"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Egy újabb láncos mizéria

2017. december 18. - LordCsipisz

Úgy esett, hogy idén én (is) átálltam az egytányérra. No nem kell semmi komoly invesztet érteni ez alatt, maradt a "narrow range" 11-34 hátul, előre meg felugrott egy narrow/wide 32 es bbb lánckerék, azt kalap. Azért, mert erős lettem? Nyet. Azért, mert a svéd bicajozásaimhoz bőven elég volt. Igaziból sok kissrác nyomorát vettem el odakint azzal, hogy kaptak egy ilyen setupot.
Idehaza az első hegyremenésre már feldobtam egy kistányért is, még első váltó nélkül, és persze a Medvéskörre már teljes 3x el mentem, és kellett is, volt ahol kiesett a szemem a 22/34 et is.
Nade, láncról volt szó. Évszázados kuruzslás megy eme lejtő egyszerűségű, de sérülékeny, kopásra hajlamos alkatrészhalom körül. Tudott ugye, hogy a legmenőbb olaj is összeszedi még a kóbor kiskutyát is.
-Persze ha így tudod rosszul csinálod, mert le kell törölni.
-Van aki 20ezret rak egy láncba és csak WD40-nel keni.
-Ritkán kenem, mert fluoridos zsírban edzett a csapszege.
Aki jártas a facebook lassan darkweb szintű bicajos (és egyéb, de sajnos a bicajosok is emberek, így beszivárognak az idióták.) csoportjaiban annak ez ismerős lehet, aki nem, annak nem is mérgezném az elméjét tovább. A lényeg az, hogy nincs egyetlen olyan metódus sem, amivel a végén elégedetten csettinthetnénk, hogy ezaz, ezt kerestem évek óta. A legtöbb csodakence idővel valahogy nem olyan kielégítő mint volt, a használódó lánc valahogy recsegősebb egy sarazás után mint az új, ésattöbbi'.
Régebben futottam bele valahol, talán prohardveren egy olyan "szeánszba" ahol 2-3 kimerítő komment után inkább zártam is az ablakot. Mindenféle tagok kutyulták a szilárd, megolvasztott paraffint (mikrokristályosat természetesen!) 5-20%között grafitos zsírral, paraffinolajjal (hogy ne törjön, és jobban kenjen!) rendeltek kerámiaport hogy kipróbálják a kutyulékot azzal is...

p_20171218_091039.jpgA papírtörlő kiválóan mutatja a láncon lévő mocsok mennyiségét. Ez azért nem sok az alábbi kezelés mellett.

Csupa olyan körülményes szar, amit ha tehetem, nagy ívben kerülök el. 
Afféle hibrid megoldásként aztán eszembe jutott a Herr Fedor által említett vizes wax emulzió, amit egyéb források is valami alternatív megoldásként említettek. Az elgondolást tett követte, majd Fedor úr jóvoltából úgy 2 hét múlva landolt is egy csomagocska a postásbácsi jóvoltából.
Természetesen egy alapos takarítás következett, féktisztítóba áztattam a lánco(ka)t, sort, tányérokat, görgőket-minden lánccal érintkező dolgot. Persze a benzin olcsóbb, de az épp nem volt idehaza, féktisztító meg igen. Megkapta a rendszer az előírt első kezelést, kis várást, sok forgatást üresben, aztán még egy sor wax.

p_20171218_091024.jpgMég mindig a ma reggel fellelt állapotban.

Természetesen mi másban kellett volna először bicajoznom vele mint lebegő esőben. Ez az a fajta, amit nem is érzel esni, csak belélegzed, beázik az orrüreged is, egy szóval mindenhová jut. Kapott sárból is, na persze túlzásba nem vittem, de azért egy erdei bicajozást nem úszol meg ilyen időben recsegő lánc nélkül. Én meg megúsztam. A pláne az egészben, hogy utána idehaza rálocsoltam egy vödör vizet amíg forgattam a rendszert, utána kapott egy samponos kefés meleg vizes csutakot a bicaj, aztán amint megszáradt, még mentem vele csapágyakért a hátsó agyba másnap hogy ne legyen tök tiszta, azóta  (2hete) a falon lóg. Szarok én a láncra, ahogy szoktam, aztán persze van, hogy nem mozog mikor előveszem.

p_20171218_091101.jpgJánossal most crank brotherek vagyunk. 

Időközben megjött az ovális lánckerék amit János rendelt nekem(is) amíg a bicaját nyüstöltem, így most leszórtam a váltást, mivel idén már nemigen megyek hegy közelébe, vagy ha mégis, fél óra visszarakni a lomokat. A nap is süt, szóval ma biciklizni fogok, meg tesztelni. Azért lefröcsköltem a láncot, de amúgy nem kérte különösebben még most sem. (van az a feeling amikor a sár után mosott láncot megsodrod 2 ujjad körött oldalirányban, és hallod, érzed azt az undorító recsegést-na az nem jött még elő.)
Szóval az aktuális meccs most a Squirt-é, de a pálya mellett felkészül fél kiló mikrokristályos paraffin, meg valami lábos és egy rezsó a másik láncunk társaságában......

P.S. :Nyilván eszembe jutott egy csomó gusztustalan poén a snail és a squirt miatt, de úristen, nőjetek már fel... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr4413508853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása