"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Trek Superfly 7 - Bele vagyok zúgva

2014. június 13. - labidagi

Mondjuk a szám és a bringa élvezeti faktora köszönő viszonyban sincs egymással – szerencsére-.
2013. novembert írunk, amikor megszületett bennem a döntés, hogy kell egy új.

Legyen 29-es, legyen Trek, és olyan legyen, amin nem akarok lecserélni semmit. Természetesen ilyen bicikli nem létezik, mert amíg megvan menni fog vele a buzizás, de csak találtunk egy elsőre minden tekintetben jó alapnak tűnő bringát, egy Superfly 7-est. Ez volt az, ami a Superfly családban talán ár/érték arányban a legjobb volt.P1130067.JPG

Aztán április 4-én megjött! Körülbelül olyan izgalommal bontottam ki a dobozt, mint ahogy Ács Bence várta a 4-es metró kipróbálását.

Trek2.jpg

Az első reakcióm: gyönyörű a színe. Elég sok képet láttam róla, de egyik se adta vissza a színét, az itteni képek sem.

Az összképet tekintve az tetszik a legjobban, hogy olyan apró, vagy pont, hogy nem apró dolgokra figyeltek, amikkel ritkán találkozhatunk. 

A váz merev, viszont a 27.2-es nyeregcső sokat segít a helyzeten, nem véletlenül használják előszeretettel a 29-eseknél. A fékcsövet kivéve belül futnak a bowdenek, kíváncsi voltam mennyivel nehezíti meg ez a cserét, de kellemesen csalódtam. A fejcső pici és cuki, és integrált fejcsapágy kell bele, alul több ujjad fér be, mint felül, vagyis alul 1.5, felül 1 1/8-ados. Miután lefóliáztattam a lánc és támvillákat, alsócsövet és fejcsövet, P1130059.JPG

már a karcok miatt sem aggódok annyira, pláne, hogy az első szerelésnél sikerült egy 4-5 centis mély karcot ejtenem a felsőcső alján a régi szuper állványommal.
A teleszkóp: Sajnos a Rock Shox 2014-re is spórolósra vette a figurát, mint ahogy az elmúlt jó pár évben is. Lényegtelen, hogy egy új bringában van a villa, vagy külön veszed újonnan, egy dolgot nem fogsz benne találni, olajat. Egyszerűen kispórolják, és az a szivacsgyűrű, aminek tocsogni kellene az olajban, száraz mint a sivatag. Már régóta vágytam a poplock-ra, és most megadatott. Szeretem, lezárt állapotban is mozog egy kicsit, pont annyit, amennyit kell, és bár még játszadozni kell 5-10 psi-kkel, hogy tökéletes legyen, de jó lesz a’ .
Az én szegénységi bizonyítványomat tükrözi, hogy még nem láttam a Shimano „matchmaker”-ét,P1130052.JPG

ezért is lepett meg elsőre a látvány. A Deore fék és az Slx kar jól megvannak egymással, és sikerült úgy belőnöm, hogy az egyujjas fékezésnél is elérjem a váltókart. Emellett letisztult és szép, no meg kényelmes, egyszóval tökéletes. Apropó fék: kicsit tartottam tőle, hogy „csak” egy Deore, de aztán megnyugtattak, hogy minden külföldi portálon dicsérik, hogy ennyi pénzért ilyen féket nem kapsz. Az erejét is fényezik, nem véletlenül, engem 180/160-as felállásban 1 ujjal megfog mindenhol. Ebben elvileg az is segít, hogy a féknyerget félig a lánc-, félig a támvillára rakták.P1130058.JPG

Váltás terén Sram-ról váltottam Shimano-ra, mondjuk az XT váltó teszi a dolgát becsülettel, és amióta létezik a rapidfire plus, azóta átszokni sem kell a Sram-osoknak. A 2 tányéros FSA elsőre szimpi volt, bőven elég a 36-os nagytányér, mondjuk a 22-es kicsi helyére később lehet kerül egy 24-es vagy 26-os. Külön örülök, hogy egy 8-as és egy 5-ös imbusszal leszedheted a hajtókart és a lánctányérokat is, nem kell torx meg spéci szerszám, mint egy Shimano-nál, bár tartok attól, hogy több leszedés után már csak az ima és a menetrögzítő fogja a helyén tartani, mint a Truvativokat. A maradék alkatrész Bontrager, és annak ellenére, hogy nem top kategóriás szériát képviselik, egyik sincs olyan súlyban, hogy alkalmas lenne emberölésre. A kerekeket 28 küllős agyak és tubeless ready felnik alkotják, utóbbinál a későbbikekben ki is használom TLR lehetőséget, így remélhetőleg megszabadítom magam jó néhány defekttől, nomeg grammtól. Az előző bringán is használtam a Bontrager XR1-es gumit, eddig is szerettem, ezután is fogom, gyors, nem nehéz, és bár minimál minta nem kapaszkodik úgy, mint egy sárgumi, de ha kiismerted a határait nem lesz vele gondod.

Menet közben:

Hatalmas királynak érzed magad és széles mosoly ül ki az arcodra. Haladós, a gumik miatt még aszfalton se érzed magad egy lomha traktoron. Inkább a régi 29-esekre volt igaz, hogy nem kanyarodik olyan jól, de a Trek-eknek eléggé eltalálták a geometriáját, semmi hasonlót nem tapasztaltam se a sajátomnál, se más 29-es Treknél. Az „átmegy mindenen” viszont teljes mértékben igaz, lehet vele döngetni, és amikor elképzeled, hogy na itt tuti nem ment volna át ilyen könnyen egy 26-os megnyugodsz, hogy nem nyúltál mellé. Merev. A váz is, a kerekek is, utóbbiak hátul 142X12-es átütő tengely, és a QR15-ös első miatt.  Ami meglepett, hogy ugye a kistányér itt is 22-es, de itt a mókuskerék áttétellel is haladsz. Amikor meg a 36-os használod, mondhatod a többieknek, hogy Te ott feltekertél nagytányéron. Egy szó mint száz, egy kezelhető, gyors és gyönyörű bringám van. Hogy mennyi az ára ennek az örömnek azt ne firtassuk (470.000), de ha valaki rá tud szánni ennyit egy bringára, és egy 29-es merev mellett teszi le a voksát, netalántán erre esik a választása, az nem fogja megbánni! Ezúton szeretném megköszönni a Chili Sport kerékpárboltnak, hogy hozzásegítettek! Köszi Barna!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr476296154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blash 2014.06.14. 01:07:39

ahogy szamolgattam a nekem idealis attetelt 29-eshez, csak az jon ki, hogy elol 26-38, hatul 11-36. De a 11-es lanckereket lecserelnem 12-esre, hogy ne legyen alul akkora ugras, bar jobb lenne 12-32-es fogsor, de az csak xtr-bol van, meg minden bringara mar ezt a 11-36-ost teszik...

es hogy van ez, hogy aprilis elejen meglett a bringa, es csak most irsz rola? semmi egy kicsomagolos kep vagy valami (:

labidagi 2014.06.14. 08:13:08

Hali! A Superfly 8-ason az slx hajtókar már 26-38-cal van szerelve, ez pedig 22-36-tal. A 22-es majd szerintem cserélve lesz egy 24-esre vgy 26-osra, de addig még egy kicsit erősödök :) (azért van otthon egy 38-as tányér is :) )hátul a 11-36-ot lecseréltem egy 11-34-re, ez az első 22-es lánckerékkel eddig elég volt mindenhová. Ez volt az első írományom itt, és minden kezdet nehéz! Amúgy a második kép pont egy kicsomagolós :)

blash 2014.06.15. 14:12:11

@labidagi: hozzaszolasom utan kezdtem gyanakodni, hogy talan ezt nem korcs irta, es tenyleg. Mar a kicsomagolos kep is betoltodott.

Arra me'g nagyon kivancsi vagyok, hogy nalad mennyire tartos a press fit-es kozepcsapagy. Valakinek nem jott be, mert konnyebben koszolodik es elkezd recsegni.
süti beállítások módosítása