"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Szmog

2011. február 01. - korcs75

Merőben új "élménnyel" gazdagodtam Debrecenben, amit eddig csak a fővárosban sikerült átélnem. Mivel tegnap bent hagytam a bringát, így gyalog jöttem be melózni. Ilyenkor menet közben meghallgatom  a híreket a Kossuth-on, esetleg az mr6-on, vagy egyszerűen csak zenét hallgatok. 45 perc az út gyalog a szokásos útvonalam, ami nagyrészt forgalmat elkerülő utcákban vezet. Reggel, ahogy beüzemeltem a rádiót bemondták, hogy többek közt Debrecenben is erősen szennyezett a levegő, köszönhetően a párás levegőnek, mai nem engedi felszállni a szmogot. Történt már ilyesmi és nem tulajdonítottam nagyobb jelentőséget neki, hiszen a periférián mindig kisebb a légszennyezettség. Azonban ma volt az első eset, hogy baromira lehetett érezni a szmogot levegővételnél, egyszerűen kellemetlen volt a lélegzés maga. Kollégám, aki szintén gyalog jött és menet közben utolértem, szintén megjegyezte, hogy kaparta a torkát a szmog. Én elhiszem, hogy kényelmesebb autóval járni, mint tömegközlekedéssel és ilyen hidegben a bicikli csak az olyan fanatikusoknak alternatíva, mint pl. én. Emlékszem, még pár éve a dugó fogalma is ismeretlen volt Debrecenben, nem is beszélve a szmogról, a kertvárosi részeken.

Egyébként kíváncsi vagyok, hogy Debrecenben a szmogriadónak, a bejelentésen kívül van e értelme. Vagyis ilyenkor kitiltják e a páros/páratlan rendszámú autókat a városból, mint Büdöspesten, vagy ingyen lehet e tömegközlekedni, mint néhány esetben Miskolcon?! Tervünk van, intézkedésről én még nem hallottam.

forrás: időkép.hu

A következőt vicces kis felhívást találtam a debrecen.hu-n:

Tekintettel arra, hogy a meteorológiai helyzet péntekig jelentősen nem változik, a légszennyezettség újbóli romlását elkerülendő kérjük, kerüljék a személygépjárművek (főként dízel üzeműek) használatát, lehetőség szerint utazzanak tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalogosan. Lehetőség szerint mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű fűtőberendezések használatát.

Konkrétan adnak a szarnak egy pofont, mert ettől a felhívástól senki se fogja otthon hagyni az autóját és biciklire ülni.

De a kedvencem mégis az a riasztás, ami január 31-én jelent meg és tájékoztat minket, hogy a szálló por (PM10) légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke  2011. január 29-én túllépte a tájékoztatási küszöbértéket, illetve 2011. január 30-án pedig túllépte a riasztási küszöbértéket. Frappánsan, utólag... csak gratulálni tudok!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr924867038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FraterThomas · http://frater-thomas.blogspot.com 2011.02.01. 21:59:03

Eddigi tapasztalataim alapján Debrecenben állandóan fúj a szél, nem gondoltam, hogy megeshet ilyen csúfság. Meglepett a dolog.

Ismeretlen_85383 2011.02.02. 09:07:17

Tegnap úgy voltam vele, hogy ááá megint csak rinyál a Korcs kutya, de délben dolgom volt a városban és amíg az utcán voltam, végig köhögtem. Durva volt...

Ismeretlen_92050 2011.02.02. 09:40:33

@epyc: Akinek nincs felesleges hátsóféke, az ne dumáljon:-D Ráadásul megvetted már a titán kütyüdet?!

Ismeretlen_85383 2011.02.02. 13:59:22

Dehogy vettem :) Igazából még mindig győzködöm magam, hogy kell-e és ha igen, akkor minek :D Valamint tárgyalni kell az üzlettársammal is, hogy ő mit szól hozzá :)

Ismeretlen_92050 2011.02.02. 19:28:55

[epyc](#11141025): hirtelen hasonló helyzetbe kerültem Röfi Foxával kapcsolatban, szal átérzem...

Ismeretlen_85383 2011.02.02. 20:00:33

Utálni fogsz azért, amit mondok, de az a Fox nagyon rendben van :)

Ismeretlen_92050 2011.02.02. 22:08:34

[epyc](#11142015): nem foglak, mert megegyeztem Röfivel! Hehehehe! Pirítóskenyér rulez!

Ismeretlen_85383 2011.02.03. 06:49:23

NNa! Azzal a vellával igen jól jártál ecsém :) Pláne annyiért ;) Sok kilómétert vele :)
süti beállítások módosítása