Már egy ideje motoszkált bennem, hogy be kéne szerezni egy deepspace vázat, beledobni a cube eredeti kerékszettjét, rápakolni a montiról az On One bullmoose kormányt és tádááám, kész is egy igazi mindenes "világbólkimenős" canga. Nem mellesleg így elmondhatnám, hogy a "modernkori" Csepel, összes cro-mo vázát birtokoltam, vagyis megkaphatnám a All Cro-mo Frame from Csepel kitűzőt is (már ,ha lenne ilyen).
Aztán persze szembe jött egy lehetőség és lecsaptam rá, egy kék, M-es deepspace képében (kösz gyongybike.hu ezt is). Mivel a vázon kívül nem akartam többet rákölteni a pojektre és mivel a montimat több, mint 2 éve elő se vettem, gondoltam átmegy majd a legtöbb alkatrész róla, ezzel is csökkentve a költségeket.
Ami mindenképpen kellett az egy pedál, nyeregcső lánc, új sor és egy nagyobb lánctányér előre és persze új "papucsok". Ezek közül a legkritikusabb a lánctányér volt, mivel a sunrace FCMX00-es hajtókarhoz fingom se volt, hogy lehet e kapni 40-es lánctányért. Gyors netes kutakodást után megnyugodtam, hogy lehet, sőt ez a max fogszámú narrow-wide sunrance lánctányér hozzá phúúúú.... megkönnyebülés plz. Az már csak grátisz volt, hogy az országban is kapható, sőt a Debrecenbe is hoznak, ha kell.
Irány a Gyöngy, beszereztem minden hiányzó alkatrészt, sőt még hozzám vágtak pár arany-karbon kormányszár hézagolót, szerelésre fel és már kezdett is összeállni a projekt.
Átment a montiról a bullmoose cro-mo integrált kormány, az XTR váltó, XT váltókarral, hátra kapott egy outi fogaskeréksort, BB5 fékeket (maradék Ritty montijáról, bár már úton voltak a BB7 fékek) egy Charge nyeregcsövet és 2 db Conitinental Contact Speed 622X37-es gummát.
Sajnos hamar kiderült, hogy a már többször átpakolgatott váltóhoz és fékekhez nem ártana egy új bovdenkészlet így a váltó kapott egy új shimano és az időközben megérkezett Avid BB7-es fékek pedig vacsiúj Jagwire bovdeneket ás bovdenházakat.
Időközben megjött a lánctányér is, felkerült az lánc és pár próbakör plusz fék beállítgatás után készen is volt a mindenes:
A kormányból végül vágtam 1,5-1,5 cm-t, mivel nekem széles volt és taaadááááám, készen is volt az egyeneskormányos gravel, city, túra izé.... bárhogy is nevezik az ilyen bringát.
Mivel a magam által felállított szabály szerint, egyszerre max 3 bringám lehet, így a maradék montitól (váz+villa+kerékszett) fájó szívvel megváltam, de jó helyre ment és ami fontos: használni fogják és nem csak a sarokba lesz állítva.