"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Karantén napló 3 - Jávorszarvas

2020. május 07. - korcs75

Avagy Bull Moose (jávorszarvas bika), ami persze nekünk, bringásoknak, teljesen mást jelent: magát a mtb-ozás (h)őskorát:

clunkers.jpg

Aki esetleg nem tudná, a bullmoose egy kormány típus és Tom Ritchey nevéhez főződik. Igen, ez képen is látható érdekes kialakítású kormány-stucni kombó, amit manapság úgy mondnánk: integrált kormány. De természetesen e felett is eljárt az idő és csak nagyon kevés gyártó kínálatában szerepel hasonló típus, érthető okokból. A Ritchey is csak nosztalgiából gyártotta a hipermodern karbon verzióját, persze horror áron, de ahogy elnézem az oldalukat, ők is elengedték, pedig igazán dögös volt:

2015-ritchey-wcs-bullmoose-handlebar-stem-combo.jpg

Ha a neten rákeresel főleg a Nitto által gyártott verziókat találhatod meg, különböző cr-mo (acél) változatban. Pár titán verzió is létezik pár kisebb gyártó kínálatában, de ezek is szintén a megfizethetetlen árkategóriában mozognak. Én már nagyon régóta szemezgetek vele, mert nekem iszonyat bejön ez a forma és a 650B-s cr-mo woodlands-omon igazán jól mutatna egy ilyen retro és szintén cr-mo anyagú kormány-stucni kombó.  

A végsó lökést Krumpli átalakítás adta meg (koskormányról áttértem egyenesre) és mivel az exotic stucnit és a Answer kormányt is felhasználtam hozzá a montiról, így nem szaroztam tovább és beruháztam egy On One Bullmoose cr-mo kormányra. Persze először én is Nitto-kat nézegettem főleg a Nitto Bullmoose B903R-t, de aztán meglepődve tapasztaltam, hogy az On One verzió lényegében ugyanaz, csak kb. féláron, így ennél maradtam.

Elég hamar ide is ért és nem csalódtam, kicsomagolva is baromira tetszett és mivel a ESI markolat is átkerült Krumplira, de a szilikon anyagú markolatnál szerettem volna maradni, így a Gyöngyház Kerékpár-ból beszereztem egy BBB Sticky szilikon markolatot hozzá (kösz fiúk a gyors ügyintézésért).

b1.jpg

Tudom, hogy ez a kormánytípus eléggé megosztó, de nekem baromira bejön és kőkemény oldschool hangulata van. Rögtön el is határoztam, hogy tovább növelve ezt a retro vonalat, a hidro-s fékeknek menniük kell és visszatérek mechanikus tárcsafékekre. A kiszemelt típus egyenlőre a TRP Spyke, de persze ez még a jövő zenéje lesz. Jelenleg itt tartok: 

b3.jpg

U.i.: be kéne szereznem egy normális fényképezőgépet....

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr4915667832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása