Melóhelyre jövet azon gondolkodtam, hogy vajon a téli és őszi, bringás cuccaim közül, mennyi élte túl a költözködést és hány került át, egy paralel univerzumba, ahonnan többé nincs visszatérés. Ezen és a csípős időn töprengve, felrémlett bennem a fűthető nyereg, nyeregtakaró gondolata és általában az, hogy hogyan fogom megvédeni a sejhajomat télen, az odafagyástól.
Akárhogy töprengtem a nyereg lekapása és meleg helyen tárolása kombónál jobb (olcsóbb) nem jutott eszembe, ami lássuk be elég macerás, amikor eszembe jutott, hogy az egycsavaros rögzítésű nyeregcsöveknél, azt a fránya imbusz csavart pótolni kéne egy, a nyeregcső bilincsből "kioperált" gyorszárral. Az alsó, mozgatható részt rögzítem fixen (így egyetlen dőlésszög marad) és voalá, nincs nyeregcső kihúzkodás, vázba víz beleesés, középre pozicionálás, magasság beállítás. Sitty-sutty oldható a nyereg, a nem kicsi nyeregcső (csepel frisco) meg marad a helyén, nem lóg ki a táskából.
Belátom, a nyeregcső oldás megoldott, így aki fedett helyen, nem extrahosszú nyeregcsővel operál, annak ez az egész egy kibaszott nagy hülyeség! Azért rákerestem a neten, hogy van e még egy ilyen hülye logikájú ember mint én, és kapaszkodj meg van! Az FSA megcsinálta, jóval profibban (állítható dőlésszög megmarad).Ez a FSA Metropolis QR:
képek, infók: bikerumor.com
Sajnos még csak prototípus és gondolom nem lesz olcsó. Maga a cég is főleg lopás ellen ajánlja "city bike"-oknál, vagy, ha több gépen szeretnénk ugyanazt a kedvenc nyergünket használni, a nyeregszerelés és állítgatás macerája nélkül.