Jelentem elkészült a 1X10 projekt, köszönhetően Kgabus-nak, aki zsákmányolt nekem egy XTR váltót és egy XT váltókart a 10 sebességes sunrace CSMS3 (11-42t) soromhoz.
Végül egy hosszabb B-screw lett a nyerő, amit GoatLink helyett arra lehet használni, hogy a váltót lejjebb pozicionáld és beférjen a 42t tányér alá.
Az a kilógó csavar a bizonyos B-screw (B-csavar).
Figyelem! A GoatLink csak 2013 utáni váltókhoz kompatibilis! Persze én is beszoptam, mivel az aranyszabályt kihagytam: "először mérj és csak utána....". Hiába van meg ránézésre 7.9mm-es szélesség, valójában az kisebb (1-2mm-rel), pedig jóval szélesebb a régi XT-dnél... szemre! Akinek esetleg GoatLink-re lenne szüksége, éppen van egy eladó.
Egyébként az összeszerelés zökkenőmentesen ment: 9-es sor, váltó, váltókar le; 10-es sor, valtó, váltókar fel. A B-csavarral tényleg frankón be lehet pozicionálni a váltót, egy kis állítgatás és már kész is vagy. Tökéletesen működik, bár terepen még nem próbáltam, de már alig várom.