"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Abus Viantor - a mérethatár bajnok

2021. március 22. - korcs75

A hülye fejformámnak és mérethatáros fejemnek köszönhetően elég sokáig tartott megtalálnom az ideális bukósisakokat, mivel ahogy a legtöbb hülye bringamániásnak nekem is mindenhez van egy bukósisakom. Van egy outis, van egy városi és persze van egy montis bukóm is.

Ritty ezt ma már sztoikus nyugalommal nézi és a klasszikus "neked hány fejed van" beszólást se kapom már meg, ha nagy ritkán feltűnik egy új darab, igaz mostanában nem is nagyon cserélgetem. Miért?! Mert mindegyikből megtaláltam a fejformámnak és fejméretemnek leginkább kényelmes márkáját. Az országúti vonalon ez nem más, mint a Abus Viantor.

Nem vagyok egy bukósisak sznob és országúton is inkább csak poroszkálok a profikhoz képest, ezért nekem a a Viantor maga 270g-val (M-es méret) és közép árával (28Eft körül kapható idehaza) tökéletesen megfelel. Egy fekete verzióval kezdtem:

img_20180706_091145_1.jpg

Abus Viantor (M) fekete verzióban és még a régi csat rendszerrel

de ezt lenyúlta Ritty, amikor átnyargalt a Superior-jára, amit nem is bántam, mert így beszerezhettem egy blaze-red verziót, ami színben jobban passzolt a bringámahoz.

img_20210322_135642.jpg

Abus Viantor (M) Blaze Red verzió (bicikli állvány nem, de a szomszéd eladó :-D )

Ahogy a képeken látszódik mindkét bukó még a régebbi verziójú csattal van szerelve, nem pedig az új "önbeállító" rendszerrel. Ettől eltekintve maga sisak ugyanaz és EPS-be integrált AntiCage szerkezeterősítéssel rendelkezik. 

viantor_blaze_piros.jpg

Itt jól látható az új verzió fül alatti eltérő rögzítő csatja

Mivel a fejem erősen méret határon mozog (58,5cm), vagyis az M-es verzió általában kicsi, az L-es meg kétszer akkora, mint a fejem, így és általában úgy nézek ki benne, mint valami elfuserált szőrös gomba. Emiatt örömmel konstatáltam, hogy a Viantorból az M-es méret, amit egyébként 52-58 cm között ajánlanak, pont kényelmesen illeszkedik a fejemre sőt még a téli sapim (Endura BaaBaa) is befér alá . Tehát ha te is hasonló méretproblémákkal küzdesz bátran ajánlom ezt a bukót egy próbára, vagy ha kicsit profibbat szeretnél, akkor a "nagytestvérét" az Abus Aventor-t.

Amit hiányoltam belőle, de tudom, hogy ez országúti bukóknál annyira nem jellemző, az a bogárháló opció, amit jó sufnituning módjára egy fekete szúnyogháló és ragasztópisztoly kombóval orvosoltam, miután a Panoráma úton fejjel levettem egy lódarazsat és kényszerűségből velem utazott pár métert, amíg megtalálta a kellő méretű szellőzőrést a távozásra.

Összegezve a Viantor egy nagyon jó kis középkategóriás bukósisak és nem mellékesen jól is néz ki, már aki hagyományosabb vonalat kedveli az országúti bukókban. MIPS verzió nem létezik, de ebben az árkategóriában ez elég ritka. Nekem annyira bevált, hogy erősen gondolkodom a "nagytestvér" Aventor beszerzésén amivel kemény 10 grammot spórolnék és a szellőzése is jobb lenne egy hangyaf@szányit. Kérdés, hogy megéri e az a plusz 20Eft.  A Viantor sisakokat itt, az Aventorokat pedig itt tudod meggusztálni, mivel elég sok színben kaphatóak, így tuti találsz egyet, ami megy a cuccaid vagy a bringád színéhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr4716473890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása