"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Krumpli X

2020. június 04. - korcs75

"Krumpli nem vész el, csak átalakul".... őszintén nem is tudom megszámolni, hogy hányszor építettem már át a városi rohangálós bringámat, Krumplit, de elég jól dokumentáltam itt a blogon, szóval, ha rákeresel, lesz pár napnyi olvasnivalód hehehehe.

Az első bejegyzés még 2008-ból van, ahol megszületett a terv egy városi shitbike összedobására minimál pénzből (és egy bazinagy, ingyen kukázott, 60-as vázból), amit utána elkerülhetetlenül elkezdtem fejlesztgetni, szépítgetni. Bár az eredeti alkatrészekből már egy darab sincs meg, hiszen azóta eltelt röpke 12 év, de egyvalami mégis örök Krumpliban, mégpedig az, hogy mindig is Csepel váza volt.

Én tudom, hogy sokakban megvan ez a "csak egy Csepel" életérzés, meg alapból lefikáznak mindent, ami Csepel, de bevallom egy-két mellé fúrt lyukon kívül soha nem volt problémám a vázakkal, mindet szerettem (Touring, Torpedo, Royal, Royal AL)... Általában mindig az aktuális váz volt a kedvenc, hiszen valamiért mindig jobb volt, mint az előző Ez alól kivétel az első generációs Royal AL, amit mai napig imádok és nem is tervezem eladni (új projekt alert!!!):

img_20180922_171118.jpg

"Mondd lav, lav laaaav"

Igazán nem is terveztem leváltani, de amikor szembe jött egy lehetőség egy cr-mo royal beszerzésére, azt nem hagyhattam ki (köszi Fityisz, köszi Gyöngy Bike). Így érkezett egy cr-mo vázszett és Royal AL pedig félre lett rakva. (Tudom-tudom valaki vagy megérti a cr-mo mániát, vagy soha nem fogja.... nálam be van akadva, szóval "ennyike", nem szeretnék vitát nyitni róla.)

A projekt a vázon kívül minimál költségvetéssel indult, hiszen "csak" a kormánycsapágyat és a nyeregcsőbilincset kellett újonnan beszerezni, a többi cucc vagy a régi Krumpliról jött át, vagy elfekvőben lévő itthoni cuccokból lett megoldva (nyereg, nyeregcső, kormány).

k6.jpg

Cro-mo heaven 

Ami szívás volt, az a sárvédő. A Zefal Shield R30-as alá nagyon max 622X26-os gumma fér el, de az is sikítva, bár a gyári leírás szerint, 622X28-ig ajánlják. Általában 622X25 conti ultra sporttal használtam, de már régóta terveztem, a debreceni fantasztikus minőségű utak miatt, hogy valahogy megoldom a 622X28-asra váltást. A cube-ról le is jött két 28-as conti ultra sport, amikor áttértem tubeless-re, így adta magát, hogy azokat dobjam fel. Egyrészt persze lusta voltam, másrészt viszont baromira nem akaródzott hozzányúlni, a már kiforrt sárvédő rögzítéshez...  Aztán jött az élet egy durva defekt képében, ami szépen kivágta a külső oldalfalát, így már nem halogattam tovább a módosítást.

A hátsó sárvédővel viszonylag könnyű dolgom volt: kiiktattam az általam gyűlölt pöckös felfogatást és két ponton  átfúrtam a sárvédőt, majd gyorskötözővel hozzáhúztam a fékhez, s lőn elegendő hely a 28-as gummának. Halleluja!:

k3.jpg

A lánc feszes, a sárvédő szépen simul

Elől viszont sehogy se fért el a fék alatt ez a fantasztikusan "buci" külső, így le kellett vágnom a villa előtti és alatti részt, de a villa kialakításának köszönhetően gyorskötözővel és némi furkálással itt is meg lehetett oldani a rögzítést:

k2.jpg

Lázadjunk!!! Figyeld a "Rotation"-t

Az összkép jó lett, frankón simul a kerék vonalához a sárvédő íve, de ha azon agyalsz, hogy neked ilyen sárvédő kell, akkor kapásból beszéllek lefelé, mivel iszonyat szopás, amíg használható lesz (és itt most nem csak az előbb említett kókányolásokat értem). Csak hogy párat említsek:

  • Felszerelésnél és/vagy beállításnál torx- és imbuszkulcs is szükséges. A mai napig nem értem, miért nem lehetett vagy csak torx, vagy csak imbusz csavarokkal megoldani a rögzítést.
  • A fék alá rögzítés alapból gumigyűrűvel és egy műanyag, a sárvédő tetejére rácsúszó pöcökkel megy, ami vagy nem elég feszes, vagy a műanyag pöcök csúszik ki a helyéről, ezzel ráejtve a sárvédőt a gummára.
  • A pálcákon a sárvédő csúszkál jobbra-balra a rögzítési pontoknál. 
  • Mindezek ellenére nem olcsó, cserébe drága: úgy 10Eft körül van.

Mivel már fingom sincs hanyadik verziója ez Krumplinak, de most nagyon divatos az X, mint verzió szám, ezért fancy módon ezentúl Krumpli X néven fogom emlegetni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr2615739788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása