"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Lánc(és ész)bontás

2015. március 26. - kgabus

Nem tudom jártatok-e már úgy, hogy a lánc már csak azért sem akarta megadni magát és engedni a bontó erejének. Én ma este először igen és végső elkeseredésemben "a franc ott eszi meg" alapon egy kicsit nagyobb erőkarral (60 cm-es régi acélkormány, berohadt alkatrészeknél szoktam használni) próbáltam növelni az esélyeimet, a következő eredménnyel:

1_2.jpg

Az a része a bontónak, amit tekerni kell, nemes egyszerűséggel elgörbült... nem baj, ezt már akkor is kiszedem, nem adjuk fel!

A következő pofont akkor kaptam, amikor az a rész amit fogtam, kiszakadt a bontóból menetestül, úgy ahogy kell.

Itt sült el végképp az agyam, az acélkormányt a földre letámasztva, egy nem kicsi (kurva nagy) csőfogóval ráfogva a bontó testére sikerült végül azt az egy szemet kicserélnem egy patentszemre... nem kis káromkodás volt itt csütörtök este...

De komolyan, láttatok már ilyet?

Cserébe legalább felkerült a 10-es patentszem, ill. felapplikáltam a házilag barkácsolt láncfeszítőmet is:

2_2.jpg

Már csak egy kérdés maradt, éspedig az, hogy miféle bringára. Lesz majd itt a közeljövőben erről egy bővebb cikk is, azt hiszem mára elég volt a "szerelésből". :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr227307704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ruczak 2016.03.15. 14:29:33

Szia!
Először is, mostanában vettem észre azboldaladat, tetszik. Szivesen olvasom. :)
Ez a láncfeszítő nem túl hangos? Nem daràlja a láncszemeket? A surlódása is nagy lehet? Vagy tévednék? Zoli

kgabus 2016.03.15. 14:37:36

@Ruczak: Halihó! Örülök, hogy tetszenek a cikkek. :) Ezt a fajta láncfeszítőt én 3-4 bringámon használtam jó pár éven keresztül és nem volt vele soha semmi gond. Egy picivel hangosabb csak, mint ha nem lenne- cserébe a lánc vergődéséből származó zajt kiszűri teljesen-, a váltást nem befolyásolja, súrlódási ellenállása sem igazán van, szóval én meg voltam vele nagyon elégedve. A gyorskötegelőket érdemes kicserélgetni rendszeresen, mert elfárad a műanyag, ill. egy idő után a lánc is kijárja azt a gumicsövet, de sok más tennivaló nincs vele. :)
süti beállítások módosítása