"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Superior MODO X-ROAD COMP

2019. november 08. - korcs75

Csapjunk is lovak közé. A legutolsó post óta történt egy-két dolog bringás fronton, többek között az, hogy Ritty-nek lett egy új bringája. De, hogy! 

Megvan az, amikor ártatlanul, a nem bringázó párodnak odaveted azt a mondatot, hogy "Kellene neked egy új bringa.". Semmit nem vársz ezzel, hiszen úgyis tudod, hogy ha még költő kérdésnek is szántad, max egy lesajnáló mosoly, vagy egy "Minek, van már egy?!" a válasz. Szóval én is ledöbbentem első körben, amikor a válasz egy határozott "Igen!" volt. 

Na mármost, a saját párodnak bringát keresni, sokkal nagyobb kihívás, mint magadnak. Miért? Mert olyan paraméterknek kell megfelelned, amiről nem is gondolod, hogy fontosak. Ilyen pl.: szín és egyáltalán, hogy néz ki összességben (na ez nagyon megfoghatatlan számomra, hogy a női agynak két hasonló bringa közül, formára miért az tetszik, amelyik) és persze ott vagy te is, mint egy plusz faktor, hogy azért legyen már egy bizonyos felszereltsége  annak a nyomurult cangának.

Ismerve Ritty rikító színekhez (is) való vonzódását és mivel az eredeti tervben valami kényelmesebb, belépő kategóriájú országúti bringa lett volt a cél, az első kiszemeltem a 2017-es CUBE AXIAL WLS PRO DISC volt, az  R3000-es Sora-val szerelve, ami már igencsak elfogadható (szemben az emberek köztudatában élő, ősi, fos Sora-val). A tárcsafékhez bevallom én ragaszkodtam, több oka is van, talán egyszer, egy másik postban kifejtem miért.

Elég hamar jött a hideg zuhany, a kiszemelt a verzió és szín, már baromira nem kapható olyan méretben, mint, ami nekünk kellett volna, így elkezdtem más irányba nézelődni. Nem röhög, de egy nőnél, a szín, egy kardinális kérdés, ha nem a legfontosabb. Nem megkerülhető és emiatt igen gyorsan hullottak ki a bringák, pedig már a gravel kategóriát is átszemezgettem, amikor egy Kellys soot 30-as majdnem befutó lett (feláldozva azt a koncepciót, hogy specifikusan női cangát szeretnénk). De láttam Ritty arcán, hogy ez egy kompromisszum és nem bár rábólintott volna, nem volt igazi szerelem.

Már kezdtem feladni, amikor Tomi, a Gyöngyből, beajánlotta a 2019-es Superior MODO X-ROAD COMP-ot. Fekete alap, rózsaszín betétekkel... felcsillant a szemem.... jó lehet!... Félve mutattam meg Rittynek és jött megkönnyebbülés (számomra), szerelem lett első látásra.

8295-modo-x-road-comp--970x600-high.jpg

Sora (R3000) felszereltség és meglepő részletek (erről később) egy női specifikus, gravel bringában egyesülve. Ideális egy olyan csajnak, aki még most ismerkedik a koskormány és a fékváltókar használatával. Megrendeltük és alig vártam, hogy megjöjjön, mert baromi kíváncsi voltam rá, mivel bevallom, ha a rózsaszín betétektől eltekintünk, nekem is baromira bejött ez a gép. 

Amikor megérkezett körbegusztáltam és nem győztem csodálkozni. Számomra meglepő volt, hogy a belépő kategória ellenére is rápakoltak egy SCHWALBE G-ONE SPEED-et, ami tökre pozitív.

img_20191101_143358.jpg

De bevallom, hogy a gyorszáras hátsó tengely, annyira nem nyűgözött le, annak tükrében, hogy elől már átütőtengelyes, bár ezzel én együtt tudok élni és szerintem Ritty se érzi ettől kevésbé merevnek a hátulját. 

img_20191101_143240.jpg

Amivel viszont problémám volt, hogy a full shimano váltáshoz, miért kell egy KMC X9-es láncot választani?! Miért nem lehet az is Shimano?! Kérdem én azért is, mert ez a lánc a kezdetektől cicceget, bármit is csináltam vele. "Érdekes módon", amikor lecseréltük egy shimano-ra (CN-HG93), láss csodát, megszűnt ez a probléma. Az ilyenfajta költségcsökkentést nem értem, főleg annak tükrében nem, hogy pl. egy viszonylag jó nyerget (SELLE ROYAL SETA PERFORMA) csak sikerült rápakolni a cangára.

img_20191101_143322.jpg

A bringa főleg One, sajátmárkás cuccokkal van szerelve (agyak, kormányszár, nyeregcső, felni) ami megszokott, ebben a kategóriában, de mivel csaj bringáról van szó nagyon odafigyeltek a részletekre. A fényes és matt fekete felületek váltakozása a rózsaszín betétekkel még nekem is bejönnek és ez a koncepció, az egész bringán visszaköszön.

img_20191101_143311.jpg

img_20191101_143257.jpg

A hab a tortán a "woman only by superior" felirat a vázon, amivel szerintem kilóra meg lehet venni a csajokat (de, ha őket nem, engem simán).

img_20191101_143223.jpg

A váltás, mint már említettem Sora és igen, ez a Sora már nem az a Sora, szóval bátran lehet ajánlani bárkinek egy Sora-val szerelt gépet is. (Ha nagyon el akarsz merülni a témában, hogy ez miért jobb, mint a régi, akkor az internet a barátod, de itt egy videó is erről).

img_20191101_143249.jpg

Ami még kicsit kilóg a képből, az a hajtókar, ami egy szérián kívüli SHIMANO FC-R345. Valószínűleg ez is áldozatául esett a költségcsökkentés oltárának, de hát valahol meg kellett spórolni a jobb gummák és a jobb nyereg árát (bevallom én pont fordítva csináltam volna). 

Összességében egy viszonylag sportos geometriájú, igencsak tetszetős összehatást nyújtó, belépő szintű gravel gép, alu vázzal és karbon villával (ööö de szíp mondat volt ez... Sanyi!). Egy Shimano lánccal és Sora hajtással nekem jobban adná a gyári felszereltség, főleg, hogy az ára 370Eft körül mozog, ami a Sora-val szerelt hasonló gépekhez képest, picit drágább. Hát, na ja, a dizájnért fizetni kell, viszont Ritty letörölhetetlen vigyora, minden pénzt megér.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr1415294750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása