"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Tubeless - Schwalbe Tire Booster

2022. október 28. - korcs75

Emlékszem milyen nehezen tértem át tubless-re, mivel baromira nem szeretem a mai napig se a tubless tejjel való szarozást.Eleve szar külsőt cserélni, mert simán trutyis lesz az ember ott is, ahol nem számítasz rá, ráadásul ezek trutyik hajlamosak olyan foltot hagyni a ruhádon, ami kb az életben nem jön ki. Persze baromi sok előnye is van, ezért manapság én is tubless "rendszert" használok a gravel gépemen.

Eddig az összes külső cseréjénél megúsztam a kompresszoros "rárobbantást", mivel elegendő volt a preszta szeleptűt kicsavarni , majd így megküldeni pumpával és lőn csoda, már ugrottis fel a felnire. A szemfülsebbek ha visszanézik a postokat észrvehették, hogy DT felnit és WTB gummákat használtam eddig, amikkel elégedett is voltam, egészen addig, amíg fel nem cuppantottam a WTB Exposure papucsokat.

A WTB-k után gondoltam ki kéne próbálni más márkát is, így utána érdeklődtem mit is lehet itthon kapni és persze megkérdeztem a lokál kedvenc bringa boltomban a Gyöngyben is, mit tudnak szerezni (halkan megjegyzem, hogy támogassátok a lokál bringaboltokat, azzal, hogy náluk IS vásároltok, ha megtehetitek, még ha netről ugyanaz a cucc egy ezressel olcsóbb is). Ugye, amikor keresgél az ember, akkor jön szembe a covid óta fenálló "az egy dolog, hogy mit szeretnél, de ezek elérhetőek"  effekt. Így jött képbe a Tufo Speedero, ami elfogadható időn belül beszerezhető volt. 

Megelpően gyorsan meg is érkezett a gumma (köszi Tomi) és már mentek is fel a felnire pikk-pakk, szeleptű ki, pumpa rá, aggyad neki. Öööööö semmi... kis szappanos víz a gumma peremére, meg a felnire, újabb próba, megint semmi. Sejtettem, hogy előbb-utóbb belefutok én is ebbe a helyzetbe, hogy a sima pumpa már nem lesz elég és kompresszor kell ide, így maradt kép opcióm. Irány a benzinkút, vagy irány após, akinek szintén van kompresszora. Vaaaaaaaaagy tudom, hogy kitől lehetne kölcsönkérni egy Schwalbe Tire Booster-t.

tire_booster-frei2.png

Fotó: schwalbe.com

Új bringás kütyü, amit még soshase próbáltam?!?! Nem volt kérdés, hogy a Tire Booster mellett tettem le a voksot. Egyébként ez a cucc pofon egyszerű konstrukció. Van egy nagynyomású tartály, amit bringa pumpával fel tudsz pumpálni 10 bár fölé is, majd ebből a tartályból be tudod küldeni nagyon gyorsan a levegőt a gummába a szelepen keresztül, így az, szinte rárobban a felnire. Ha nem lenne világos,akkor itt egy how-to videó is egyik kedvenc MTB celebemtől Jessica Strange-től:

Hozzáteszem nem egy rakétatudomány használni és baromi jól működik, úgyhogy a Tufo-k pikk pakk fent voltak. Persze a hátsó felnire szar forgásirányba tettem fel a gummát és ezt csak tej beinjektálása (de szép magyar szó) után vettem észre, így kénytelen leszek megfordítani, amit már előre utálok a trutyizás miatt.

A Tire Booset tette a dolgát rendesen, de ahogy láttam a netes értékelésket, ez volt várható, hiszem majdnem mindenhol 5 csillagot adnak neki. Ezek után eldöntöttem, hogy én is beszerzek egy ilyen cuccost, bár nem olcsó (20-30Eft között mozog az ára). de ha már tubeless, akkor már csináljuk jól, meg ugye egy újabb bringás kütyü lesz in da house, ami ugye mindig jó, hehehehe.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr6617964806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása