a rúgóút vége felé kellően progresszívvá válik a mozgása, így normálisan beállított légnyomással nem nagyon lehet felütni. A tag 3 állású kompressziója (CTD) és a visszaút csillapítás bőven elég beállítási lehetőséget biztosít.

Geo: pontos adatok itt, fel és le egyaránt hatékony kompromisszumot sikerült a Cube mérnőkeinek kitalálni, ami nekem kimondottan tetszik, az az alacsony átlépési magasság, 18”-os méretnél csak 400 mm a nyeregvázcső hossza, így bőven ki lehet használni a kormányról állítható nyeregcső előnyeit, van hely bőven bűvészkedni- a nyeregcsővel is nagyon elégedett vagyok, eddig szépen gond nélkül teszi a dolgát, nagyon praktikus kis találmány. Nem hidraulikus a vezérlése, hanem bowden-es, ill. nem is a legkönnyebb darab (738 gramm a gyári adat szerint), de engem ez eddig nem igazán zavart.

Festés, kábelvezetés: a fekete anodizált felület már többször bizonyította, hogy az egyik legtartósabb festési eljárásnak számít, a váltóbowdenek rejtve futnak, a nyeregcsőé és a hátsó fékvezeték pedig védett helyen, az alsó cső tetején. Ezeket az esetleges szerelési, javítási tevékenységek miatt szerintem nem is célszerű eldugni, pláne ami hidraulikus- a nyeregcső itt ugye bowdenvezérelt, de pl. egy Rock Shox Reverb-nél már más lenne a helyzet.

Amit még kiemelnék, azok a 615-ös szériás Deore fékek. Nagyon sok pozitívat lehet olvasni róluk a tesztekben, így kellően kíváncsivá tettek engem is. Fékerőre és adagolhatóságra én megmondom őszintén nem is nagyon éreztem különbséget a 785-ös XT-hez képest- pláne ezzel az XT betétekkel-tárcsákkal megtuningolt hibrid rendszerrel. Annyi még a különbség a súlyán felül az XT-hez képest, hogy ezeken csak a fékkartávolságot lehet állítani, nyomáspontot nem, de azt amúgy sem sűrűn variálja az ember.

2015-05-11_18_56_41.jpgrsz_2015-07-06_183827.jpgrsz_2015-07-06_183859.jpg

A többi alkatrésszel most azért nem foglalkoznék részletesebben, mert az, hogy valami fekete és XT, elég egzakt dolog, ill. mert azóta egy kicsit még variáltam az összeállításon- sőt még mindig lesz benne némi változás, ezekről a következő cikkben olvashattok majd. Addig is egy kis kedvcsináló az aktuális állapotról:

2015-08-03_18_25_38_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr597719390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása