"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Mi lesz veled 26-os?

2014. október 16. - korcs75

Hogy kezdődött?  Eladtam 29-es SS-t, mivel olyan projekt jött be az életembe, ami rengeteg pénzt visz/vitt el és időt. Magyarul vettünk egy kertes házat. Úgy voltam vele, hogy kb 2 évig köpni-nyelni se lesz időm, így minek porosodjon szegény, lesz, aki ki is használja.

Aztán jól alakultak a dolgok és iszonyat hiányzott a terep, még, ha csak, a "balfék" alföldi homokról van szó. Higgyétek el, semmi más nem ropog úgy a fogak alatt, mint a jó kis debreceni homok. Ekkor jött az ötlet: építeni kéne egy 29-es, acélvázas, merev SS-t, vagy max. 1X9-est (korábban volt erről zsinnyegés). Egyrészt költséghatékonyságból, másrészt igazi traktornak szántam... tudjátok: ekét vontatni, kapálni járni... vagyis télen (hóban) melóba járni, túrázgatni, öregurasan végigtolni egy-két maratont.

29-es acélváz... on-one inbred SS, az árban egyetlen számításba jövő váz + villa hozzá (horror áron egy merev acél villához képest).... osztottam szoroztam, sok, ezért  meglovagolva a 26-os mélyrepülést, elkezdtem egy 26-os merev, 3X9-es, alu vázas bringát építeni.

Miért? Egyrészt mindenki szabadul meg, viszonylag olcsón, a 3X9-es váltástól, hajtástól, mert ugye a 1X10, nagyon max. 2X10 az isten. A kerékméretben meg a 26-ost úgy kezelik, mintha soha nem is létezett volna (enyhe túlzással). Nem mellesleg akciósan ki lehet fogni karbon merev villát, 26-os kerékmérethez, v-fék tüskével, mert ugye az, hogy néz már ki tárcsával... fúj. Bevallom én azok közé tartozok, akik sose pöckölték a lock-out kart, vagy ha igen, akkor is simán úgy hagytam, ami éppen nem tett jót a villának. Egyébként így 40 felé, inkább a tájra koncentrálok, mint a sebességre, így felesleges beruháznom egy 80-at mozgó Fox-ba horror áron, inkább megoldom egy ballonosabb gummával és egy merev karbon villával, gyökkettővel totyorogva.

Szóval és tettel, így szedtem össze használt cuccokból (kösz Gabi), szépen lassan egy olyan 26-ost, full XT váltással, merev, karbon villával, amiért régen a fél a karomat odaadtam volna, ma meg csak legyintenek, hogy 26-os pfff.... a poén, hogy árban, a tervezett "minimál" 29-es költségvetésénél picikét alacsonyabban sikerült tartani a büdzsét, és persze, a macera is kevesebb volt. (Hajtókar még függ a levegőben, de, ahogy összeáll a masina, lesz róla egy külön összefoglaló, tőlem megszokott szar minőségű képekkel, höhöhöhö).

Jövő... és ez itt a kérdés... meddig fenntartható egy 26-os, 3X9-es gép? Mivel nem kevés van még forgalomban, de sajnos egyre szorulnak ki a versenyekről, így a profibb cuccok ellátása is fokozatosan le fog állni, ez most látszik ne legyen igazam). Főleg ugye a kopó részekkel lesz probléma, pld: 9-es hátsó sor. Marad a gyengébb minőségű, alsóbb kategóriás alkatrész, vagy a "padláson talált" XT sorok tömkelege, höhöhöhö. Egy tuti, ha kerékméretet és a váltást kell váltani, az iszonyat szívás, de én bizakodom, hogy egyrészt az ebay nagy úr, másrészt a jövőben újra felfedezik a 3X9-es hajtást (mint megannyi mást). Na remélem mire ez megtörténik, már nem lesz ilyen gondom, mert egy Pinion Gearbox lesz alattam, höhöhöhö.

 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr326797745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iwuhfwuhkhvw 2014.10.17. 23:09:15

Kb. ilyen gépet hajtok én is. Épített.
26-os Tange Double Butted acélváz, karbon merevvilla V-fékkel, 2,35-ös külső, 3x8 váltás XT hátsó és XTR első váltóval, Sram markolatváltóval (finomállítós verzió).
süti beállítások módosítása