"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Bullhorn és hátsófék, avagy a kiteljesedés

2011. február 18. - korcs75

Tudom manapság a fixi a menő, de az én fejemben mindig is egy városi SS (SingleSpeed) harcos képe élt. Ez az elképzelés most teljesedett ki, ugyanis felkerült Krumplira az Acor Bullhorn kormány és Tektro RX fékkarok. Azért meg kell mondanom, nem volt annyira egyszerű, mint elképzeltem! Egyrészt azért, mert a fékbovden vezetését a bandázs alatt akartam megoldani, amit még soha nem csináltam, másrészt országúti fékek lelki világa tökéletesen új volt nekem.

Az első meglepetés akkor ért, amikor felpróbáltam a hátsó féket. Kiderült Csepeléknél kicsit elfúrták a rögzítéshez szükséges lyukat, amin utólag picit sikerült javítani, de így is érdekes szögben áll a hátsó féktest (a képen még nincs beállítva a fékpofa).

A bovdenházakat, méretre vágás után, szépen felfűztem a bovdenre, sőt még a szabad részt (Krumpli felirat alatt) is sikerült zárttá varázsolni egy, az I-link szettből megmaradt áttetsző bovdenvédővel (így teljesen zárt lett a rendszer). Aztán a csupasz kormányszalagon rögzítettem szigetelőszalaggal a bovdenházat, majd amikor végeztem és örömittasan végignéztem a művemen, jöttem rá, hogy mekkora lámer vagyok és szedhetem is le az egészet. A probléma az volt, hogy a dugófékkarok közel se montis (hagyományos V fékkar) megoldással működnek, vagyis utólag nem lehet bekötni a bovdenvéget, hanem a bovdenvéget be kell rakni a féktestbe a helyére, majd átfűzni a féktesten egy minimál lyukon. Bevallom picit szentségeltem, Boszkó meg is ugrott mellettem, ugyanis végig kíváncsian feküdt tőlem egy méterre és árgus szemekkel nézte, min is ügyködök.

Újrakezdtem és láss csodát, kezdett összeállni az egész. Már csak a kormányszalag felrakása maradt hátra (nem mintha ez, annyira egyszerű lenne). Bandázs a kézbe... és pöff... a következő problémába ütköztem: a fékbovdent nem tudom egészen a kormányvégig a bandázs alá rejteni, mivel, ha úgy csinálnám, a dugófékkar alá nem tudnám begyűrni a bandázs végét a bovdenháztól. Ezért fogtam és az első tekerésnél a bovdenház alá, majd a következőnél már fölé tekertem a kormányszalagot (a kormányvégtől kezdtem). Probléma megoldva, a többi már könnyen ment. A végén begyűrtem a kilógó bandázsvéget, majd benyomtam a helyére a dugófékkart. Meghúztam a bovdent aztán rögzítettem és már kész is volt. Ilyen lett, szerintem egész jó, de ami a lényeg végre olyan, mint amilyennek megálmodtam.

Ja és az egyik nagyon fontos dolog: most már teljes mértékben megfelel a KRESZ szabályainak! 2 aprócska dologba ugyan bele lehet kötni, aki kitalálja, hogy mibe fogadja elismerésem!

A "fantasztikus" gyorskötözős sárvédőrögzítésemet kicsit módosítani kell a hátsó keréknél, a hátsófék miatt, ezért nincs jelenleg rajta.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr504867057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis · http://cyclistsplace.site88.net/ 2011.02.18. 20:33:19

Nem igazán szeretem az ilyen jellegű bringákat, de a munkád mindenképp elismerést érdemel, és a canga is jobb az átlagnál. Remélem előbb utóbb nekem is összejön hasonló jelleggel a bicaj.

Ismeretlen_33170 2011.02.18. 21:45:12

Csengő van, de hátul.

Lukinyuszi 2011.02.18. 22:35:32

Ejnye, hát a küllőprizma színe nem stimmel.. Ülj le fiam, egyes! :P :) (Mit nyertem? :D Vagyis minek a felét, mert a másik kihágást nem tudooom.)

Ismeretlen_100704 2011.02.19. 07:03:48

Gratulálok Krumplihoz - mehetne fel a pedalmafia-ra! Off: Megkaptam a Strappot! Abszolút érték, nagyon köszönöm a segedelmet hozzá!!!

Ismeretlen_14067 2011.02.19. 10:40:02

szép lett! Szép piros-fekete SS ;)

Bulcsú 2011.02.19. 12:51:28

Küllőprizma elől sárga,hátul piros kell legyen és minimum egy darab. Illetve lehet én vagyok vaksi,de nem igazán látok lámpákat. Egyébként nagyon tetszik a "paripa"!

kerekes 2011.02.19. 13:11:17

több mint kettő... :) sárhányó (ez milyen hülyeség, nem is hányja a sarat, hisz azt a kerék teszi; tehát jobb híján a kerék a "sár-hányó") vagy sárvédő - kinek hogy tetszik. Illetve a már mások által is említett egyszerre üzemeltethető első és hátsó lámpa, prizmák szintén az elejére (fehér) és a végére(piros), a pedálra (sárga) a kerekekre... Szép paripa lett, hátszelet hozzá!

Ismeretlen_92050 2011.02.19. 16:48:41

[Lukinyuszi](#11184399): Nyereménye egy sör! A másik nem látszik, mivel a strap nincs rajta, így az nem ér. @shizoo: szívesen, máskor is. @Bulcsú: pedig bizony van, ha mereszted a szemed a stucni tövében és a nyeregbilincs alatt ott fityegnek a blackburn-ök! @kerekes: lámpa mint említettem van, a sárvédő nem kötelező, hátul fényvisszaverő elem piros (narancssárgának látszik a vakutól a piros reflexszalag), elől pedig fehér a fejcsőn (a torpedo vázat így adják, fehér fényvisszaverővel az elején)

Ismeretlen_60194 2011.02.20. 23:05:16

Miért jó hogy láncfeszítő van rajta és nem méretre rövidített lánc? (Bár most jobban megnézve mintha flip-flop lenne rajta, és ha különböző a fogszám akkor értem.)

Ismeretlen_92050 2011.02.21. 07:50:57

@Puding: mondhatnám, hogy igen, de mivel sose használom fixiként így elárulom, a saját lustaságom az oka. Vagyis a váz csepel torpedó, ami ejtett papucsú, első körben royal váz lett volna, de mivel hallottam kósza pletykákat a csúszópapucs minőségét illetően lemondtam róla, viszont így a láncfeszesség állítása körülményes. A feszítő megoldja ezt a "gondot".

István · http://retrobringa.hu 2011.12.10. 11:40:36

Nagyon úgy néz ki, hogy sok hátsó fékhidat elszúrhattak ebből a Torpedo-ból. Nekem ez az első építésem belőle, de rögtön becsúszott ugyanaz a probléma, mint krumplinál. Ráadásul gyenge az anyag, én inkább nem is piszkálom a cső furatát.http://www.facebook.com/photo.php?fbid=335331026482967&set=a.335330989816304.99967.176658072350264&type=3&theater
süti beállítások módosítása