"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Kormányváltás

2018. április 12. - korcs75

Nem, nem politika, csak egy klikkhajhász cím... ja nem, ja de... vagy tököm tudja. Mindenesetre a vérprofi outisok most ne figyeljenek. Ők kb. úgy reagálnák le ezt a postot, hogy "ez alap, mindenki tudja". De, aki annyira béna a koskormányok világában, mint én, annak lehet újdonság lesz. 

Kövezzetek meg, de nem vagyok egy nagy országúti bubus. Imádom a Eurosportos közvetítéseket az outi versenyekről, főleg a kommentátorok miatt, de az országúti technikai cuccok iránt (montis révén), csak nem olyan régen kezdtem el érdeklődni (itt is inkább a cyclocross, gravel irányban). Bevallom, azt, hogy a koskormányokból létezik eltérő előrenyúlású és esésű, azt csak nem olyan régen realizáltam (tudom béna vagyok).2011_3t_cycling_ergoterra_carbon_cyclocross_handlebar2.gif

Okés, a szélesség, befogóméret és profil/forma különbség (pl aero, tradicionális, anatomic stb.) az feltűnő, ezeket én is vágtam és sok kormány esetében, csak ezeket az értékeket adják meg. De(!!!), hogy lehet még pluszban játszadozni, az eséssel és előrenyúlással is, az nekem eddig valahogy kimaradt.

Az ingázó bringámon, Krumplin is egy teljesen alap Acor (AHB-21201) koskormány volt, aminek, mint utólag kiderült, az előrenyúlása: 95mm és az esése pedig: 150mm... ez utóbbi miatt, az alsó fogás, iszonyat kényelmetlenül lent volt, így nem is használtam, szinte soha. Ellenben a felső fogás tökéletes volt, főleg a pluszban felrakott cyclocross fékkarokkal, vagyis simán egyenes kormányként használtam az egészet, totálisan elfelejtve az alsó fogást. 

Ezt a kormányt cseréltem egy Rose Race Attack-ra, aminek az esése 120mm, előrenyúlása: 75 mm. Így az alsó fogás 3cm-rel feljebb került, az outi fék pedig 2cm-rel közelebb és (tadám) megmaradt az eddig is kényelmes felső fogás is. 

kormany.jpg

Ha már úgyis át kellett rakni mindent, egy bandázs cserét is beiktattam. Egy kevésbé sukár, de remélem tartósabb Fizik Microtex-re cseréltem, az iszonyat kényelmes, de cserébe baromi gyorsan elhasználódott és kődrága Lizard Skins DSP 3.2mm-t (béke porira).

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr8413828362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása