"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Force Edie - napszemüveg

2018. július 06. - korcs75

Megvan az az érzés, amikor megállsz a pirosnál és tudod, hogy elfelejtettél valamit. Szinte ugyanabban a pillanatban már dőlsz is el oldalra, mivel az a valami, az spd kicsatolása volt. Na nem azért taknyálsz, mert még nem szoktad meg a klipszes cipőt, hanem, mert valahol totál máshol járt az eszed. Na ez velem úgy 4-5 évente fordul elő, de idén valahogy merengőbb lehettem, mivel már kétszer is pereceltem így. Ezzel nincs is semmi gáz, simán túléled, ha kiröhög az összes járókelő, autós vagy egy egész busznyi utas, legalább szereztél nekik egy vidám napot. Nagyobb gáz, ha elfelejted, hogy a kődrága napszemüvegedet előtte, egy félórával, felraktad a bukódra és az eldőlés után már nincs a helyén és erre csak másnap döbbensz rá. Hát én pontosan így jártam.

Mit tesz az ember ilyenkor, beszerez egy másikat napszemüveget. Persze előbb szétnéz az ember a bringás szemüveg "piacon", ha már veszünk valamit, akkor az legyen trendi. Mivel újra divatba jöttek az "egybetök", összefüggő lencsés napszemüvegek így én is ezen a vonalon indultam el. Nem akartam kődrágát, mivel rossz szokásom dobálni és/vagy elhagyni a bringás napszemüvegeket. Emiatt kizártam a fotokromatikus (fényre sötétedő) lencsével rendelkezőket is, mivel azok pótlása egy nagyobb karc után nem két forint.

Elég sokat keresgéltem ...és mivel a google is érzékelte, hogy bringás napszemüveget keresek, feldobta a köv. videót:

Force.... hm... van egy Force mezem, ami egészen bevállt, hiszen kb 2/3-ad áron tudja azt, ami egy márkásabb társa. Nézzük, mit tud:

36312988_2102622389752411_8123162803310690304_n.jpg

- polikarbonát lencse,
- UV 400,
- alapból egy cat 3-s lencsével szerelve,
- állítható orrtámasz
- a csomag tartalma: egy cat 2-es barna és egy cat 1-es átlátszó lencse, kemény tok, mikroszálas szemüvegtartó 
- tömege: 31g

36343292_2102622709752379_6899898294265184256_n.jpg

Bővebb leírást nem találtam róla, de ez, összességben hozza a "szokásos" bringás napszemüveg jellemzőket, amit egy mezei kerékpáros elvár (legalábbis én tuti). Az ára is ebben a kategóriában mozog: 12900 jó ropogós magyar forintot kérnek érte. Mivel igencsak új modellről van szó, így a Wolfbike-nak és a debreceni Pótkeréknek köszönhetően, sikerült első körben lecsapnom egy fehér keretes verzióra. 

Első blikkre, amikor felvettem, rögtön megállapítottam, hogy az "egybetök" lencse formája jóval magasabb az összes általam eddig hordott napszemüvegnél, így jobban is takar.

img_20180706_091145.jpg

Ne nézz a kamerába, mintha nem magadat fotóznád,
a tükröződés úgyis lebuktat... (Sorry but "no shave July")

A második, hogy bár nem egy csúcskategóriát képvisel, kinézetre simán nem mondaná meg az ember, hogy ez nem egy 50Eft-os szemüveg. Persze az ördög (vagyis az ár) a részletekben (na meg a lencsében és a brand-ben) rejlik, de ha beéred, a fentebb említett paraméterekkel, akkor egy igazán trendi bringás napszemüvegre tehetsz szert.

img_20180706_095033.jpg

Menet közben, a keret és lencse között kialapított szellőző réseken egész jól áramlik a levegő, nekem egyszer sem párásodott be és bár egyenlőre csak a fekete lencsét használtam, a legtűzőbb napsütésben se volt gondom a fényvédelemmel. A fejen jól tart, köszönhetően az állítható orrtámasznak és a szemüveg szár feszességének.

Az egyedüli negatívumot számomra a lencse cseréje jelentette. A leírás szerint gyengéden meg kell nyomni a lencsét, mindkét oldalán, felül, szemszélességben és ettől kipattan a lencse... hát lehet én vagyok béna, de ez nekem minden alkalommal, úgy 4-5 próbálkozás után jön össze... igaz rá lehet érezni, hol kell pluszban picit ráfeszíteni, de mindig bennem van a para, hogy mikor töröm el. A lencse visszarakása is kb. ugyanez a procedúra, 4-5 nekifutás és már bent is van.

Mit is mondhatnék még? Talán, csak a szokásost: bármennyire is bejött első blikkre az Edie, azért a puding próbája az evés, vagyis meglátjuk mit tud hosszútávon, extrémebb körülmények között is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr7914097225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása