"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

650B plusssz

2016. november 15. - korcs75

Hamar megmutatta magát, hogy alacsony nyomáson, nem igazán működött a 650B-s 2.4-es gumma a keskeny felnimmel. Tudatom legrejtetettebb bugyrából mindig előtört a "csóró nyüszifül" kezdetű Kaoma dal, miközben terepen tekertem és a bringa lágyan rázta seggét alattam, mivel a alacsony nyomáson, gyengéden jobbra-balra nyalódott hátsó külsőm.

Megoldás: egy szélesebb felnit kell beszerezni, hogy legyen tartása a ballonosabb külsőnek alacsonyabb nyomáson is... és ha már széles felni, akkor előre paszírozzunk be egy 650B pluszos gummát, amivel nyernék egy kis extra "rugóutat". Gyorsan le is stipistopiztam Pántya Úr, remek üzleti érzékkel felajánlott 2.8-as schwalbe nobby nic (evo snakeskin) külsőjét és elkezdtem rapidban felniket nézegetni. Bevallom, abban az árkategóriában, amiben nézelődtem nem volt túl sok választás, így maradtam a Superstar Components XX27-nél. Előny, hogy tubless ready és kitudja... egyszer lehet áttérek, vagy nem...
xx27_rim_1.JPG

Ami a nevét illeti, nem, nem 27mm-es a belső szélessége ahogy a neve sugallja, "csak" 25mm. 540gr-ot nyom és a név, valószínűleg a 2.7-es ajánlott, maximum külső méretre vonatkozik (vagy nem). Bár 2.7-et írnak, azért a 2.8-as gumma is simán felpattant rá, sőt(!!!) kurv@drága, itthonnemkapható pluszos belső (igen ilyen is van) se kellett hozzá, mert simán használható sima 650B-s belsővel.

Egyébként ez egy nagy talány volt számomra, hogy pluszos gummák használhatóak e sima belsővel?! Nos a 2.8-as igen, de gondolom van az a mérethatár, ahol már érdemesebb pluszos belsőt venni.     

Sajnos az éles tesztre meló és az időjárás miatt még nem került sor, de ami nem késik nem múlik. Ami meglepő, hogy összképet nézve, annyira, nem feltűnő a két gumma közötti méretkülönbség, ami nem rossz, mert nem rontja az összképet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr8411960129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blash 2016.12.07. 03:24:52

felnitol es gumitol is fugg, hogy mennyire forog el a belso a kulsohoz es a felnihez kepest, vagyis all majd ferden a szelep, ami szepen kiszakithatja a szeleptovenel a belsot. Ritchey ocr(?) vagy milyen felnivel es 2,4-es olcso contikkal jartam igy, hogy a max 2,1-es kulsohoz valo belso szelepe folyton ferden allt, s kiszakadt. Vegul raszantam, s vettem szelesebb belsot.
süti beállítások módosítása