"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Zekler 80

2012. január 03. - korcs75

Először is BÚÉK, visszatértem pár buli és halálrazabálás után (lesz mit ledolgozni). De csapjunk is lecsóba.

Tízmillió éve keresek egy olyan sportszemüveget, ami nem kő drága (értsd 50Eft alatt van) és dioptriás lencsét fogad, de nem klipes rendszerű. Bevallom én nem találtam ilyet. 100Eft körül bőven van kínálat, de annyiért (kicsit ráspórolva) már inkább megműttetem a szemem. Tehát marad, amíg rám nem szakad egy bank, a kontaktlencse, ami nem baj ugyan, de vannak hátrányai. Pl. bringázás közben szemedbe vágó eső, hó, bogár és bármiféle repülő tárgy esetén gebasz van.

Persze ezek ellen én is hordok bringás szemüveget átlátszó lencsével, sőt sokan munkavédelmi szemüvegben nyomatják ilyenkor télen, ami tökéletes megoldás. Egy valami zavar engem ilyenkor télen, a szemüveg szára. Ez vagy a sapka alá kerül, így stabil, de mellete befúj a szél és lefagy a fülem, vagy kívül van és úgy a stabilitással vannak gondjaim.

Nem rég sikerült beszerezni Zekler, svéd márka 80-as védőszemüvegét, ami egy ügyes patent megoldással használhatunk pánttal, vagy szárral is. Kissé robosztus a felépítése, de még mindig nem annyira, mint egy síszemüvegnek és a az ára is kedvező (én akciósan vettem 3000 pénzért). Nekem megérte, mivel a Trophy-m nyitott bukójához is passzol és elég zárt, hogy használható is legyen hozzá (bár ahhoz van egy retro motorosszemüveg is)!

Egyébként a Zekler z106-os modell a kínálatukból napszemüvegnek is simán hordható, csak teljesíti egy védőszemüveg normáit is!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr424867344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krys · http://www.fixedgearhungary.com 2012.01.03. 14:34:22

Nekem a Rudy Project Guardyan típusa jött be legjobban, bár még a megvásárlásig nem jutottam. Az általad is említett borsos ár miatt. Becsiszolt lencsékkel együtt kb 90e ft-ra rúg, de ha úgy nézzük tartós befektetés. Ugyanúgy fejpánttal is lehet használni, illetve durva időre még egy szivacs betét is van a keret belsejére amivel teljesen az arcodhoz tapad :)

Daró 2012.01.03. 15:30:52

Zeklert ötössével szoktam venni, nyolcszáz pénz ha drága, fasza is, tart is a szára, csak karcolódik a lencse mint a nyű. Munkavédelmi bolt a buszvéggel szembeni kis utcában. Lehet ezek a drágábbak jobban bírják. Dioptriás szemüveg: Röfinek van egy cimbije, én is ismerem, Misinek hívják, őneki volt egy Oakley szemüvege, ezelőtt 15 évvel 20 liba volt, de még öt év múlva zokszó nélkül garanciában cserélték az eltört szárat... mondjuk az napszemüveg volt, dioptriás.

Ismeretlen_143482 2012.01.04. 00:24:11

Nekem RP Horus-om van dioptriás lencsével már legalább 5 éve. Úgy látom, most 40e az ára. Ha jó helyen csiszoltatod a lencsét, 50 körül megvan.

Satyi 2012.01.04. 14:17:05

Hanyas dioptriát hordtok? Van egy könyv Benjamin Harry: Tökéletes látás szemüveg nélkül címmel, bár ő is már egy másik orvos kutatását használta fel a "könyvéhez" (30-40oldal). Nézzetek utána, már lejárt a szerzői jogvédelem is, netről is talán le lehet szedni (1914-ben adták ki asszem) A lényeg hogy szemtornával vissza lehet állítani az eltorzult szem formáját, és javulni fog a szemetek. Míg szemüveggel állandóan hozzászokik a gyengült állapothoz a szem, és egyre erősebb dioptriára lesz szükségetek. Elég jól le van írva, ha csak a szem pihentetéses "gyakorlatot" használja belőle valaki, már megéri. Ha adtok email címet, átküldöm szívesen.

Ismeretlen_143482 2012.01.05. 10:12:18

Szia! Régebben (15-20 éve...) olvastam azt a könyvet, de akkor még igencsak gyerek voltam, nem vettem komolyan az egészet. Működik a dolog? megtaláltam: http://bit.ly/xeb7o7

Satyi 2012.01.08. 18:21:47

Hello, Nekem 1.75ös a bal szemem, de távol látó vagyok, így könnyű, mert a mindennapi életben nem zavar, ha nem hordok szemüveget. Informatikus vagyok, így egész nap a monitort bambulom, de jól kinagyítom a betűket, kb 2m-ről is el lehet olvasni őket :) Így a szemem legalább jobbra balra mozog állandóan, ha szöveget kell olvasni. Munkahelyen két monitorom van, az is jó, ide oda nézni. Amikor csak eszébe jut az embernek, nézzen el a monitor mellet, felett, messzire. Nézzen ki az ablakon. Kis betűknél szinte csak egy helyre kell néznem, és megfájdul a "fejem" elég hamar. Ugyan két éve nem voltam szemésznél, de rosszabb biztos hogy nem lett a szemem (inkább jobb), és elég lusta vagyok a szemtornát csinálni. Már csak erre is jó a könyv, hogy tudatosítsa bennünk, hogyan is kéne haszálni a szemünk. (pl. anno a természetben vadászni, fürkészni a tájat, szinte soha nem kellett egy helyre nézni sok ideig)
süti beállítások módosítása