"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Bazzeg esküszöm hülye vagyok!

2011. május 25. - korcs75

Mi a picsának kell nekem a 100%-ra törekednem, olyan nincs is... miért idegesít egy kib@szott kattogás, ami halk alig hallható?! Mert mi van?

Az, hogy nem hagyott nyugodni, hogy terhelésre, meg amikor kedve volt, Krumpli hajtása kattogott. Biztos nincs bekopva a racsni, a lánctányér a lánc, a láncfeszítő görgője.  Nem bírtam ki, fejre a bringa, tekerés...

  1. Láncvonal nem stimmel, necces volt, de sikerült belőni (isoflow hajtókart sose rakj outi vázba, ha SS-t építesz, bár olyan stabil, mint egy cövek, így legalább azt tudtam nem ott a baj). Eredmény: bal oldalon most konkrétan egy 15-ös csavar rögzít pucin, azaz alátét nélkül, mert az is elvenne legalább kétmenetnyit a rögzítésből, az meg nem lenne buli, ha kiszakadna. Sebaj, láncvonal pöpec! Próbaút, kattog!
  2. Lánc lesz a megoldás, ott is a patentszem! Csere, patent szem likvidálva, próbaút, kattog! Akkor lehet túl feszes a lánc! Szem berak, próbaút, ugrik, leszarom kattog e, szem kivesz.
  3. Lehet a láncfeszítő feszít nagyon, ezért feszes a lánc, ergo ezért kattog... Na itt már buhera volt, a legnemesebb kókányolás, annak is csimborasszója, mert sikerült az egyébként legpuhábbra állított feszítésen is olyan frappánsan lazítani (egyetlen egy csípőfogó segítségével), hogy hátba is veregettem magam. Ráadásul a vízszintes kimozgást is minimálisra csökkentettem egy nyomorult alátét segítségével (mai napig nem értem, eddig miért nem ettem meg).  Ha már ott voltam, kicseréltem a görgőt is egy ipari(?) csapágyasra és ezzel a három művelettel, kapaszkodj meg, kb. 50%-kal csökkent a láncfeszítő hangja. Próbaút. Kattogott még? Kattogott, a mocsok!
  4. A racsni (itt már a lánctányér ki volt lőve, eddigre már ugyanis tisztán ráállt a fülem a kattogásra és az hátulról jött).  Na ezt nem akartam... nagyon nem, lehet ezért is néztem meg utoljára... persze, hogy az! Kattog.

Bekopik? Lehet... bízom benne... nyomtam bele egy kis zsírt, már amennyire lehet (ha van valakinek tuti módszere racsni kenésre ne kíméljen) és azon morfondíroztam, hogy miért kell nekem 100%-ra menni?! Kicsit kattog... na és?!

Persze, ha már ügyködtünk (Bélabá bőszen nyomja a Túra Csepel projektet, lesznek is képek nemsokára) megfúrtuk a hátsó fékhidat, így a fék már 100%-ban a felnit "marja" és nem a gumit. A nap végén megállapítottam, hogy imádom szopatni magam és egyszerűen hülye vagyok, hogy ennyit belefeccölök ebbe az egészbe. Boszkó meg végig ott nézett, hogy hagyjam már a francba az egészet és menjünk sétálni...

Tudjátok mi a legszörnyűbb?! Hogy az egész szar közben kiszúrtam, hogy az egyik alu nipli (küllőanya), a hátsókerékben meg van repedve... kész. Elmentem sörözni! Jóccakát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr154867189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_85383 2011.05.25. 21:34:05

Mindig rájövök ilyenkor, hogy mennyivel egyszerűbb az életem a váltós bringával ;)

FraterThomas · http://frater-thomas.blogspot.com/ 2011.05.25. 22:26:41

Amíg az ember precíz, addig rendben van a dolog, de ez kérem klinikai eset. :)

Atis · http://cyclistsplace.site88.net/ 2011.05.26. 15:27:57

Tök rendben van, pont ugyanígy szoktam küzdeni a halk de már hallható furcsa hangok ellen. A legjobb agymegállító módszer. :)

csipisz 2011.05.26. 22:21:24

Kedvenc sztorim ismeretlen hang ügyben: Bejön egy meglehetősen mackósan hajtó ügyfél, 3 bicajjal, mindhárom recseg tekerésre. Mindhárom középcsapágy octalink2 rendszerű. 1-es monti: kézzel kitekerhető középcsapágy. Pipa. Másik monti: Dettó. Pipa. Országúti: középcsapágyat alig bírom lazítani, így nem itt lesz a baj. Pedálmenet ellenőríz, pucol. próbakör, recseg. Pedálcserével is. Pedál kihúzva.Tányérok le, takarít, csavarok zsíroz. Próbakör. Recseg. Nagyon halkan, szóval ugyanúgy, mint addig. Hátsókerék: gyorszár ki, váltófül le, papucs tisztít, gyorszár ken, összerak. Még megvan a hang. Hajtás, kerék, kihúzva. Nyeregcső? kivesz, bilincs le, takarít, olajoz. Még recseg. Fejcsapágy recsegése megy át a vázon ennyire? szét azt is, pucolás, kenés, kormány is megkapja, minden patent. Recseg az átkozott. Mondom: van olyan, hogy a váz összehegesztésekor az alsócső felül nincs a középcsapiágyházhoz hegesztve belül. ez csak a nyeregcsövön át látható felülről. Wd40 jó adag. Egyúttal kulacstartószemeket is csekkoltam, egy se mozgott. Próbakör. Recseg. agyvérzés kerülget, keresek valami repedést, bármit, amibe belemondhatom, hogy emiatt van. Semmi. Aztán megakad a szemem az egyetlen alkatrészen, amit nem piszkáltam azok közzül, ami a vázzal kapcsolatban van. fék kizárva. elsőváltó? Emberek, hiszitek vagy nem, az elsőváltó a nyeregvázcső tekerés közbeni mocorgása miatt az alágyűlt kosszal is okozhat recsegést..... Tisztít, próbakör. Zéró recsegés.

Ismeretlen_92050 2011.05.27. 08:13:32

Záááá engem a nyeregcső szopatott a montinál, azóta szégyen vagy nem körbeszigetelőszalagozom, hehehe!

Atis · http://cyclistsplace.site88.net/ 2011.05.30. 20:49:04

A nyeregcsöves játékot én is eljátszottam. :) Nem is gondoltam korábban, hogy a nyeregcső tud fura hangokat adni, ha nincs erősebben ráhúzva a bilincs.
süti beállítások módosítása