"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Mária Maraton 06 nap Pápa/Zirc

2016. július 21. - LordCsipisz

Reggel korábban indultunk kicsivel a többieknél Pápáról. Mivel előző nap a pápa körüli részt sikerült rendesen meghúzni, ma kicsit lazább lett az etap, Tapolcafőig aszfalton melegítettünk, majd a település határától dózeren Nagytevelig, ott egy kis aszfaltozás a nagyteveli tóig, menet közben forráslátogatással.

Amint letértünk az aszfaltról erősen előjöttek az alföldi bicajozások emlékei, ami részben az akácosnak, de főleg a homoknak lehet betudható. Akár a Látóképi tavaknál, Pallagon, vagy a Vekeri környékén is lehettünk volna.

Ezen rövidke szakasz után dimbes-dombos, főleg füves táj következett ami kisvártatva átment erdei dózerbe. Kicsit emlékeztetett a Zemplénre, főleg az Erdőbénye feletti részekre.

Itt fogalmaztuk meg, hogy ez biza az eddigi legmaratonosabb nap, mert bár itt-ott kéri az erőt, tempósan lehetett haladni, Bakonybélre pedig egyenesen parádés lejtős egynyomos vitt be.

Itt némi várakozás után megjöttek a többiek, megszemléltük velük az apátságot belülről, majd a helyi csodakutat Bakonybél határában egy tó szomszédságában.(és a csodakutát is.)

Walter csatlakozott hozzánk trekkinggel egy kicsit, csak hogy bekóstolja az egyik legmeredekebb emelkedőt, és az egyik legjobban elfelejtett és benőtt szakaszt. Itt is feltűnően elhanyagolt volt az ösvény, valószínűleg azért mert eléggé meredek, és senki sem volt eléggé elmebeteg vagy kitartó ahhoz hogy megmássza az elmúlt év során.:D

Amilyen jó volt az első szekció, annyit szívtunk a másodikon. Jobbára egynyomosok voltak kisebb szintekkel, csak sajna borzasztóan elhanyagolt állapotban, sokszor embernyi csalánnal benőve teljesen, vagy épp annyira, hogy lássunk némi esélyt arra, hogy át tudunk jutni

Amikor rövid szakaszokra kifutottunk dózerre, néha alig leltük meg magát az utat amit a gps diktált, a végén már nem is nagyon kerestük, mert nagyobb léptékben kifejezetten úgy tűnt, hogy csak azért visz le a járható utakról, hogy néhány járulékos kilométernyi susnyákosban gyalog bolyongással hosszabbá tegye az utat. Zirc felett még bolyongtunk pár kényszerűen bevállalandó kilométert így, majd kicsivel a többiek után beérkeztünk.

Napi táv/szint Tapolcafőtől mérve: 38.06km/788m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.