Egyrész döbbenet hogy a kick shit-es (úgy váltasz, hogy picit hátrafelé tekered a pedált), 2 fokozatú agyváltóból már lehet kapni tárcsafékes változatot S2K néven,
másrészt mai napig nem értem miért ragaszkodnak ehhez a zárógyűrűs lánckerék rögzítéshez és jönnek ki egy modernebb változattal, mint ahogy a S3X estében megtették.
De visszatérve az S2-eshez. A probléma az, hogy maga a tengely nem egy mezei "egyenes rúd" (ahogy ez agyváltóknál szokés) és az S2 konstrukciója lehetővé teszi, hogy a kónusz állítás a közben a tengely vagy jobbra vagy balra elmozdulhasson az eredeti pozíciójához képest., ezzel meghülyítve a váltást (a kalapácsok nem tudnak megkapaszkodni normálisan emiatt ugrik a váltás a fokozatok közt).
A legjobb az egészben, hogy ezt csak tekerés közben kis fokozaton, terheléskor veszed észre. Megoldás? A kónusz kicsavarozás, tengely betolása koppig a lánctányér felől és ehhez a tengely pozícióhoz beállítani a kónuszt. (Nekem ez segít, az agy különösebb megbolygatása nélkül nélkül, de persze, ha ez nem jön be, akkor nem marad más, mint a szétbontás).