"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

BBB BSB-17 FuelPack vs Apidura Racing Top Tube Pack (1L)

2021. március 19. - korcs75

Az egész sztori úgy kezdődött, hogy mivel nagyon régóta érdekel az ornitológia (az állattan madarakkal foglalkozó tudományága), így elhatároztam, hogy veszek egy kompakt ultrazoom fényképezőgépet, hogy le tudjam kapni a a tekerések közben utamba kerülő érdekesebb madarakat. Azért kompakt ultrazoom gépben gondolkodtam, mert sose fogok normálisan megtanulni fényképezni (béna vagyok ehhez na), így nekem tökéletes az automata üzemmód és az előre beállított sémák, az ultrazoom meg kell a madárfotózáshoz, amit gondolom nem kell részletezni (emiatt a telefonnal fotózás, mint opció, ki is lett lőve azonnal). Mivel olyan iszonytató sok pénzt se akartam költeni rá, így beszereztem egy Panasonic DMC-TZ80-ast.

Boldogság miegymás, pont nekem találták ki, de kéne valami mindig kéznél lévő tatyó, amiből könnyedén kikaphatom a masinát és nem kell vele szerencsétlenkedni, nehogy az adott dinoszauruszszármazék továbbröppenjen, miközben én szerencsétlenkedem a "fotóaparat" előkotrásával. 

Két lehetséges megoldást agyaltam ki: vagy egy top tube bag (felső csőre rakható tatyó), vagy egy kisebb, merevítéssel ellátott handlebar bag (kormánytáska). Mind a kettő kéznél van, könnyen elérhető, így ideális ilyen cuccoknak. Végül a top tube bag-nél maradtam, mivel a Bryton konzolom és a lámpám is akadályozná a gyors nyitást-csukást egy kormánytáskánál.

Okés, marad a top tube bag jeee! Mivel a fényképezőgép 64mmX38mmX112mm, ehhez kell néznem valami frankót. Bevallom imádom a BBB termékeket, így jött képbe a BBB BSB-17 FuelPack a maga 80mmX55mm méretével és 0,55l lityis kapacitásával (hossz adat nem volt megadva, de ránézésre is hosszabb volt, mint nekem kellet). Kérdezheted, hogy miért "geccsölök" itt ezekkel a méret adatokkal?! Nos azért, mert a kinézett fényképezőgép, akkor még csak kinézett volt és később vettem meg, mint a tatyót ("Mónika, fiatal voltam és kellett a pénz").... és itt követtem el az első hibát, hiába méricskéltem bőszen. (Igen, üldöz a balsors, mint Vrungel kapitányt...sicc)


p1010184.jpgBBB BSB-17 FuelPack

Úgy voltam vele, nem baj, ha már előtte beruházok rá, hiszen amíg beszerzem a fényképezőgépet, használom arra, amire ki van találva, lakáskulcs, telefon, műzliszelet, tubless javítókészlet, papírzsepi tárolására. Használtam is, mert egyébként jó cucc. Pl.: a tetején lévő átlátszó fóliás zsebbe egy itinert is berakhatsz, ha ismeretlen utakra mész. Belül két hálós, szeparáló zseb és a kulcsnak, hogy véletlenül se hagyd el, egy plusz műanyag akasztó. Nem mellékesen az oldalán található két plusz zseb (én ide toltam müzlispapírt) és egy kábelkivezető, ha netalántán egy külső akkut is magaddal viszel.

p1010189.jpg

p1010188.jpg

p1010187_1.jpg

A tetejét csak tépőzár rögzíti és itt jön az első probléma. Semmi bajom a tépőzárral, de ennél a tatyónál oda kell figyelni, mert hajlamos rosszul illeszkedni visszazárásnál, ami vízállóságot erősen befolyásolja:

p1010190.jpgHa nem figyelsz könnyen beázhatsz

Egyébként a BBB is azt mondja róla, hogy mérsékelten vízálló. Viszont itt azt is meg kell itt jegyeznem, hogy BSB-17-es több verzióban fut és a legújabb verzióban már egy plusz cipzárt is kapott a teteje a tépőzáras rögzítés mellé és már csavarral is lehet rögzíteni az erre alkalmas vázakra.

bbb-bsb-17-fuelpack-taska-felsocsore2_1.jpgAz új verzió.

Bár a promó videójában simán belefér a telefon, de az életben egy strapa tokkal már impossible mission:

p1010194.jpg

Na jó be kell vallanom, hogy tok nélkül bele lehet tuszkolni, de a lakáskulcs mellett az üveg hátlap tuti nem fog örülni neki. Ami viszont nekem nagyobb probléma volt, hogy az időközben megérkezett kompakt tokkal, megnövelt méretű fényképezőgép istennek se ment bele:

p1010192.jpg

Ettől függetlenül mióta megvolt a tatyó folyamatosan használtam és ahogy már fentebb is említettem, ebben tároltam a zsepit, a tubeless javítót, müzliket, lakáskulcsot. A telefon pedig ment vissza mezzsebbe, a fényképezőgép meg otthon maradt.

Ettől függetlenül maga top tube bag, mint tárolási megoldás baromira bejött, hasznos egy cucc, így mivel ismét közeledett a "madár szezon" (egyébként egész év az), újra felmerült bennem, hogy csak jó lenne egy olyan táska, amibe végre belefér a fényképező is. 

Elkezdtem hát újra kutakodni és a felülve a sukárság vonatra, az Apidura-nál kötöttem ki, mégpedig a Racing Top Tube Pack 1 lityis verziójánál. Megnéztem rahedli videót róla és mivel mindenhol istenítették, ezért beruháztam egyre (Amit jó, ha tudsz, így Berxit után: ha közvetlenül az Apidura webshopjából vásárolsz, akkor a végösszeg tartalmazza az összes költséget, vagyis nem kell itthon ÁFÁ-t, VÁM-ot vagy akármit fizetned utána.) 


p1010195.jpgNem pici, cserébe minden IS belefér.

Ennek a fedele nem tépőzárral, hanem egy mágneses csattal rögzül, így a nyitás-csukás  pofonegyszerű és pontos. A belseje semmi extra, egy kivehető merevítő van benne, de különben egy nagy rekesz az egész. Viszont ebbe már simán belemegy a fényképezőgép:

p1010198.jpgNem, a Lidl-es "Cropp" nem eladó és igen, az az én lábam

Mellé a telefon és még marad hely a szokásos cuccoknak is:

p1010199.jpg

Ügyhogy,most öröm és boldogság van és ha lesz vele hosszabb távú tapasztalatoml, majd azt is megosztom. Tanulság pedig az, hogy ha konkrét célod van egy táskával, akkor jó, ha kipróbálod, mielőtt beruházol rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://bringabuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr5116470228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása