"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

MÁV - juss el a Balatonra

2011. július 14. - korcs75

Igeeeeeeeen! Megint! Adott a helyzet, a családdal meg akarjuk kerülni a Balatont, kapaszkodj meg, kerékpárral, hehehehe. Úgy terveztük, hogy lesz egy kísérő kocsi, egy fő sofőrrel és a csomagokkal, hatan pedig tekerünk. Mivel a kísérő kocsi korlátozottan képes kerékpár szállításra (se vonóhorog se csomagtartó), így azt találtuk ki, hogy a 6db. bringát inkább vonattal visszük le a Balcsihoz, 2 kísérővel,  a többiek, meg a csomag, mennek kocsival.

Gyorsan le is töltöttem a MÁV ide vonatkozó pdf-jét A kerékpárszállítási szabályozás címmel és örömmel láttam, hogy semminemű szabályozás nincs arra, hogy egy fő, hány kerékpárt vihet vonaton. Azért motoszkált bennem a kisördög és rákérdeztem a MÁVDIREKT-nél, pontosan hogyan is van ez.  Azt a választ kaptam, hogy egy fő csak egy kerékpárt szállíthat vonaton, amin kicsit megdöbbentem és jeleztem, hogy ez sehol sincs benne a fentebb említett pdf-ben. Erre jöt a válasz, hogy az adott szabályozás nem is abban, hanem egy másik pdf-ben találom, aminek a címe: DÍJSZABÁS ÉS A JOGSZABÁLYOKBAN MEGÁLLAPÍTOTT UTAZÁSI KEDVEZMÉNYEK. Egyébként saját bénaságom, hogy itt nem néztem meg, mivel itt is megtalálható. De most őszintén, ha már van egy bringásoknak szóló dokumentum, akkor nem lehetne, az összes rájuk vonatkozó szabályozást abban összegyűjteni?! Nem értem, én ezt, de a logikát már nem is keresem.

Egyébként, ami még kicsit vicces, hogy egy vonaton, ahol nincs kerékpárszállító vagon jelölve, összesen 4 db. kerékpár szállítható (2db az elején és 2db. a végén), viszont csak 10 fő felett igényelhető kerékpárszállító. Magyarul, ha 3-tól 10 főig vagytok kerékpárral, akkor bizony a jelenlegi szabályozás mellett, felejtős a vonat ilyen szerelvényeknél!  Hát ennyit a kerékpárbarát MÁV-ról. Bár azért vannak pozitív dolgok is, pl.: az IC-s kerékpárszállítást nagyban sikerült ésszerűsíteni.

Amin viszont kínomban nagyot röhögtem az az, hogy mivel a Balatonra közvetlen vonattal akarunk menni és ilyen csak egy van, mégpedig a Záhony-Keszthely sebesvonat.  Most nézd csak meg az alsó kerékpárszállításra vonatkozó kiegészítést: Kerékpár a vonaton a jelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely): Szolnok - Székesfehérvár! Egy Balatonra tartó vonaton csak(!!!) Szolnok - Székesfehérvár szakaszon biztosítanak normális kerékpárszállítást! Egyébként Szolnokon majd szedjem le a bringát és toljam át a hozzácsatolt szállítóba, vagy mif@szom, arról nem is beszélve, ha lesz 4db bringa a vonaton, akkor fel se fogunk rá szabályosan férni Debrecenben.  Az külön vicc, hogy közben meg hirdetik a Balaton körüli  Balaton Mix jegyet, amivel ingyen lehet kerékpárt szállítani. De vazze, előbb oda le is kéne valahogy jutni a bringával!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr814867245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bálint 2011.07.14. 12:56:08

hű ez a cikk pont kapóra jött hogy hozzá se keljen érnem a googlehez, jövő héten megyek fel én is Pécsről vonattal, de gőzöm nem volt a caligát hogy rakjam fel a vonatra . szóval kösz :)

gry 2011.07.14. 13:22:00

Múlt héten utaztam a Záhony-Keszthely vonattal a Balatonra. Van rajta egy “vezérlőkocsi típusú” többcélú tér, asszem 10 kampóval. Debrecenben 3 kerékpár volt bent. Szolnoknál már nem volt szabad kampó, és pár bringa össze-vissza volt támasztgatva. Pesten meg már több mint húsz bringa volt a szállítótérben meg a környékbeli előterekben. Visszafele a déli part közepénél megteltek a kampók, Siófoknál pedig az előtér is. Érdemes a déli part közepe előtti felszállást időzíteni. A rutinos nyaralók azt mondták, hogy ez a szokásos kihasználtság.

Ismeretlen_92050 2011.07.14. 14:06:24

És nem tudnak egy normál kerékpárszállító vagont hozzácsatolni a szerelvényhez... gratulálok!

adam182 2011.07.14. 14:52:28

http://www.vonatosszeallitas.hu/ nagy segítség tud lenni. a csoportos ügyek esetében 0615127914-es számon kedves hölgyek várják a hívásod. esetleg meggondolandó bekamuzni egy 10 fős csoportot, megvenni azt a plusz négy bringajegyet. többet nyersz vele, mint amennyit azon a négy bringajegyen (csak bringa, menetjegy nem) buksz. pár nem túl etikus, de ez van.

Ismeretlen_92050 2011.07.14. 15:14:03

Néztem FGH-n, hogy megkértétek a plusz vagont.

Ismeretlen_85383 2011.07.14. 21:18:24

korcs: zúgolódhatsz itt, hogy nem tudják megoldani a kerékpáros közlekedést a vonatokkal, de azt is meg kell értened, hogy Japánon kívül a világon mindenhol veszteséges a személyszállítás. Ha egyszer nem éri meg a dolog, akkor nem fogják csinálni. Te sem csinálnád.

mcsontos 2011.07.14. 22:28:44

@epyc: viszont a _magyar_ _államvasútnak_ az lenne a feladata, hogy kiszolgálja a jónépet, nem azzal törődve, h defficites-e, úgyis az, de az államnk ezt kéne biztosítani, profitra ott van (sic!, volt) a cargo. @korcs: mi tavaly úgy mentünk, hogy Pesten a Déliből indult egy személyvonat marhavagonnal. igaz, ez átszállásos buli, de a hely miatt lehet megéri.

Ismeretlen_85383 2011.07.15. 06:46:44

csontos: persze. Meg a magyar államnak a feladata is lenne helyesen kezelni az adófizetők pénzét és azt csinálniuk, amiért meg lettek választva. De nem így van. Ébredj fel. Cargo alatt mit is értesz? Csak nem a Rail Cargo Hungaria-t (Rail Cargo Austria Group)? Sikerült visszavásárolnunk, vagy hogy van ez?:D

Ismeretlen_85383 2011.07.15. 06:48:14

Még egy gondolat. Kiszolgálnia a népet minden körülmények között. Aha. Anyudék és az én adófizető pénzemből? Ezt annyira, de annyira szeretném, hogy el sem hiszed............ (pf)

Ismeretlen_92050 2011.07.15. 08:34:28

Naaaa. Csontosnak igaza van, abból a szempontból, hogy mit kéne a MÁV-nak biztosítani. Ja, hogy ez nem így van és mi ezt természetesnek vesszük?! Na ez az igazi probléma! Abban is igaza van Csontosnak, hogy a deficites személyszállítást az árufuvarozásból fedezik mások (ez is csak a MÁV-nak sikerült deficitesen üzemeltetni), ami mint tudjuk,már nem lehetséges, mivel eladták ezt a részt... ami szintén nem természetes. Hány éve is próbálják a MÁV-ot rendbe tenni?! Sose sikerült! Ha az árufuvarozást el lehetett adni (mai napig nem értem hogyan), adják el a személyfuvarozást is... egy multi pikk-pakk rendet vágna, fájdalmasan... Persze hozzáteszem egy ekkora mutyi céget ki adna el, hiszen honnan lehet büntetlenül ilyen pénzeket kivenni?!
süti beállítások módosítása