"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Traktor - Woodlands Pro

2016. március 22. - korcs75

Mivel a gyártók szerint a 650B az új 26-os, így gondoltam egy nagyot és eladtam minden szükségtelent a Hai-ból (vázat, felnit, nyeregcsövet), pluszban még, amit a műhelyben (Rita szerint sufni...sicc!!!) találtam és beszereztem egy 650B-s Woodlands pro vázat, támogatva a hazai ipart (én hülye).  Bevallom ideiglenesnek szánom ezt a vázat, mert reménykedem, hogy jövőre csak kihozzák az Expert cro-mo vázuk, 650B-s verzióját (légyszi, légyszi, kedves Csepel!), addig meg ez tökéletes lesz ütni vágni.

Az első hibát ott követtem el, hogy azt hittem, hogy 450mm-es (axle to crown) merev, "kárbón" villám, majd szépen passzolni fog a vázba. Ööööööööö... nem! Írtam a facsén a Csepelnek, hogy ezt így szeretném és szerintük mi lesz a végeredmény. Hát a válasz kiábrándító volt, az bizony rövid lesz. Sebaj, nem hallgatunk a jó szóra, rakjuk bele és nem fogod kitalálni, de tényleg rövid lett.

Mi légyen a megoldás? A Frisco! Eladom, veszek belőle egy 650B-s karbon villát. Félreértés ne essék, imádtam a kis szarost, de az utóbbi időben, baromira nem használtam ki és itt a keleti végeken nem teremnek niner karbon villák\vázak a fákon. Így lett a Frisco-ból egy eXotic karbon villa (CC-F0M65, 465mm). Rákérdeztem a Csepelnél, hogy ez működni fog e, de úgy látszik egy évben max egy kérdést lehet feltenni és én már előttem, így nem jött válasz. Biztos, ami biztos, Ritty gyári Woodlands-én (szintén 650B-s) lemértem a "gyári" villát, ami 490mm-es volt, de 30mm-t simán besüllyedt alapból,használat közben, úgyhogy 465mm-nek elégnek kellett lennie (elég is). 

2,4-es gummák kerültek rá, hogy a Debrecen környéki homokban is megállja helyét (meg hát valaminek rugóznia is kell), ideiglenesen kapott egy Csepel nyeregcsövet új felnit, küllők, és mindent mást a Hai-ról.

woodlands1.jpg

Első próbaút nem volt túl szerencsés választás, Gyöngyöstől Galyatetőre a sárga jelzésen, mivel az olvadékvíz és az ázott falevelek szinte járhatatlanná tették bringával ezt a részt. A poén, hogy végig az odaúton sikerült elkerülnöm a taknyálást, pedig volt pár necces szitu, de amikor kiépített úton elbambulva elmerengtem a galyatetői kilátó és Sportcentrum EU-s költségvetését megjelenítő táblán, rögtön felborultam.  

Első blikkre, amit a vázról el tudok mondani: A festés iszonyat könnyen leverhető, a legkisebb ütődés is rögtön meglátszik, olyan mintha a külső (védő) lakkréteg totálisan hiányozna. A hegesztések itt ott elég csúnyácskák, de ezek megbocsáthatók, hiszen nem is egy csúcskategóriás vázról beszélünk. Érdekes, hogy a rövidebb villa ellenére is hajlamos emelgetni az orrát felfelé.

Természetesen ez egy kezdeti állapot és súlyadatokat teljesen felesleges írni, mivel a váz maga is 2 kiló környékén van. Nyergecsövet tuti cserélni fogom... bár még megy az agyalás mire (szeretem a hülye megoldásokat, így fokozatosan beszélem le magam egy Suntour SP12-ről). Az XT hajtás és Avid fékek maradnak, bár lassan át kéne állni 2X10-re vagy 1X10\11-re... de ezek még a jövő zenéi, hehehehe.   

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr278511540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos27 2016.03.23. 00:38:16

Súlyról felesleges beszélni ha a cr-mo a cél. A 29-es váz majdnem 3 kiló. Az üléscsőbe szerintem ne tegyél rugóst ha máshonnan kiirtottad inkább egy jó kis karbont bele. ;-)

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2016.03.23. 16:23:07

@akos27: Ühüm karbon nyeregcső lesz az, én is erre jutottam végül ;-)

iwuhfwuhkhvw 2016.03.24. 19:45:58

Én is ilyen Exotic villát használok a retro tange csöves cro-mo montimban :)
Meg vagyok vele elégedve.
süti beállítások módosítása