Emlékszem egy szép, napos, szombat délután volt (igazából délelőtt és esett a hó)... és azon agyaltam, hogy lesz ebből indulás a Kőfejtő Cross-on, mivel még sehol nem tartottam az összeszereléssel (végül sehogy se indultam, ugyanis elhalasztották most hétvégére, amikor persze nekem nem lesz jó).
De csak összeraktam. Szóljanak a fanfárok, virágokat az öltözőmbe! Na jó, igazából nem volt annyira nagy kihívás, mivel úgy álltam neki, mint a jó diák a vizsgához: felkészülten. Előre tudtam (sejtettem), hogy a váltó pozicionálása lesz a legnagyobb szívás, úgyhogy (bár a Bike Logistics már el"spoiler"ezte ugyan) beszereztem egy A2Z E-hanger váltótartó fület, biztos , ami biztos alapon:
Úgy voltam vele, ha a hosszabb b-screw se segít, akkor ezzel tuti sikerül úgy beállítanom a hátsó váltót, hogy kezelje a 46-os tárcsát.
Maga a sor felrakása nem igényel nagyobb szakértelmet, mint bármely sor felrakása és hajtókar is pikk-pakk fent volt. A lánchosszt úgy lőttem be, hogy a legkisebb fokozaton feszítsen annyit, hogy fent maradjon, "majd szedek ki belőle, ha engedi" alapon. A váltót először a hosszabb pozicionáló csavarral akartam belőni, hátha úgyis összejön. Betekertem amíg csak tudtam éééééés.... közel se volt, hogy átfogja a 46T-t. Mivel tovább nem tudtam tekerni, hiszen, ha tovább tekerem a csavar egyszerűen átmegy a kis fül felett, amire elvileg rá kéne ülnie, ezért kipróbáltam egy beteg ötletem.
A csavar végére egy anya, aminek a pereme, már el tudja tolni a kis fület (bocs a szar képért, de még mindig nincs profi fényképezőm). Mint a képen is látható ezzel a megoldással már kezelte a a 46-os tányért, de annyira hátra tolta váltót, hogy a kisebb fokozatokban alig kapaszkodott a lánc a lánckerekekbe.... hát ez így, annyira nem buli.
Na jó hagyjuk a kínlódást, jöjjön az E-hanger! Ezzel a kis extra füllel végülis annyit érsz el, hogy a váltó lentebb kerül, így akár normál b-screw-val is tudja kezelni a 46T-os tányért (én azért fennhagytam a hosszabbat). Persze láncból is hosszabb kellett, de mivel eleve hagytam rá, így ez nem volt gond. Tádáááám működik! Egy dolgot kellett teljesen újra variálni, az a váltó-bovdenházak mérete. Hátra ugye hosszabb kellett, de így már rövid volt a túlnyúló bovden. Ezt az elől lévő bovdenház megvágásával, sikerült kompenzálnom, így ezt a probléma is le volt tudva.
Amit pluszban kellett tehát az E-hanger és 1,5 m bovdenház. Az előbbit, ilyen sukár kivitelben, 4000Ft körül találsz a boltokban, az utóbbit ha cuki vagy és lány, akkor ingyen hozzádvágják.
Élesben még nem próbáltam a rendszert, de hamarosan erre is sort kerítek. Kíváncsi vagyok, hogy komolyabb terhelés során, hogy viselkedik ezzel plusz váltótartó füllel.