"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Lidl - AIR compact minipumpa

2016. május 03. - korcs75

Azzal szerintem mindenki tisztában, hogy a Lidl és az Aldi néha megvillant egy-két egész használható, ár-érték arányban verhetetlen bringás terméket. Pontosan ezért, a legtöbb szórólappal ellentétben, ezeknek az áruházaknak a kínálatait mindig átböngészem. A hétfőtől kezdődő (2016.05.02) akcióban bukkantam rá, erre a mini pumpára, ami az AIR compact névre hallgat. Hmm... 1599Ft, megért egy pillantást élőben is, ha már úgyis arra volt dolgom.

pumpa.jpg

Bevallom az alu ház, a külön tömlős kialakítás és a rajta szereplő 8,3 bar (120 PSI) elég meggyőző volt, így beruháztam egyre. A csomag tartalma, maga a pumpa (tömlővel), a tartót egy 2 rögzítő gumigyűrűt (piros pont a tartalékért) és a szükséges csavarokból állt. Nem is kell több.

img_20160503_180151.jpg

Külön piros pont, hogy a tartót úgy alakították ki, hogy a gumigyűrű az alu házra fog rá, a markolat pedig a peremének köszönhetően nem tud ki-/elcsúszni a foglalatból:

img_20160503_180049.jpg

Bizony-bizony ez a megoldás ráfért volna a kődrága BBB Hoseroad pumpámra is, ami nagyobb rázkódás esetén bizony simán szétcsúszik. Persze, azért nem véletlen, hogy 1599Ft. A tömlő végén a fejek a fixen rögzítettek, így amikor rácsavarod a szelepre, forog az egész pumpa. Presta és auto szelepes tömlőkhöz is használható és ennyi pénzért első blikkre nagyon jó vásár, hiszen 120PSI-t tudó, külön tömlős, aluházas minipumpát ilyen áron nem nagyon találsz a piacon.       

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr38683886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2016.05.05. 16:09:28

huhh, asszem ennyit a hülyének is megér, nem hogy nekem! futok is a közeli lidl-be és invesztálok!
köszi a tippet!

h_adam 2016.08.25. 18:45:06

Üdv,
A tömlő használható motor szelephez?

blash 2016.10.05. 04:49:29

@h_adam: ugy nez ki igen, mert a csovon van egy-egy autoszelep es presta abra. Sajna lemaradtam errol a pumparol.

Korcs: hogy valt be a pumpa?

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2016.10.05. 13:41:28

@blash: Simán felfújható vele egy országúti biztonságos használatig. Egyszer kellett kipróbálnom, akkor működött. Pontos értéket nem tudok mondani, nyomásmérő híján. Bevallom, aki montinál 26osnál nagyobb kerékméretre tér(t) át és kicsit is ballonosabb gummát használ, netán pluszost, annak nem ajánlom, mert megőszül mire felfújja (én is beszereztem a montihoz egy sks spaero double action-t). Trekkingre, városi rohangálósra ideális, kicsi, óccó, könnyű, ha elhagyod se fogsz túl sok könnyet ejteni érte. Amit külön ajánlok annak, aki a vázra szerelhető tartóval használja : érdemes szigszalaggal pluszban rögzíteni a gumi zárókupakot, mert egy kicsit rázósabb úton lejöhet és könnyedén elhagyhatod a tömlőt.

blash 2016.10.05. 14:31:49

@korcs75: es hogy valt az a SKS Spaero? Jol lehet fogni pumpals kozben? A promo video alapjan jonak tunik, de ezenkivul nem sokat talaltam: m.youtube.com/watch?v=EKSe7IVihLg

Szerencsere ritkan van utkozben defektem, de egy hete volt epp egy terepen. Azert nem volt lehetetlen felfujni a 29-es kereket egy regi alu Bikepositive pumpaval. De kozben elgondolkodtam, hogy lehet kene valami, ami hatekonyabb.

Es mennyire birjak a pumpaid a vazon valo rogzitest? Azert szoktam le errol, mert retkes lett, inkabb a zsebemben hordom.

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2016.10.05. 15:40:41

@blash: Szarul:-) Van egy BBB hoseroad pumpám záróvég nélkül... azt elhagytam. Egyébként mióta bevezettem a szigszalagozást, azóta megvan minden;-) A hoseroad-ot használtam sokáig mindenesként, ami még 26-ossal egész jól bevált, de 27,5-ös 2,4-es gummánál már elég lassú volt, még a lidl-essel is gyorsabb voltam. A vázon való rögzítésnél a szétcsúszásra is pluszban oda kell figyelni, de erre ott van szigszalag.

Az sks-ről még nem nyilatkozom, mert nagyon új. Igazán úgy jött képbe, hogy eleve Fat bike-hoz kerestem pumpát, azzal az elgondolással, hogy ha a Fat-hez jó, akkor a 650B, 2,4-est is pikk-pakk megoldja. Bár az általam nézett tesztben úccsó lett, de a 3 közül ez volt a legkompaktabb és árban a legkedvezőbb, amit be tudtam szerezni.
fat-bike.com/2015/05/trail-pump-shootout/
Terveim szerint mindenes lesz, mivel a városin CONTINENTAL TOUR RIDE (32-622) gummát használok, aminek a maximuma 5-5,5 bar, a pumpa meg elvileg bírja 6-ig. Hát kíváncsi vagyok én is hogy fog muzsikálni, első blikkre (forma, kialakítás, fej) elég meggyőző.

blash 2016.10.10. 22:42:45

@korcs75: es ennek a spaeronak milyen mozgasa? Regen probaltam valami teleszkopos pumpat, de nem volt tul jo azzal pumpalni, egy hosszu vazpumpaval gyorsabban lehetett vegezni. Elolvastam azt a fatbike-os irast, de sokat nem irnak az ergonomiarol. Csak elintezik egy grafikonnal.

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2016.10.11. 15:37:26

@blash: jóval jobb, mint a hoseroad-omnak van. Bucibb, jobban meg lehet fogni, az elforgatott markolat miatt, jóval stabilabban fogod (nem csúszik le a kéz) és a kétutas rendszer működik (bár ez a fatbike-os teszten nem látszik, hiszen ott úccsó lett). Való igaz, húzáskor érezhetően kevesebb levegőt nyom.
Egyedüli parám, hogy a levehető vég (markolat), amit el lehet fordítani, ugyan még most stabilan bepattan, ha visszarakom, de kérdés meddig marad meg ez így és mikor lesz már elhagyós kategória. Ha nem szempont a vázra rögzíthetőség és akciósan ki lehet fogni (most láttam pár helyen félár körül), akkor inkább maradj lezyne-nél.
Pl:
www.tweekscycles.com/bike-accessories/floor-pumps/lezyne-micro-floor-drive-hpg?utm_source=adroll&utm_medium=retargeting&utm_campaign=tw_brandcampaign_600x315_facebook

blash 2016.10.11. 17:12:12

@korcs75: ilyesmire voltam kivancsi, mint amit a lepattinthato vegrol irtal. 28 euroert talaltam: www.bike-discount.de/en/buy/sks-spaero-double-action-mini-pump-232923

Kozben feltunt, hogg a spaero dual csak 5 bart tud, orszagutinal meg jol jonne, ha esetleg 6-ig fel lehetne fujni.

Ez a Lezyne jo nagynak nez ki, pedig csak 20 centi hosszu. Ezt inkabb kihagynam, annyira nem gyozott meg. Igaz az is, hogy meg kene neznem ezeket valahol. De lehet inkabb hagyom az egeszet, hisz eddig sem volt olyan veszes az utszeli fujkalas, es nem szorok feleslegesen penzt :D

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2016.10.11. 20:16:23

@blash: érdekes az sks honlapján a leírásban 5bar van, viszont alul a tech spec-nél már: max 6bar-t írnak. Ha emlékem nem csal, 6bar volt a papírján is.

Kit Fisto 2020.09.07. 15:47:29

Most 2020-ban is lehet kapni, ha nem is a Lidl-ben, webshopokban és M-Wave a márkája :)
www.messingschlager.com/en/products/pumps_t94/m-wave-flexi-tube-air-pump_a470280
(nálunk kapható pl. a motorosoknak.hu-n)
Éppen venni készülök, mert biciklit is veszek. (és persze vennem kell zárat is) Nagyon jó kis pumpának néz ki, én első látásra rákattantam a designra, minőségre. Elvárásom volt, hogy legyen tömlő hozzá, és azt rá lehessen tekerni a szelepre. Plusz a 120 körüli Psi. A Psi-t eddig nem tudtam róla, nem volt meg sehol, de itt örömmel láttam meg, de valahogy tudtam is, hogy ez a pumpa nem okozhat csalódást.
süti beállítások módosítása