"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Elektronyos

2012. február 09. - korcs75

Meg akartam írni mennyire nem csípem a kerékpárnak minősülő elektromos cuccokat, amik egy járni is képtelen nyugdíjas kezében ön- és közveszélyes. Mennyire hülyén vannak besorolva, pl.: hogy minősülhet csak lábtartóval rendelkező jármű kerékpárnak,  de nem teszem.

Miért? Mert én úgy vagyok vele, hogy amíg tudom hajtom (önerőből) és ha közben motorozni szottyan kedvem, átülök a motoromra, amire van egészségügyi alkalmasságim, bukósisakom és KRESZ vizsgám. Nem azért vennék elektromos meghajtású gépet, mert nem bírok tekerni, hanem mert szeretek motorozni!

Bevallom figyelemmel kísérem az elektromos motorokat is (nagy motormániás is vagyok), de mivel régebben csak koncepció szinten, esetleg kisebb manufaktúrák foglalkoztak ilyenek gyártásával, valahogy nem voltak túl meggyőzőek. Ráadásul a relatív kis hatótáv és teljesítmény mellett, iszonyat drágán lehetettet megvásárolni ezeket a modelleket, már ha egyáltalán túljutottak a koncepció szintjén.

Viszont most a benzin drágulás és a tudatos környezetvédelem (úúúú, de idealista szemlélet) arra ösztönözte a gyártókat, hogy lépni kell ebbe az irányba is. Elhagyták a futurisztikus formákat és elkezdtek szép és használható motorokat gyártani (igen teljesítményben, hatótávban is).

Bevallom, robogó kategóriában nekem nagy kedvencem az E-Schwable, ami nem kicsit lovagolja meg a nosztalgia hullámot és tökéletesen felidézi a régi Simson Schwable formáját. Persze az ára még mindig köszönő viszonyban sincs a benzines robogókkal (€4.699 (UVP) az olcsóbb kivetél, de mire behozzák biztos lehetsz benne, hogy jócskán rá fog pakolni az állam bácsi).

Hála istennek nem csak robogó (segédmotor-kerékpár) kategóriában indult el valami, hanem a nagyobb teljesítményű motorok terén is. Az egyik, az elektromos motorok gyártásában élenjáró cég, a Brammo, nemrég piacra dobta Empulse névre hallgató modelljét, ami rögtön nagy kedvencemmé vált. Csúcs változata 160km-es hatótáv mellet 160km/h-ás végsebességre képes és végre dögösen néz ki.

kép: brammo.com

Egyébként érdekes megfigyelni az európai és az amcsi forgalmazási ár közti különbséget: $13,995.00 USD - €14,595 includes VAT (egyszerűen borzasztó, hogy ilyen járművek forgalomba helyezését EU-ban, miért nem tudják jobban megtámogatni, a hazai helyzetről meg jobb, ha nem is beszélünk).

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr124867368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu 2012.02.09. 11:44:53

klassz, klassz, de egy motor hang nélkül olyan mint egy bicikli pedál nélkül

Ismeretlen_92050 2012.02.09. 13:04:28

Van hangja, igaz nem olyan brutális. Kicsit mint egy hangtompítos trolinak:-D Itt egy videó, amin elég jól lehet hallani az elktornyosokat: http://www.youtube.com/watch?v=TOSeizF6TQ8&list=UU8mYd0n4dcNI30BpNFHazFQ&index=1&feature=plcp

Frater Thomas · http://frater-thomas.blogspot.com/ 2012.02.09. 23:24:43

Ezek az elektronyos mitoménmik nagyon divatosak voltak nálunk falun pár éve. Addig meg is értettem, amíg öregnéne bőrzekéje elcsorgott vele a közértig esetleg betartva a falun megszokott közlekedési minimumot. Ellenben amikor a tojáshéjas seggű kapucínerek zoomoltak vele fel-alá életveszélyes helyzetbe hozva még a vasutat is, akkor kicsit elszállt az agyam. Eme nosztalgia után pedig elmondom, hogy tetszett az írás. De csak, hogy ne legyen off. :)

bringahirek · http://bringahirek.posterous.com/ 2012.02.10. 19:32:41

Én úgy tudom, az e-kerékpárnál csak rásegíteni lehet a motorral az EU-s szabályozás szerint, amennyiben a pedál "csak lábtartó", úgy robogó/segédmotoros kerékpár kategóriába esik - az annak megfelelő országonkénti elvárásokkal.

Ismeretlen_92050 2012.02.11. 19:32:58

Átnéztem az új szabályozást és igazad van mivel a kerékpár "olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti" (1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet) és csak azok nem tartoznak a L1e (kétkerekű segédmotoros kerékpár) kategóriába, ahol: "pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpár, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását" (5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) Szóval kedves rendőrök lehet büntetgetni... Viszont míg az egyik helyen 300 watott, addig a másik helyen 250 wattot emleget....

FraterThomas · http://frater-thomas.blogspot.com/ 2012.02.11. 22:24:15

Na akkor ki fog torni a parasztgyalazat, ha a jardok elkezdik elmeszelni az elektronyosokat. Legalabbis nalunk falun tuti. :D
süti beállítások módosítása