"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Mária Maraton 18 nap Zilah/Mákófalva

2016. augusztus 02. - LordCsipisz

Mára az volt a terv, hogy a Zilah.-Mákófalva távot letoljuk az aszfalton, mert várhatóan elázott az egész világ. Ez a képlet addig állt, amíg megláttuk a jelölést, na meg azt hogy remekül járható!

Az első szakasz bemelegítős volt, aztán egy darabig csörlős majd tolós emelkedő következett. Gyaníthattuk volna hogy ez lesz, már csak abból is, hogy az ösvény aljában volt egy két épített ugrató is. Jócskán az a főút fölé vitt minket az ösvény, figyelgettem is, hátha sikerül lőni a roadie-okról egyet madártávlatból, de nem jött össze. Felérve egy darabig szint, majd jött a lejtő... amire öt méterenként rádőlt egy fa. Tolás lefelé, aztán le is tértünk az ösvényről, mert jobban lehetett haladni a gyér aljnövényzetben, mint a keresztbe borult fákon keresztül.. Lekecmeregtünk a főútra, egy parkolóban über kókány módon láncolajjal, és egy kábelkötegelővel kicsit kentem a villákon, mert az elmúlt sarazások miatt nem voltak túl effektívek. Jóféle lejtőn folytattuk, némi kavargás azért akadt az aljnövényzettől mentes erdőben a szurdokok és töbrök között. Egy temetőben kötöttünk ki, ami némileg meglepő kontrasztot rejtett, egy frissebb'15ös sírral az erdő szélén, viszont a többit el is rejtette volna elölünk a gaz ha nem tudjuk hogy ott vannak valahol. Vaskapuban megálltunk egy boltnál majd a fatemplomnál, felfalni a csokis kekszet amit Walter vásárolt, meg jobban szemügyre venni magát a templomot, már csak geoláda végett is. Innen aszfalton szerpentin kb 10km, a végén felértünk a roadosokra.

Nemsokára vissza terepre ahol legelőkön át követtük a patakot. Itt volt némi kutyaterror is, szerencsére lejtőn még jobbak vagyunk az ilyen kistestű medvéknél. Hangulatos volt az aszfaltból a következő adag, ami majdnem a célig kitartott először mászva majd gurulva. A végére befért egy emberesebb mászásra késztető füves domb, itt láttuk a bivalyúsztatót. Leereszkedve a túloldalon már Mákófalva aszfaltját koptattuk, ahol remek fogadtatásban volt részünk!

Azért Setit még elvittük a falu feletti gyönyörű dombokra egy szedatív bicózásra. Templomlátogatás jött templomtoronyturizmussal, itt is megnéztük a harangot, Hanna szülinapos lett, ennek örömére a Landy kis időre mulatóterasszá avanzsálódott.

Napi táv/szint: 61.15km/1224m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.