"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

MyExpo 2010

2010. március 08. - korcs75

Kezdeném azzal, hogy jó balek módjára a fényképezőgépemet ugyanazzal a lendülettel sikerült otthon hagyni a reggeli kavarodásban, mint, ahogy előzőnap, lelkesen felnyomtam a töltőjére (aksis szegényke). Mák, hogy bátyám két gépet hozott, így sikerült elkunyiznom tőle a számomra ismeretlen kompakt kis gépét, ami nem mindig volt a helyzet magaslatán, így elnézést a képek minőségért.

Megérkeztünk, leparkoltunk, bementünk. Nyálcsorgatásról nem írok, pedig volt belőle bőven, inkább azokról írok, amik engem érdekeltek vagy megfogtak. Elsőnek a gepida alboin CRS sorozatának zászlóshajója volt, ami megfogott, XT szett, Hayes Stroke tárcsafékek... ennél jobb nem is kéne túrázni, városban:

A következő, amin megakadt a szemem a Trek District volt. Szíj hajtás, igazi kis városi nyomulós gép és bár a színei nem feltűnők, nekem bejött:

A szíjhajtás miatt, a hátsó háromszög nem lehet zárt ugyi...:

Az egyedi, űber magyar fényezésű Magellánon is jót mosolyogtam, főleg a lánc volt az, amitől készen voltam:

Ami számomra a legnagyobb dobás volt, az egyértelműen a Csepel stand. Brutálisan jópofák és egyben jók a bringáik, amivel a ma divatos "fixi-futár" stílust vették célba remélhetőleg sikerrel (nekem nagyon bejöttek). Ráadásul nem szarral gurigáznak, ugyanis a legtöbb gépük Miche cuccokkal kapható:

A Cinelli láncvédelme is megér egy misét (bár a láncnyúlás okozta problémák, miatt vannak fenntartásaim), sikerült tökéletesen hermetikusan elzárni a láncot ezzel a megoldással:

Ami viszont teljesen levett a lábamról, az a Stridák (én balga azt hittem, hogy egyenlő az A-bike-kal, pedig két külön cég) és a szintén ugyanazon a standon (hajthato.hu) található kardános gépek voltak. Mindkettőt ki is próbáltam. A Strida iszonyat érzékeny minden mozdulatra, nagyon fordulékony, az ember néha úgy érzi kimegy a segge alól. Viszont, ami meglepett, az a mozgékonysága, ugyanis nagyon haladós, ami köszönhető annak, hogy nagyon jól eltalálták a kis kerekekhez az áttétel (bevallom elfogadnék egyet):

A Strida csúcs modelljénél lehidaltam. A kétfokozatú váltó a jobb hajtókarra épített ...ööö "hajókarborítás", lábbal történő "megpöckölésével" hozhatjuk működésbe:

A kardán érzéééés, meg öööö, na olyan nincs, felejetsd el... egyedüli különbség, amit kardánnál éreztem, hogy nem hallom a lánc "zörgését". Ami még hihetetlen volt, hogy a láncvillában fut a kardántengely és a drágább gépeknél ennek vastagságán ezt észre se veszed...:

Milliós csúcsmontikat találtok majd a képgalériában, meg leírást is lesz fent a neten, nálam avatottabb szemmel rendelkező szakemberektől. Így ebben a kategóriában egyedül az Orbea csúcs össztelósát emelném ki, aminek a hátsó rugózását a láncvillánál egy elvékonyított karbon rész oldja meg, kicsit a laprugóékhoz hasonló módon. Az meg más kérdés, hogy mennyit bír, mikor fárad ki egy ilyen karbon rész (és ha elfárad dobhatom ki a vázat, vagy mi van?):

Közben eszembe jutott a Focus össztelósának a rugóstag elhelyezése is... nem mindennapi megoldás (mindig megbámulom):

 

Ennyit azokról a dolgokról, amik nálam valamiért bejöttek, vagy érdekesnek találtam őket. Persze ragozhatnám még, de helyettem beszéljenek a képek: a teljes képgalériát eléritek itt!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr474866709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14067 2010.03.08. 20:21:15

érdekes ez a laprugós megoldás, de annyira nem új sztori. Azt, hogy ők hogy csinálják, nem tudom, mert nem látok csavarokat, de más gyártóknál a blokk mögött kettő, a pacskeroknál egy-egy csavar fogja és egy mozdulat cserélni. Tekintve, hogy lap és nem cső, nem lehet olyan komoly az ára sem, az előűllítás egyszerűsége miatt. Itt jobban látszik (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14960).

Ismeretlen_14067 2010.03.08. 20:22:17

(más kérdés mennyire fájintos az, amikor elreccsen alattad)

Ismeretlen_92050 2010.03.09. 07:52:26

Na azt én is néztem, hogy cserélhető e, de semmilyen rögzítési pontot nem láttam, ráadásul itt nem az egész láncvilla a rugozó elem, hanem csak középtengely mögötti ~10 cm... de ez a képen pont látszik. Mindenesetre azt hiszem megmakkulnék, ha ilyenem lenne és pont ott törne, ráadásul nem lenne cserélhető:-DDD Bár ezt a gépet nem halandó embereknek építették, hanem profiknak ergo sose lesz ilyenem:-D

bles 2010.03.09. 14:53:11

Ezeknek a Csepel fixiknek nem volt kint az aruk? Nagyon izgat, hogy mennyibe kerulhetnek, persze az oldalukon semmi frissites... (tokjo, hogy operaval nem mukodik a hozzaszolas elkuldese, ugyes ez a freeblog)

Ismeretlen_92050 2010.03.09. 15:15:05

Elvileg a www.csepelbolt.hu lesz az oldaluk, ami még nem él. Az áruk ~200Eft full miche-vel felpakolva, de az olcsóbb 100 körül lesz kevésbé márkás cuccokkal. Vázszett külön kapható lesz 80Eft körüli áron, a sima acél vázszettet 25ropira ígéri a prospektus.. ha bővebben érdekel dobj egy mail címet és megírom a prospektusról az árakat;-)

Ismeretlen_14067 2010.03.10. 08:44:59

Pontosan 204 a legjobb, a misivel. 125 ugyan az a váz csepel perifériával és 84 a csepel cuccos, de vas vázszettes. A Cro-Mo vázszett magában 82.5, a vas 26. Ha kicsit számolunk, kijöhet, hogy az igen pofás csepel kiegészítők (pályahajtó, ülés, üléscső stb.) is igen jó árban lesznek, ha külön megvásárolhatóak lesznek (márpedig biztos vagyok benne). Számoljunk. 84-26. Az azt jelenti, hogy 58 ból kijön minden, amiből, ha levesszük a kerekeket, amik 20 körül mozoghatnak, azt kapjuk, hogy a csepel cuccok, a hajtó, az ülés, a markolat, a stucni és a kormány 38 ból megállnak (OM). Na ez kurva jó ár ám! Még akkor is, ha a piacra kikerülő széria valamivel drágább lesz (ez 10-13ezres pimpelt pályahajtót jelent, ami több, mint versenyképes ár).
süti beállítások módosítása