"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Busz - BMW - kerékpár

2014. november 28. - korcs75

Reggel jöttem melóhelyre, enyhe szitáló hóesésben. Előttem busz a buszöbölben, lassítok, a busz indexel, elkezd kisorolni, X5-ös BMW-s leszarja és majdnem koccolja a busz oldalát.  Indulás tovább, a busz elhúz, a köv. buszmegnél beérem, leállok, hagyom kisorolni. Kereszteződés, a sor feltolódik, élve az előresorolás adta lehetőségemmel (a KRESZ is lehetőséget ad rá - Párhuzamos közlekedés - 36. § (12)) elindulok előre. A busz oldalánál járok, amikor elindul a sor, a busz rámhúzva, majdnem feltol a padkára. A sofőr kinyitja az ajtót és elkezdni a monológját, hogy ne menjek mellé. Visszakérdezek, hogy ismeri a KRESZ-t? Ismeri, de akkor se... mondom neki, hogy jobban kéne figyelni, pampog tovább.

Jó, nézzük a buszvezető szemszögéből: köcsög BMW-s felbassza az agyam, erre jön ez pondró a kis kétkerekűjével és elvárja, hogy észrevegyem, hogy jobbról(!!!!!)..éééérted jobbról előz! Mit képzel?! Aztán, ha felkenném a padkára, akkor neki állna feljebb, én meg elveszteném az állásom. (Ajtó kinyit.) Leugatom! Mi KRESZ?! Oppá mintha tényleg lenne olyasmi, hogy előresorolhat... de most már nem égethetem magam az utasok előtt és egyébként is, mi a faszt pampog ez itt nekem, én egy több tonnás busszal vagyok, ő meg egy kis szarral, hol a tisztelet?!

Nézzük az én szemszögemből: Óhh...busz, kiengedem... hűűű bazzeg ez a BMW-s majdnem telibe verte. Na megint busz, menjél... úgyis áll a sor és ott előre sorolok. (Elérem a busz oldalát, a sor elindul), hű bazzeg húzz oldalra, fogy a hely. (fék, busz is fék), óóó de rendes elenged, mert látja, hogy nem fog átérni. (Ajtó nyílik.) Mit beszél?! Jaaa, hogy én vagyok a paraszt?!.... Pfffffff.... ideges a BMW-s miatt és rajtam, a "gyengébben" tölti ki,a haragját... fasza... 

Úgy igazán az egész szitu elkerülhető lett volna, ha lenne egy közlekedési morál a magyar utakon, amiben egymásra figyelve közlekedik autós, buszos, kerékpáros. A BMW-s elengedi a buszt, mert buszöbölből (megállóból) indexelő, vagyis kisoroló busznak elsőbbsége van (Elindulás - 24. § (3)). A buszos belepillant a jobb oldali tükörbe is, mert tudja, hogy ott sokan bringáznak és kerékpárosok előre sorolhatnak. 

Végére: igen, tudom... a busz több tonna és mi, kerékpárosok tartsuk tiszteletbe, de ilyen erővel a kamionosoknak se kellene betartani a KRESZ-t a motorosokkal, autósokkal szemben, mert ők a nagyobbak. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr356939821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DaM 2017.02.13. 11:01:12

És hány ilyen esetet éltem meg magam is. Sajnos tényleg így megy a dolog: ösztönlényekkel van tele a közút (is), akik a "mindenki lefelé rúg" elvből tudnak kiindulni. Aztán csodálkoznak, ha valami nem elv-szerűen működik és visszanyal a fagyi. Tolerancia adományként hagyni kell őket vagy tényleg ésszel "benevelni", különben: nem tanul belőle és/vagy még idegesebb lesz (legközelebbi sarkon már el is tapos valakit?) és/vagy mi sem leszünk jobbak nála. Visszaugatni mindenki tud, ahhoz nem kell nagy ész. Akinek fussa többre is, itt kérem: tegye meg, mindig, mindenképp. Jobb lesz a világnak (is). :)
süti beállítások módosítása