"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Bukó

2017. február 24. - korcs75

Hétfőn reggel, melóba menet úgy gondoltam, hogy nem fog lefagyni a fülem, ha csak bukóban megyek melózni. Tettem ezt úgy, hogy előtte nem nagyon hordtam a Casco Urbanic-om, pedig direkt azért vettem, hogy a hozzá kapható téli bélésnek köszönhetően, zimankóban is tudjam hordani. Aztán hazafelé beütött a crash. Egy kocsi, alias személygépjármű, nem adta meg nekem az elsőbbséget egy T alakú kereszteződésben és oldalról telibekapott. Repültem 3-4 métert a bringával együtt és simán lekoccoltam volna fejjel az aszfaltot, de az isteni sugallatnak köszönhetően a bukó rajtam volt és megvédte a jó öreg görögdinnyét. Térdem ugyan elég tropa lett, (de használható) és a bringának se lett komolyabb baja valami csodának köszönhetően (persze, hogy bicegve ezt csekkoltam le legelőször, mint minden bringamániás hülyegyerek a helyemben, nem az öreg csontjaim állapotát). Voltak előtte is kisebb "összetűzéseim" autókkal, de így, ennyire direktbe oldalról, még sose kaptak telibe, bevallom sokkolt az élmény, mivel egy kibeb@szott lassított felvételként éltem meg az egészet.

Na ez volt az a pillanat, hogy megfogadtam, hogy, ha még a szomszéd kisboltba megyek bringával, akkor is lesz rajtam bukó, sőt mellszélességgel támogatom a kötelező bukósisak viseletet (sorry emberek, ez van, megrázó élmény volt, még ha jól is jöttem ki belőle).  Sajnos a Casco belül megrepedt, így kuka. Már korábban is nézegettem a  bukókat, mivel hosszabb távokon igencsak érezte a fejem a Casco-t, köszönhetően a béna fejformámnak és a fantasztikus szellőző képességeiről, amivel reklámozták, se voltam igazán elájulva. Valljuk be, marketing duma ide vagy oda, ezekbe a bilibukókba nyáron simán beleizzad a fejed, de esőben és hidegben kifejezetten jól jön a viszonylag zárt felépítés. Végre tényleg hasznosnak bizonyult a google célirányos reklámokat a felhasználó arcába toló funkciója, a CRFATF (ööö nem biztos, hogy ez az eredeti neve, sőt) és örömködve láttam, hogy kb. 6000Ft-nak megfelelő összegért, készletkisöprés erejéig, akciós a Bell Intersect bukó egy UK weboldalon. Lecsaptam hát rá, max ha nem lesz jó, akkor eladom itthon jópénzért, hehehehe.

bell-intersect-urban-helmet-orange-ev274488-2000-3.jpg

Érdekes ez a Bell, mivel a méretre állítás totálisan hiányzik belőle, ellenben a belső "habréteg" nem összefüggő, nem egy darabból áll, hanem különálló részekből, amit egy rugalmas keret "tart össze". A külső héj is rugalmasabb a megszokottnál, így a fejeden szinte önmagát állítja méretre, vagyis rácuppan a fejedre. Szerintem mákom volt a méret választásnál, az én fejemre tökéletesen illeszkedik az M-es, de nem vennék rá mérget, hogy minden fejméretnél és formánál működik ez a rendszer.

bell-intersect-urban-cycling-helmet-medium-55-59cm-black-commuter-city-style-new-4b61fed7310804dda551a995f13f890c.jpg

A szellőzés egyenlőre kérdéses a Casco-hoz viszonyítva... első blikkre, nem sok különbséget érzek a két bukó között, ami inkább a Casco-ra nézve nem túl hízelgő. A Casco ugyan téliesíthető volt, ami igencsak pozitív dolog, amíg meg nem tudjuk, hogy alapból nem a készlet része a téliesített belső rész, hanem külön kell megvenni az alap modelleknél. A Dell nagy előnye viszont az, hogy igazodik a fejedhez, amit csak az tud igazán értékelni, akinek szabálytalan a fejformája, mint nekem, így kényelemből nálam veri a Casco-t, bár ez a megoldás nem biztos, hogy a legstabilabb. Kinézetre bilibukó mindkettő, ami lássuk be valakinek vagy bejön vagy nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr4012287221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2017.02.25. 07:08:35

Nem tudom miért annyira gáz a bukósisak. Motorozni se indul el már senki bukó nélkül és biciklivel is tud az ember komoly tempókat menni.

Annyi megjegyzés még : ha buktál és a bukó is ütődött az kuka ha látsz repedést ha nem mert lehet nem látod csak épp nem ér már semmit a védelem.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.02.25. 08:08:30

Az elsőbbséget nem te nem adtad meg véletlen?

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2017.02.25. 18:20:30

@enpera: véletlenül sem. Egyértelműen a gépkocsivezető volt a hibás. El is ismerte. Ráadásul ki is voltam világítva mint egy karácsonyfa.

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2017.02.25. 18:26:52

@odamondó: ezen én is sokat gondolkodtam (az esetet megelőzően is), de ha megnézed a felméreseket, a bringások igencsak nagy százalékban a bukósisak kötelező viselése ellen van... Talán az is az oka, hogy egy használt bringa árához viszonyítva, egy minőségibb bukó ára elég magas és nem kapcsolja össze az ember negatív tapasztalat nélkül a bukósisakot a saját élete védelmével.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.02.25. 21:08:40

Nem értem én sem azt a bukó(és egyéb védőcucc)-ellenességet. Egyik haverom elé már kétszer ment ki autó kerékpárúton(!) kereszteződésben, mindkét esetben a bukósisakja találkozott először a karosszériával. Ha nincs rajta, nem pár napot lett volna csak utána kórházban...

Engem is érdekelne ez a sisak, igaz, én (gyors)görkorcsolyázok, de arra is jó. Megadnád a webshop linkjét? Köszönöm!

korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2017.02.28. 12:29:39

@enpera: nem, nem volt rá igény, mivel jelentős anyagi kár nem történt és én se igényeltem mentőt, bár felajánlották, hogy bevisznek a kórházba egy felülvizsgálatra. Megbeszéltük az esetet és telefonszámot cseréltünk. A keletkezett káromat utólag korrektül megtérítették.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.02.28. 19:36:01

@korcs75: hát, te tudod, ilyenkor későbbi dolgok elkerülése miatt óvatosnak kell lenni
süti beállítások módosítása