"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

kiWAXolva

2018. július 05. - korcs75

Nemrég Csipisznek volt egy kiváló cikke (nyali-fali) a waxolásról, ami új löketet adott nekem is, a wax-ra, mint kenőanyagra áttérésre. Bevallom nálam a fő motiváló erő baromira nem szakmai kíváncsiság, hanem ez:

img_20180705_090442.jpg

Egyszerűen rühellem az olajos trutyit. Na de irány a net, google a barátod. Az itthoni piacot ismerve, nem számítottam semmi jóra a beszerezhető wax-ok piacán. Aztán persze jól meglepődtem, hogy mégis van itthon választék: Weldite TF2 Dry Wax, Squirt, BikeWorkX Star Wax stb... tiszta tobzódás. Wow!

Randomra egy BikeWorkX Star Wax Dry névre hallgató wax-ot szereztem be. Bár a sima verziót rendeltem , de az ebike-os skacok (cöcöcöcö fiúk!) a Dry verziót küldték, ami külön poén, annak tükrében, hogy a Dry verzó, nincs is fent a webshopban. Részletkérdés (nekem), így, ahogy befutott a cucc, neki is láttam a lánc és a lánctányérok olajtalanításának.

img_20180705_094911.jpg

Nem tököltem benzinnel, a jó öreg lánctisztító módszert vetettem be: Brigéciolos áztatás, átsikálás, vízzel lemosás után újra megismételni az egészet, majd papírtörlővel végigtörlés után, kirakni a láncot száradni.

img_20180705_092320.jpg

Száradás után még egyszer nekiestem papírtörlővel, és már pattintottam is vissza Krumplira. Ezután kíváncsiságból leszedtem a címkét a wax-ról (egyébként meglepő módon, a címke alatt található a használati utasítás is) és döbbenten tapasztaltam, hogy ez a verzió, nem a "szokásos" waxos, lében úszkáló trutyi, hanem "csak" egy szimpla víztiszta folyadék. Bevallom kicsit be is paráztam, hogy nem e valamiféle wax eltávolító oldószert küldtek, de elolvasva a használati utasítást megnyugodtam és szépen szemenként elkezdtem felvinni a láncra:

img_20180705_095704.jpg

Hát nem sok minden látszott (konkrétan semmi), de erre külön felhívják az ember figyelmét a "manual'-ban, hogy száradás után az oldóanyag elpárolog és a láncon vékony, átlátszó wax réteg keletkezik. Szóval "no para", jó lesz az!   

Lőttem egy before-after képet (háttérben Csipi bojler testével) is, ami kb. összefoglalja, hogy miért is vágtam bele ebbe a wax-os mizériába :

img_20180705_090213.jpgimg_20180705_094936.jpg

Egyenlőre csak Krumplin, a mindenes, commuter, edző bringámon ismerkedek a wax használatával, hiszen egy single speed bringa "elégtelenebb" kenéssel is vígan elvan, szemben egy 1X10-es monti hajtással. Később, persze a tapasztalatok alapján, elképzelhető, hogy kipróbálom Ritty montiján is (1X9-es alivio). Nagyrészt városban használja ingázásra, így hagyományos olajjal jócskán szedi a debreceni homokos trutyit. A végső állomás a természetesen a saját montim lenne és ha tényleg beválik a cucc, akkor bye-bye láncolaj... de hol van ez még. 

img_20180705_111757.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr6514094407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása