"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Re: Hogyan megy Kósa Budapestre kerékpárral?

2010. május 12. - korcs75

Helyreigazítás kérem szépen, mégpedig a debrecenieknek közérdekű!!! A "Hogyan megy Kósa Budapestre kerékpárral?" postban felvetettekre reagált képtelen és belátom én tévedtem a belvárost illetően (ettől függetlenül a 33-ason a változatlanul nem lehet tekerni), ugyanis nem vettem figyelembe egy lényeges kiegészítő táblát, de lássuk a kommentet:

"Mi az, hogy "a Nagytemplom a belvárosban van és onnan ki van tiltva a kerékpárforgalom"?? Ki tiltotta ki? Senki! A táblák sima "Mindkét irányból behajtani tilos" fajták, amik alatt a következő kiegészítő tábla szerepel: "kivéve engedéllyel". Namármost a KRESZ 14. § 14. bekezdése (a január elsejével hatályba lépő, és az előző is, már jó régóta) a következőt mondja, idézem:

"Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani."

Az első bekezdés n) pontjában pontosan a "Mindkét irányból behajtani tilos" tábla szerepel, a kívül piros, belül fehér, kör alakú."

Engem nem büntettek meg a rendőrök (akkor épp gyalog voltam), de odamentem, és megkérdeztem, hogy mégis milyen alapon büntetik sorra a bicikliseket, amikor oda szabad behajtani. Arra hivatkoztak, hogy a bicikli is jármű, és csak engedéllyel hajthat be. Amikor közöltem velük, hogy a "Kivéve..." kiegészítő tábla megléte esetén a biciklis behajthat, már elkezdték a díszburkolat védelmét emlegetni, utána pedig megfenyegettek, hogy a rendőri munka akadályozása miatt bevisznek... itt hagytam ott őket, de az esetet megírtam a Haon-nak, aki azóta se foglalkozott vele. Így jobb híján minden ismerősöm lelkére kötöttem, hogy alá ne írja a helyszíni bírságot, inkább jelentesse fel magát, mert ott bizony szabad biciklizni.

Kis utánajárással kiderítettem, hogy az egész hátterében a BMX-esek és az utcán száguldozó fiatalok állnak, emiatt történt lakossági bejelentés (feljelentés?), emiatt lettek oda kiküldve rendőrök, hogy csináljanak valamit a biciklisekkel, csakhát ugye a száguldozókat nem olyan könnyű gyalogosan elcsípni, bűnhődjenek hát a békés bringás polgárok...

Szóval kerékpáros társaim, a KRESZ ismerete mindenek előtt! És könyörgöm, a bicajt szereljétek fel LÁMPÁKKAL, vagy minimum fényvisszaverőkkel, mert kész életveszély, ahogy a többség közlekedik, én szégyellem magam miattatok. :(

Tanulságos komment és csak egyet tudok érteni. Köszönöm a hozzászólást (és ez most nem seggnyalás akar lenni, mert elszúrtam)!

Egyébként az hab a tortán, hogy Kósa is úgy tudja, hogy nem lehet kerékpározni a főtéren (1:32-nél). 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr544866795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

képtelen 2010.05.17. 16:37:03

Köszönöm, hogy kitetted, de arra azért figyeljetek, hogy a behajtásnál a "Kivéve engedéllyel" kiegészítő tábla kinn legyen, különben jogosan büntethetnek! Megkérdeztem a hétvégén az iranydebrecen.hu-n lévő, erről szóló cikk íróját, aki azt mondta, hogy egy-két helyen bizony "lefelejtődött" ez a kiegészítés a tábla alól. Még meg fogom nézni az összes bekötőutat, hogy tényleg így van-e, amit ma reggel sikerült kiszúrnom, az a volt Unió és Aranybika közötti utcácska. Megnéztem a videót is, és látszik, hogy politikus a fickó. Biciklisek miatt dráguló tömegközlekedés, szabványok miatti kitiltás, remek. Egy másik blogban akadtam rá először erre a hírre, ott írtam, hogy a fejlődő debreceni kerékpárút-rendszer egy nagyon jó dolog - lenne, ha volna közöttük összeköttetés, és használhatóak is lennének arra a célra, amire készültek. De a videó alapján megvilágosodtam: a tömegközlekedés miatt nem kedvezünk túlságosan a kerékpárosoknak, mivel a bringások nem fizetnek a kerékpárúthasználatért, a buszokon utazók meg vesznek jegyet, bérletet. Persze az már nem érdekes, hogy a kerékpározási lehetőségek megteremtésével, ennek a közlekedési módnak a népszerűsödésével csökkenne az asztmások, allergiások száma, a bringaszervizek álláslehetőséget kínálnának a kevésbé képzettek számára, az autósok által nem használt útfelületeket zöldterületekké lehetne alakítani, ami szebb, élhetőbb várost eredményezne (feltéve ha végre egyszer megépülne az elkerülő út is). A 33-ason való biciklizés tiltás is hülyeség, egyszámjegyű főúton, lakott területen kívül megértem, hogy tilos tekerni, de a 33-ason alig van forgalom, és az útminőség is jó. Mindenesetre Kósa úrnak lehet. Vagy ott már kisbuszba rakták a gépet. Amúgy sem hiszem, hogy mindenféle előzetes edzés nélkül két nap alatt föl lehet tekerni Bpestre. 235 km, bár ha jól látom, nem MTB a gépe, de 30-40 km után a fenékfájás beindul, aztán másnap már nem nagyon akaródzna a nyeregbe helyezkedni. :)
süti beállítások módosítása