"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Álom álom...

2010. március 23. - korcs75

Azon agyaltam, hogy vajon a Truvative Hammerschmidt-et és a Rohloff-ot át lehetne e alakítani szíjmeghajtásra...egy megfelelő merev vázra rápakolni, ráírni, hogy minimális karbantartást igényel. Álmodik a nyomor... jó lesz karácsonyra az acél Csepel váz. Wehehehehe!

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr724866726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14067 2010.03.23. 11:45:16

a szíj valóban jobb, mint a lánc? Mitől (elhiszem, csak érdekel)?

Ismeretlen_33170 2010.03.23. 13:17:03

GATES Carbon Drive - karbon szíjhajtás rendelhetõ: http://builder.nicolai.dbap.de/index.php?screen=dstore.config&fid=42 Magyar forgalmazó: care-o-bike.fw.hu

Ismeretlen_92050 2010.03.23. 13:56:53

60000km-t bírnak a modern szíjak, állítólag a csúszást is megoldották + nincs olajozás (koszt is kevésbé gyűjti)

Ismeretlen_143482 2010.03.23. 18:52:36

egy német ismerősöm, aki elektromos bringák tervezésével és megvalósításával foglalkozik pár éve kifejtette nekem, hogy a szíjhajtás nagyon fasza, AMÍG TISZTA, de a hajtás hatékonysága rettenetesen romlik, ahogy koszolódik a rendszer, szemben a lánchajtással, ahol a belső ellenállás alig nő. Persze jóidőbenbiziglizéshez meg szánsájnkrúzoláshoz biztos tutti meg lehet villantani vele 8-D Vajon a tisztítása mennyire egyszerű? Mármint a fogaskeréknek vagy szíjkeréknek vagy nemtomhogyhívják. Mert gondolom a szíjról mondjuk kefével levakarható a kosz, de a peremes negatív fogú hajtókerekekből már nem lesz egyszerű kipiszkálni.

Ismeretlen_92050 2010.03.24. 07:42:51

Nem túl bonyolult művelet... mondjuk egy hammerschmidt-be integrálva, lehetnek problémák. Az elég zárt cucc. A jobb alsó képen látszik is a districtnél, hogy a cannondale megoldása nincs agyonbonyolítva és viszonylag könnyen pucolható, mivel, ahogy te mondtad "a negatív fogú hajtókerék" alja nyitott, így a kosz nem tud megülni az alján. Montinál tényleg halál lehet a koszolódás, főleg a szíjnál a fogak közti hézagok eltömődése. De hát álmodozni lehet. Hehehe

Ismeretlen_92050 2010.03.24. 07:43:20

Bazzeg a kép kimaradt: http://peppekerekpar.hu/images/mozaik.JPG

Ismeretlen_143482 2010.03.24. 18:45:52

ez a lyukas kerék érdekes, még nem láttam ilyet. jónak tűnik :-)

Ismeretlen_92050 2010.03.24. 20:19:57

Éééés a megoldás a sár problémára: http://www.cannondale.com/CMS/T1/onBike/chainGuard.jpg vagy http://picasaweb.google.hu/korcs75/Bringaexpo2010#5446178377877379378 Teljesen zárt rendszer, ami megvédi a szíjat a koszolódástól... persze plusz súly:-D

Ismeretlen_143482 2010.03.25. 20:54:07

ok, tőlem jöhet :-) Amíg nem hallottam az előbbi infókat addig én is híve voltam. Úgy látszik azóta volt valami fejődés...
süti beállítások módosítása