"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Sunrace in da house - CRMX00 Narrow Wide lánctányér

2018. március 16. - korcs75

Jelentem a projekt halad, épül a Sunrace hajtás, sőt köszönhetően a Gyöngy Ház Kerékpárboltnak, a Sunarce legsukárabb, egytányéros, MTB hajtókarával, az FCMX00-vel is bővült a készlet. De bármennyire is hajtókar a legizgalmasabb, a mai bemutató darabunk a Sunrace Narrow Wide lánctányérja, ami az igencsak fantáziadús (neeem) CRMX00 nevet kapta a keresztségben.  

sunrace-mx00-narrow-wide-chainring-p19384-88099_image.jpg

32,34,36,38,40T-s változatban elérhető és az ára 7200-8000Ft körül mozog, ami a magyar piacon az egyik legolcsóbb, persze csak ha eltekintünk a noname, aliexpress-es, kínai Narrow Wide lánctányérok hihetetlenül alacsony árképzéstől (~7 dolcsi). Az anyaga a jól ismert 7075-ös alu, semmi frinc-franc. Ami kicsit szíven ütött az az, hogy csak (!!!) 96-os BCD (lyukkör) változatban kapható. Persze az XT hajtókarom pont 104 BCD-s, de ezt ki nem szarja le.

Egyébként az "csak 96-os BCD" azért is volt igazán meglepő, mert, ha rápillantasz a Sunrace honlapján a következő képre, ott virít a 104-es DCB-s lánctányér az FCMS00 hajtókaron, alatta pedig a leírásban ott szerepel, hogy ez hajtókar bizony 96 BCD-s..... WTF?!?!? Totál zűrzavar:

104_2.JPG         

Na mindegy, lépjünk túl ezen az apróságon és nézzük, mit cserélünk le, cserébe a full Sunrace hajtásért. A gépemen eddig egy 32T (104 BCD)  RaceFace NW (szintén 7075-ös alu, igaz a T6-os, erősebb ötvözet) lánctányért használtam, ami 36g és kb. 10Eft körül lehet beszerezni. A Sunrace 32T-s verziója 43g, de ha figyelmbe veszed, hogy ez utóbb 96 BCD-s, vagyis tuti több anyag kell bele ugyanolyan fogszámnál, nem is olyan vészes.    

img_20180217_102046.jpg img_20180315_181928.jpg

Mivel a hátsó soron 46T-s a legnagyobb lánckerék, így úgy voltam vele, hogy ezt az extra fogszámot inkább a végsebességem növelésére fordítom, mint a mászóképességem javára, így előre 32T helyett, egy 34T-s lánctányér került (egy 36T is bőven belefért volna). Így persze 43g helyett rögtön ugrottam is 49g-ra...  

Bevallom, magam baromira nem vagyok súlymániás (főleg nem egy cr-mo vázzal), ezt a súlyméricskélést is csak összehasonlításképpen csinálom, az érdeklődő publikumnak, egy egész pontos, de jól láthatóan konyhai mérlegen. Szóval tessék ezt a helyén kezelni!

Persze a lánctányér igazi értékei/hibái tartós használat közben buknak ki, szóval  lesz még info, ha megvolt az a bizonyos pudingevés, miután összeállt a full hajtás. Addig is maradjatok velünk (stay tuned). Legközelebb a  Sunrace FCMX00 hajtókar lesz terítéken! 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr9613742948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása