"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

iGPSPORT SR30 - ez is egy radar

2023. szeptember 27. - korcs75

Kb egy fél éve lecseréltem a szeretett Bryton 450-esem egy iGPSPORT 630-asra (köszönet a Gyöngybike-nak). A célom ezzel már akkor is az volt, hogy egy radar kompatibilis kütyüm legyen, mivel a hibáival együtt is hőn szeretett 450-esem sajnos nem tudta és a jövőben se fogja tudni ezt a funkciót.

Miért akartam egy ilyen kütyüt? Nem, most tényleg nem azért, mert mindig kell valami bringás cucc. Az ok egyszerűen az volt, hogy baromi sokat megyek egyedül közúton, ami még nem is lenne annyira gáz, ha közlekedési morál nem lenne a béka segge alatt Magyarországon (is). Miről beszélek? Arról, amikor sűrű, szembejövő forgalomnál 100-zal beelőznek hátulról, kb 10cm-re a kormányodtól elsuhanva.

Ez azért nagyon para számomra, mert a szembejövő forgalom zajától eleve nem hallod, hogy hátulról is érkezik valami, vagyis kapásból nettó szívinfarktust, amikor beesik melléd, másrészt ha szembe jön egy kamion/teherautó/busz, akkor tuti nem lesz elég helye a biztonságos előzési oldaltáv megtartásához. Így szívinfarktus mellé jön egy jó kis 10-20 másodpercig tartó halálközeli élmény. Ugyan ezt utóbbit radar segítségével se tudod kivédeni, de legalább felkészülsz rá, hogy valami jön hátulról, vagyis jobban lehúzódsz, fogást váltasz, erősebben rámarkolsz a kormányra, hogy széllökés ne tépje ki a kezedből.

Egy szó, mint száz, mivel féltem a kis szaros életem, be akartam szerezni egy radart. Mivel az iGPSPORT-nak, akkor még nem volt saját radarja, (de aki nézte a Bejing Cycling Show-t, az tudhatta, hogy már fejlesztés alatt van) de kompatibilis volt a Bryton és a Garmin radarjaival is, így ez lett a kiszemelt márka. Itthon annyira nem felkapott, mivel mostanában kezdett el betörni a komolyabb órák piacára.

A beszerzés kicsit csúszott, mint ahogy bringázni se nagyon volt időm (leszámítva a folding-val való ingázást), így mire odáig jutottam, hogy most már jöhet a cucc, addigra már itthon is forgalomba került az iGPSPORT SR30-as radar, így egyértelmű volt, hogy ez lesz a befutó, hiszen ez lesz az órával leginkább kompatibilis:

Az SR30 árban kb. megegyezik a Bryton radarjával, a Garmin radarjai ugye a drágábbak, ami érthető is egy patinás megbízható márka esetében. Utólag bevallom én se nagyon követtem nyomon az iGPSPORT márka fejlődését napról napra, de miután beszereztem a 630-ast, baromira meggyőzött , főleg ha ár-értéket vesszük alapul (egyedül a dirket wifi kapcsolatot hiányolom belőle).

Persze mielőtt beszereztem volna, megnéztem az összes fellelhető teszt videót a SR30-asról, aminek ugyan bár voltak gyermek betegségei, de semmi olyat nem láttam, amit egy firmware frissítéssel ne lehetne orvosolni, vagyis összességben egyáltalán tűnt rossznak. Itt találtok egy jó összehasonlító tesztet és táblázatot a különböző márkákkal. Persze ebben a tesztben is vannak hibák/elírások pl.: a fékezést az SR30 is érzékeli és ilyenkor féklámpaként funkcionál.

20230927_165833.jpg

Nagyon sokat a paramétereiről nem szeretnék írni, mert egyrészt ezek elérhetőek a saját product page-én, és a fentebbi összehasonlító tesztben kb. mindent leírnak, másrészt, ahogy a teszt is írja pl. a 25 órás üzemidő (csak radar módban) is elméleti síkon valós, ahogy ez az összes többi márka ilyen jellegű adataira igaz. Egyébként a teszt-en ez a 25 órás üzemidő kb. 17 órára jön ki, amivel veri a Bryton és a Garmin radarját is. Meg hát, majd az idő megmutatja, mennyire jól használható és válik be.

Természetesen a radar és a lámpa mód is vezérelhető a vele kompatibilis órákról és telefonodról is, pluszban a radart az iGPSPORT saját app-jával is tudod használni, óra nélkül. Sok helyen olvastam, plusz a teszt videókban is említették, hogy a SR30-as nem képes megjegyezni az utolsónak használt lámpa módot, amit pl. a Garmin alapból tud, vagyis ha villogón kapcsolod ki, a köv bekapcsoláskor kapásból villogni fog. Nos ez az állítás nem teljesen igaz és emiatt majdnem vissza is vittem a radart, mert első blikkre azt hittem, hogy a lámpa vezérlésével van valami gebasz.

Történt ugyanis, hogy az első teszt körnél a összekapcsoltam a radart telefonommal és a 630-assal is. Magán az SR30-ason nappali villogóra állítottam a lámpa üzemmódot, kézzel, a saját gombját használva. Elindultam és az első piros lámpánál, ami megfogott ránéztem a z SR30-ra, hogy minden frankón működik e és azt láttam, hogy a villogó mód helyett, alap módban van, vagyis folyamatosan világít a lámpa. Először azt hittem a gyorsulási szenzor miatt a féklámpa funkció aktiválódott. Jó, sebaj elindultam de csak nem váltott vissza nappali villogóra... Megálltam és az SR30-on a gombot nyomkodva visszaállítottam villogóra a lámpát. Megyek megint kb. 5m-ert, lenézek és megint visszaállt alap módra a világítás. Mi a tököm van?!?!  Ránéztem a telefonra is és látom, hogy azon az alap funkción van a lámpa mód... ahaaaaaaa.... a telefon felülvezérli a SR30-ast. Okés, nem probléma beállítottam a telefonon is a nappali villogást és a lámpa szépen át is vette azt, probléma megoldva. Megyek megint 5m-t és a lámpa ismét visszaállt alap módra.... Na neeeeeeee máááár..... Sebaj, majd holnap visszaviszem, hogy cseréljék, mert első blikkre azt gondoltam, hogy hibás a vezérlés. Mentem pár kilit, de csak nem hagyott nyugodni, szal megálltam és ránéztem a 630-ason is a kapcsolódó eszközöknél... upsz a "radar" kapcsolat mellett megjelent egy "light" kapcsolat is... (amikor elindultam még csak a radar volt ott) Persze ott szintén lehet vezérelni a lámpát és igen, itt is az alap funkció volt beállítva.

20230927_165732.jpg

Gyorsan átállítottam nappali villogóra és lás csodát a lámpa elkezdett nappali villogó módban működni. Mint rájöttem a radar, a 630-as beállítását veszi prioritásnak, ha az nincs, akkor a telefont, ha az sincs akkor kézi beállítást. Ebből jön az, hogy ha csak kézi vezérléssel állítod és nem kapcsolódik hozzá semmilyen más eszköz,  ha bekapcsolod, az alap beállításban kapcsol be. De (!!!) ahogy észleli az órádat, akkor rögtön átáll rá és az ott beállított funkcióra. Természetesen az órán le lehet tiltani a lámpa vezérlést, ha azt akarod, hogy az ne zavarjon be:

20230927_165745.jpg

Egyébként maga az SR30-as lámpának se szar, elég brutál a fénye és oldal ledekkel is el van látva, így oldalról is egész jó, 220 fokos (gyári adat) láthatóságot biztosít. Lumen adatokat ugyan nem ad meg a gyártó, de 1,6km-es max láthatóságról olvashatsz az adatlapján, amit vagy elhiszünk, vagy nem.

A fentebb linkelt tesztben emlegettek pár hibát is, pl. azt, hogy az app-hoz nehezen kapcsolódik. Ne ez nálam sose fordult elő, ellentétben a Bryton-ommal, aminél ez, mindig hagyott kivetnivalót maga után. A hozzá adott rögzítési rendszerrel se volt bajom, hogy túl laza lenne, szerintem csak a megfelelő méretű gumigyűrűt kell választani (höhö). 

Mivel olyan brutál sokat még nem használtam, így a "pontatlanságról" is annyit tudok elmondani, hogy eddig egyetlen téves észlelése volt, de ahogy nálam szakavatottabb tesztelők írták, ezeknél a radaroknál nem a téves észlelés a baj, hanem az, ha nem észlel egy potenciális veszélyforrásként érkező járművet ( na ilyet viszont én se tapasztaltam, ahogy a tesztekben se volt erre panasz).

Összegezve, baromira nem bántam meg, hogy beszereztem egy ilyen kütyüt, mert ahogy öregszem egyre parásabb vagyok és ez a cucc ad egy jókora adag plusz biztonságérzetet, főleg akkor, amikor egyedül mész és ez sajnos ez elég sokszor előfordul. Persze 100%-ban nem hagyatkozhatsz rá, így pl. kanyarodásnál előtt és sávváltásnál, azért nem árt hátranézni (höhöhöhö). 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr118216553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása