Gondolom sok mindenki járt már úgy, hogy az éppen akciós terméket már másnap nem találta az adott multi polcain. Nos előző héten lettem figyelmes az Aldi reklámújságában az akciós Aldi Női vagy Férfi téli kerékpáros kabátra 2999Ft-ért.
Körbekérdeztem a fórumon, hogy milyen a termék és határozottan dicsérték. El is zarándokoltam a hozzánk közelebb eső üzletbe vásárlás nemes céljából, de sehol se találtam a kirakott cuccok közt. Hazaérve puffogtam is, de miután belenéztem a postaládámba rádöbbentettek (kösz Dina), hogy potyára mentem, mivel az akció csak 11-étől kezdődik. Na gondoltam vasárnap hazafelé, a hétvégi kiruccanásból jövet, beugrom a tőlünk távolabbi áruházba (az esett útba) és megnézem magamnak. Persze már nem volt egy darab se a cuccból, miért is lett volna. Kérdésünkre a pénztáros hölgy felvilágosított, hogy még szombaton elvitték az összeset, de amúgy se kaptak belőle sokat. Bevallom, nem csodálkoztam, sőt magamat se értettem, hogy miért puffogtam az első potyánál, hiszen nálunk (külföldön nem tudom) bevett szokás, hogy az akciós termékből vagy egyáltalán nincs, vagy minimális mennyiség érkezik az adott üzletbe, hiszen a cél nem az akciós termék eladása, hanem a vásárló becsábítása (és persze ha ott van, csak vesz valamit) az áruházba. Emlékszem amikor a szintén Crane márkájú akciós sídzsekit vettem (szintén bringázás céljából)... az adott üzlet egy egész darabot kapott belőle...
Az egészet miért írom le? Mert nem tetszik ez a trend és most nem az Aldit (amit egyébként szeretek) akarom fikázni, hanem ezt a szemléletet, amit lassan átvesz minden üzlet. Megfogni meg persze nem lehet, mert az akciós termékeknél ott a "kiscsillag" a sarokban és alul az "apróbetűs" rész, aminek tömör kivonata ez lehetne: ha kaptál, mákod van, ha meg nem, akkor így jártál, ami az én szememben akkor is csak egy egyszerű, vevőátbaszó trükközés.