"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

eBay-en csak PayPal-vel

2018. január 22. - korcs75

Elég sokat vásárolgatok eBay-ről bringás cuccokat (alkatrészt, ruhát). Mivel szeretem magam bebiztosítani ezért mindig PayPal-vel fizetek. Miért? Hát a következő sztori erről szól. 

Múltkor sikerült a hajtókarleszedővel kinyalnom a menetet a hajtókaromból, így elhatároztam lecserélem a kis drágát. Mivel nem volt sürgős, így irány az ebay, ahol ki is szúrtam egy taiwani eladótól, egy egész fasza CNC-zet, kicsit vintage jellegű alu hajtókart, 44 fogas tányérral. Minden kedvező volt, az ár jó, az eladó meg Top-rated Seller (magyarul az eladásai után kapott visszajelzések, nagyon nagy részben pozitívak). Klikk-klikk, PayPal-es fizetés és másnap már jött is a mail, hogy a csomagom feladva.

2-3 hét után meg is jött a csomag, benne a hajtókar, de ahogy bontottam ki, elhűlve láttam, hogy a lánctányér csavarok lyukai el vannak fúrva a hajtókaron, nem kicsit, de cserében nagyon, annyira hogy kb. használhatatlan az egész. Sebaj biztos megcsúszott a CNC gép, jófej leszek, írok az eladónak mi a probléma és még nem nyitok rá ebay-en "case"-t (panaszjegyet), hátha okosba meg tudjuk oldani. Ilyet csak Top-rated Seller-nél csinálok, mivel ezek már legtöbbször bejáratott eladók és meg lehet velük beszélni mindent.

Az eladó még aznap vissza is írt, hogy sajnálja, küld egy másikat, de erre várni kell egy hetet (na már itt gyanakodhattam volna), mert éppen nincs másik. Okés gondoltam, annyi belefér. Vártam-vártam, megint ráírok, megint ír, hogy az egész széria hibás, így tovább tart a legyártatás, kér egy kis türelmet. Okéééé.... Aztán megint egy kis türelmet kért.... érzitek ti is, hogy itt hibáztam, ugye?!

Az eladó addig húzta az időt levelezgetéssel, amíg kicsúsztam a mágikus 30 napból. Bár  felvettem vele a kapcsolatot 30 napon belül, de nem nyitottam jegyet az ebay-nél. Így amikor végül meguntam a halogatást és végre jegyet nyitottam rá, már kicsúsztam az időből. Ez miért fo(nto)s?

"a buyer must request a return no later than 7 days after the event date or 30 days from the actual (or latest estimated) delivery date, whichever is later."

Sajnos a 30 nap után megnyitott jegyet maga az eladó is le tudja zárni, kihagyva az ebay-t, pusztán azzal az indokkal, hogy elutasítja a kérelmet. A "poén" az, hogy ilyenkor ez az eladónál meg se jelenik, mint negatív értékelés, mivel egyszerűen értékelni sincs lehetőség. Az eladó röhög a markába, úgy, hogy még lefikázni se tudod...."nájsz"!

Természetesen ezt nem hagytam annyiban és írtam a ebay-nek és az eladónak is. Az eladó vissza is írt, hogy amennyiben visszaküldöm neki a terméket, akkor visszafizeti a termék árát, ahogy kézhez kapja. Az ebay is írt, hogy ilyenkor nem tudnak semmit tenni, ez benne van a szabályzatban, de mivel PayPal-lel fizettem, ott vissza tudom kérni a pénzem, mert ott alapból 180 nap erre a határidő. 

Érdekes volt, hogy amíg el nem kezdődött a hivatali hercehurca, az eladó egyszer sem akarta, hogy küldjem vissza a cuccot. Viszont, amikor már ragaszkodott hozzá, kijelentette, hogy csak akkor fizet, ha megkapta a visszaküldött árut.  Cseles, hiszen itt sokan feladták volna, mert Kínába egy csomag feladása nem olcsó és ha még vissza is küldöm és arra várok, hogy megkapja az eladó, akkor hoppá (!!!!), nagy eséllyel kifutok a 180 napos határidőből a PayPal-nél (ha ott nem nyitok rögtön jegyet). Ügyes... 

Sokan nem tudják de a visszaküldött terméknél a PayPal, évi 10 - helyett 12 lsd. lentebb - esetben átvállalja a visszaküldés költségét. Így, nem volt kérdés: irány a PayPal. Persze az eladó azon a felülten is elkezdte volna a szokásos üzengetést, így egyből beeszkaláltam a PayPal-t, csatolva az eddigi ebay-es levelezést a nagy semmiről.

PayPal villámidő alatt vissza is írt, hogy jogos az igénylésem, de nem tud eltekinteni a termék visszaküldésétől, ha ezt az eladó kéri, de ennek költségét visszaigényelhetem tőlük. A termék árát is térítik, ahogy megadom a csomag nyomkövetési számát, nem kell várni az eladó visszajelzésére. Ma visszaküldtem hajtókart, kb. megduplázva az árát és elindítottam a postaköltség visszaigénylését is. A pénzem megmaradt, de a bosszúság is.

Tanulság: szard le az eladót, ne is menj bele semmilyen alkudozásba, rögtön nyiss panaszjegyet, ha bajod van, mert sokszor az eladó az időhúzásra játszik, hogy kifuss az időből és ne kelljen fizetnie. Mindig fizess PayPal-lel, ha teheted, mert az is pluszban bevédi a segged...

 UPDATE:  "maximum refund amount per request is 30 EUR, as stated in PayPal’s terms and conditions. A maximum of 12 requests are allowed per person per calendar year".

Magyarul maximum 30 EUR értékben téríti meg a PayPal a visszatérítés költségeit és ezt, maximum 12 alkalommal veheted igénybe.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr1513594275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása