"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

GLS

2010. október 09. - korcs75

Megjött a pulcsi (nagyon "fanya"). Viszont a következő kérdések merültek fel a házhozszállítással kapcsolatban.

  1. Annyira szarul megy a GLS-nek, hogy nem felhívnak a megadott számon, hanem csak megcsörgetnek?
  2. Az oké, hogy nem volt otthon senki, de ha már visszahívatja magát és megkérdezi hova vigye és benyögöm a munkahelyem címét, milyen válasz az, hogy "arra nem megyek"?
  3. Miért kell alkudoznom egy csomagküldő szolgálat sofőrjével, hogy hol találkozzunk a házhoz rendelt csomagom megkapásáért?

Azért megnézném, hogy ha Büdöspesten pl. a Hajtás Pajtás (ha már bringás blog) egyik futárja, felhívná a csomag címzettjét és benyögné, hogy találkozzunk már félúton, mert arra nem járok, vajon meddig dolgozna a cégnél?! GLS, Debrecen.... no comment.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr374866935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

demkorahel · http://bringamatrica.hu 2010.10.09. 22:32:42

ááá mekkorát röhögtem...áhháááhhháááhhááá, ez Magyarország...

G 2010.10.10. 11:58:52

Egyet ne felejts el, a GLS futároknak körzetei vannak, még Debrecenben is nem ugrálnak egyik körzetből a másikba, így is elég hosszú a munkanapjuk. A házhozszállítás munkaidőben történik, miért nem a munkahelyi címet adtad meg?

FraterThomas · http://frater-thomas.blogspot.com/ 2010.10.10. 12:24:25

És az milyen, amikor nemcsak b@szik felhívni, hanem odaadja másnak a csomagot? Ott elszakadt nálam a cérna és felhívtam a GLS ügyfélszolgálat figyelmét, hogy ezt nem kéne erőltetni. Szerintem semmi nem történt az ügyben... Persze pár éve még reggel felhívtak, hogy x időpont környékén jövök, otthon lesz-e. Ahogy mondod: no comment.

krys · http://krys.dsng.hu 2010.10.10. 13:38:39

Én az ebédfutáromat (bringás!) szoktam felhívni, hogy fussunk össze valahol félúton, mert épp tekerhetnékem van délben :D

Ismeretlen_85383 2010.10.11. 07:36:09

Elég sok dolgot szoktam rendelni és valóban csökkent a színvonal az évek alatt. Legutóbb rendeltem 3-4 dolgot, amit 3 cég kézbesített. Megrendeléskor mindnek meghagytam, hogy a futár a kiszállítás előtt 1 órával csörgessen meg, hogy merre vagyok. 1 cég hívott vissza. Megkérdeztem a másik kettőtől, hogy nem volt ilyen megjegyzés a dobozon? Mire a válasz, hogy de. Mondom, akkor miért nem hív fel...? Hát öööö.... Ilyenkor kb. forintra pontosan le szoktam számoltatni a csomag díját, egyébként mindig adok borravalót. És hogy ellenpélda is legyen, régebben volt egy futár, aki mindig hozta a dolgaimat. Annyira tudta már, hogy mi a teendő, hogy automatikusan belőtte magát a cég és a lakás közé és onnan csörgetett, hogy merre vagyok :) Mindig kihozta gyorsan, pontosan. Nagyon korrekt szolgáltatást nyújtott :)

GLS futár 2011.02.13. 18:56:45

Üdv! Én GLS futár vagyok. Büdöspesten. nos, pár okosság, csak hogy képben legyél. A sofőröknek nem a GLS a munka adójuk,hanem alvállakozoknak van kiadva a kiszállítás. A sofőrnek meghatározott összegig fizetik a mobilszámláját, így ha belegondolsz, hogy kimegy mondjuk 60 címmel ( ami kevésnek is mondható ) mind a 60 címmel beszélve gyorsan lemegy az a 3-5ezer ft. Ha rendelsz, akkor oda rendeld ahol vagy! ha munkahelyen akkor oda. nem gondolod, hogy a futár a két szép szemedért fog elautókázni a város másik végébe, mert te voltál akkora marha, hogy hazarendelted a csomagot, amikor tudod hogy 5 ig a melóhelyeden vagy? A címeket fel kell fűzni, reggel úgy készül a rollkarte, hogy meg kell saccolnod 3 órás idővallumban hol leszel. Reggel 6 kor kezdünk, és a kiszállítás után még a csomagokat is össze kell szednünk, majd vissza a depóba, és utána kipakolás. 6-tól kb este 6-8 ig melózunk. Nem kell alkudoznod. Tudod a sofőr nem köteles felhívni téged, akár értesítőt is hagyhat, majd a depóba betelefonálva kikérheted a csomagodat másik napra. és ha van eszed, akkor már oda kéred ahol vagy. ha megint otthonra kéred, és nem vagy otthon buktad, megy vissza a feladónak. Hamár a reggeli rollkarte-nél tartunk. elvileg van egy olyan szolgáltatása a gls nek, hogy sms értesítés. aznap kapsz sms-t, hogy mikor fog ott járni a sofőr, ahova kérted a csomagot. Ezenkívül a feladó cég is értesít hogy mikor kapod meg a csomagot.... Nos még egy kérdés, mennyi borravalót adtál a sofőrnek? Gondolom semmit.... merthát a bunkója csak megcsörgetett, és próbálta kikézbesíteni a csomagodat amit rossz helyre kértél... No comment, imádom az ilyen embereket. Tehát, ha házhoz rendeled, legyél is otthon. ha nem vagy, akkor így jártál.. én a kolléga helyébe megjegyeztem volna a címed, és tuti nem csörgetnélek meg többet. kivinném, értesítőt hagynék, majd amikor kikéred megint kivinném, és nem vagy ott, vissza a feladónak. Mielőtt azt hiszed, agyon vagyunk fizetve, tévedsz.. címpénzen vagyunk, teljesített címért kapunk egy-kétszáz forintot, vállalkozó válogatja ki mennyit ad. Ezenkívűl mindent mi fizetünk.. Gyorsan mentél? rossz helyen áltál meg? baleset? tök mindegy, a fizuból levonják... FraterThomas: Lásd fenti mondataim... ha nem fizetős a csomagod, és nem bizalmas, és van szomszéd aki átveszi a csomagod, mi a bajod? megkaptad? hagyott értesítőt hogy leadta a szomszédnál? Tudok gratulálni, hogy bejelentetted a futárt. hidd el történt valami, csak hát te nem tudod meg az ilyen dolgok utóéletét... De a futár tudja ki mószerolta be, és miért... tehát nálad is a szabályos eljárás, nem vagy otthon? értesítő.. nem majd az időt fogja pazarolni egy olyan csomag leadására amivel az ideje megy csak, és ezenkívűl még panaszt is kap miatta... ehhh... Kérd bizalmasan a csomagod! azt csak te veheted át!!! + költség, de tuti te kapod meg! Vannak plusz szolgáltatások is.. csakhát azt már nem akarjátok megfizetni.. van délelötti kiszállítás, ütemezett kiszállítás stb.. ja hogy annak a díja már sok? hőbörgés ingyé van? ... Bocsika

GLS futár 2011.02.13. 19:08:04

... az előbb kimaradt. Ne hasonlítsd össze a hajtipajtit egy gls el. a hajtipajti azonnali csomagfelvétel, és kiszállítás... a gls nemzetközi cég, 24 órás kiszállítással.. azért megnézném azt az örült bringást, aki este 6 kor felveszi a csomagot Budapesten, és reggel 9 kor már Debrecenben csönget az ajtódon hogy itt a csomag... ráadásul mindezt kb 2ezerért...

Ismeretlen_92050 2011.02.13. 21:41:01

A munkahely címe meg volt adva, mint alternatív cím és a kiszállítást 4 utánra kéretem, mivel addig gályázom (10 körül hívott a pacák). A megcsörgetést továbbra se tartom jó dolognak. Ha nem vagyok otthon hagyjon értesítőt, hogy mikor lesz a köv. próbálkozás és ha NEKEM nem jó, akkor felhívom. Ez szerintem így korrekt. Egyébként ember(!!!) webshopból rendelünk, a plusz szolgáltatást mi nem tudjuk kérni, kapís?!;-) Elárulom én se vagyok agyonfizetve és a telefonom számláját is magam fizetem. A hozzáállásra meg csak gratulálni tudok, ha nekem szar legyen másnak is... ez is egy nézőpont.

GLS futár 2011.02.15. 23:15:08

Alternatív cím.. ez jó :D ' címet adj meg, ahol tartózkodsz... Azt hogy te mond meg mikor legyen kiszállítva ütemezett kiszállításnak hívják, ja és feláras. A webshop -ban reklamáld meg, miért nem fizették ezt a díjat, amikor te kérted. Ha tudod hogy 4 ig a melóhelyen vagy, nem lett volna logikus oda kérni egyből? Az értesítőn meg van adva a csomagszám, a címzett, a feladó és a központi szám. na és ha a mobilt odaírja akkor a sofőr telószáma. Valószínűleg hiába hívtad volna, aznap már nem ment volna vissza,feltételezve hogy 4 kor már erősen felvételezik, majd gurul a depóba, hogy emberi időben ( értem itt az este 8 at... meddig is melozol te??? ) hazaérjen. A telefonszámládat magad fizeted.. nem tudom mit melózol, de naponta beszélsz 60-70 emberrel kb 2-3 percet ? számoljunk... egy csomagra kapuk 100ft ot. egy díjcsomagban perc alapú számlázás van... átlag 25ft os percdíjjal... tételezzük fel, hogy értelmes a címzett, és 2 perc alatt végzünk.. az máris -50.. vagyis keresett rajta az ember 50 ft ot. magyarul ha mindenkit felhív, milyen fizetést kap??? van neked havi 60ezer ft os telószámlád? ezenkívül a kedvencem, amikor nem veszi fel a címzett a telót, ráküld az ember egy sms-t hogy ugyan már csomagod jött, jelezz ha élsz... majd 3 óra múlva kapok egy smst hogy az smst küldő fél visszahívást kér tőlem.. na persze. kinek szar? az utolsó mondatot nem értem. Én nem mondtam soha hogy legyen szar bárkinek is, csak hőbörgés helyett talán bele kéne gondolni hogy nem kizárólag a te csomagod körül forog a világ ( amit bevallok nehéz, ha várja az ember, tudom, én is rendeltem már ), és kicsit megértőbbnek kéne lenni. Nem egyből kritizálni, hanem a dolgok mögé nézni. ezt javaslom minden rendelőbajnoknak, és ha pl 4 után kéri a csomagot, és tudja hogy a GLS fogja kihozni, akkor a webshopost vonja felelősségre, hogy miért nem kérte a plusz szolgáltatást.. igaz úgy nem 1500 lenne a kiszállítási díj, hanem 3000kb.. de akkor tuti hogy abban az időben kapod meg ( 2 órás időtartamot adhatsz meg pl: 2-4 között ) Ne érts félre, nem kötözködök, csak szeretnék helyretenni pár tévképzetet, miszerint a futár egy állat, akit lehet rugdosni, beszólni, és éjjel 1 kor felhívni azzal ,hogy hol a csomagom, most láttam az ajtón az értesítőt..

Ismeretlen_92050 2011.02.16. 09:57:01

No comment! Elbeszélünk egymás mellett...

Ismeretlen_478404 2012.03.30. 14:42:26

Üdv mindenkinek! Elöljáróban annyit, hogy én is a GLS-nél dolgozom. Úgy gondolom néhány dolgot eléggé félreértelmeznek azok, akik csomagot rendelnek. A feladók (értsd: amelyik cégtől a csomagodat rendeled) honlapján általában vastag betűkkel van kiemelve: OLYAN CÍMET adjon meg, ahol napközben tartózkodik; teljesen mindegy, hogy ez otthoni, munkahelyi, esetleg rokon, ismerős vagy szomszéd címe. Kedves FraterThomas! A legtöbb csomagot nem bizalmasan adják fel, ezért a futár másnak is odaadhatja, nem csak az aktuális címzettnek. Ha valakinek ez probléma, kérheti a feladójától, a csomag bizalmas feladását, és akkor ebben az esetben, csakis és kizárólag a címzett veheti át, a személyigazolvány ellenőrzése ellenében. Természetesen ez feláras szolgáltatás. Olyan nincs, hogy 'alternatív cím". Egy adott napon 1, azaz EGY darab címre tudjuk kiszállítani a csomagot 8-17 óra között, ezen belül pedig van egy útvonalterve a futárnak, ami általában kötött, tehát ugyanarra a címre hasonló időben tud kiérkezni. Nincs olyan opció, hogy délelőtt Karakószörcsög, délután Alsómocsolád. Másik címre csak abban az esetben tudjuk megoldani azon a napon, ha a futár körzete a másik cím is és belefér a munkaidejébe; mivel egyetlen csomag miatt nem róhat 800 felesleges kört. Emiatt van kettő kiszállítás minden csomagnál: ha az első bármilyen okból kifolyólag meghiúsul, akkor a címzett átkérheti az ország területén belül bármilyen címre, de értelemszerűen az eredeti cím is maradhat! :) A telefonos témát a futár kolléga már kivesézte, de azért annyit még hozzá fűznék: ha a fenti példánál maradok, tehát 60 csomaggal megy ki a futár (de ez általában több) és ha csak 2-3 percet beszél mindegyik címzettel, akkor már 2-3 óra telefonálásról van szó, a csomagkiszállításba pedig még bele sem kezdett. Kedves Korcs75, mit szólnál ahhoz, ha a futár "hajnali" 5-6 órakor felhívna Téged időpont egyeztetés miatt? Hiszen neki 8 órától már címen kell lennie... Nem hinném, hogy túlzottan lelkesednél egy ilyen hívástól. :) "Ha nem vagyok otthon hagyjon értesítőt, hogy mikor lesz a köv. próbálkozás és ha NEKEM nem jó, akkor felhívom." Vannak bizonyos szabályok, amik alapján dolgozunk, tehát ez a kérés sajnos nem így működik. Ha kivisszük a csomit, akkor az másnap nem kerül automatikusan futárhoz. Az ismételt kiszállítást kérni kell, 5 munkanapon belül tudjuk megejteni, amit a kért nap előtti napon JELEZNI kell az ügyfélszolgálat felé, hogy rögzíteni tudják következő munkanapra. Ha ezt az egyeztetést nem teszi meg az ügyfél, akkor automatikusan az 5. munkanapon visszük ki másodjára a csomagot. Előre az időpontot nem lehet egyeztetni, 8-17 között megy a futár. Viszont erre is van egy opció, ha valaki nem akarja árgus szemekkel figyelni, hogy mikor érkezik a csomag: odacsörög az ügyfélszolgálatra, ahol az ügyfélszolgálatos kollégák tudnak egyeztetni a futárral, vagy akár a futár számát is kiadhatják a címzett részére, ha személyesen vele szeretne beszélni. A webshopos rendelésre annyit tudok még mondani, hogy mindegyik feladó kérheti a feláras szolgáltatást, Neked a feladó felé kell ezt jelezned. :) Ha engem kérdezel, akkor a legjobb amit tehetsz, hogy azon a napon, mikor megy a csomagod, egyeztetsz az ügyfélszolgálattal és/vagy a futárral, hogy ne legyen kavarodás. A kiszállítást megelőző napon a feladó szokott küldeni értesítést. :) Szép napot!

Ismeretlen_92050 2012.04.01. 17:18:08

Az alternatív cím nem az én ötletem volt. Volt egy külön felviteli mező ebből a célból. De a probléma tökéletesen megoldódott, mert ahonnan rendelni szoktam, már nem a gls-sel oldja meg a szállítást és ott volt olyan, hogy munkaidőben kihozza munkahelyre és nem feláras. De amúgy meg itthonról egyre kevesebbet rendelek, mert Pestről lefossák 1500-1000Ft között, Kínából meg itt van ingyen postával, vagy 700Ft-ért, GB, USA meg 1200, persze ott nem 27%-os az ÁFA és tovább tart.... de időm több van, mint pénzem!
süti beállítások módosítása