Üdv újra!
Nemrég Korcs posztolt egy képet saját magáról, és ennek apropóján felhívtam. Persze hogy részeg voltam, többnyire józanon nem hívok fel senkit, kivéve anyukámat. (őt viszont részegen soha. Fura.)
Na szóval mire az a jégermester lement, fel is merült hogy végül ís miért ne írjak, attól még hogy külföldön élek, én is ember vagyok, nálam sokkal rosszabb emberek is írnak, árulják a fürdővizüket, meg ilyenek. :D
Sok szirszar megfordul a kezeim között, egyrészt mert még mindig bicikliket szerelek, másrészt mert sok vacakot eladnak manapság ami miatt rengeteget foglalkozom garis ügyintézéssel, néha olyan brandekkel kapcsolatban, akikről akkor hallok először. Na meg sok vacakot megveszek hogy kielégítsem pillanatnyi birtoklási vágyamat.
Legutóbbi "megláttam a másik gyereknél és nekem is kell most azonnal" indíttatású rendelésem egy villanyakcsőbe pakolható szerszámkészlet volt a Bontragertől, BITS néven (bontrager integrated tool system). Íme.
A kép forrása: trekbikes. Kicsomagoláskor még eszem ágában nem volt hogy írok róla.
Anno azt hiszem a speci kezdte ezt a szerszám dugdosást mindenféle csövekbe és üregekbe a nagyok közzül. Persze garantálom hogy van olyan hipszter az olvasók között akinek fogalma sincs arról mi az a specialized SWAT, vagy a terítéken levő BITS, de ő már egy olyan biciklivel született, amiben 25 helyen egy komplett TDF csapatra való szerszám volt elrejtve.
Nasszóval, az útmutatót félredobva (ehh!) is kb 5 perc bepakolni a fejcsőbe, miután az addig ott tanyázó csillaganyát (ahead rózsa) leütés általi eltávolításra ítéljük. A 2 különböző hosszúságban kapott aluminium főcsavar egyike felülről szerelhető némi méricskélés és a hézagolók esetleges diszlokációja után, majd alulról még kap egy zégergyűrűt, hogy ha esetleg szétrázódna se hagyjuk el. Természetesen a fejcsapágy előfeszítés az út mellett továbbra is megejthető egy t25 torxxal alulról.
Nagyjából így fest a beszerelés után.
Igen, törött a garminom. A legnehezebb egyenesen betenni a foglalatot a fejcsőbe. Ha nem sikerült volna elsőre ennyire egyenesre, simán beraktam volna 45fokban csakazéris.
Kivenni elsőre nehéz, kézben csak a kis kipattintós fül alatt átküldött csavarhúzócskával sikerült először. És akkor az a fül. 3-at rendeltünk (szerszámszettet, nem fület, fület nem lehet) és egy még a kézben tapicskolás alatt megkapta a "till reklamation" címkét. a kollégám egyszerűen letörte a fület. Szobahőmérsékleten, kézzel, szerszám aládugás nélkül. Mer hát műanyag. Gyanítom gyártok egyet aluból.
Amúgy ha kijön, már könnyű bánni vele. Olyan mint valami scifi alkatrész, amit beteszek valahová és beindul a doomsday machine, vagy épp kiveszem és leáll.
Egy kis cooldown alatt pl simán átkonfigoltuk Kata kezelőszerveit (Kata bicajáéit) meg a hátsó felfüggesztést is.
Van rajta kb minden ami kellhet útfélen, a "rack" ben pedig elfér egy pár patentszem, hogy a legalul fellelhető láncbontó t25-tel hergelése során eltávolított rongált láncszemet pótolhassuk. A patentszem nem tartozék.
Mit tud a kis nyavajás? Papíron sok mindent. Egyrészt imádom a kivágást a hatoson hogy beleférjen a kettes inbusz (m?), és a hatos még simán használható meghúzgálni a tag csavarjait. Másrészt sírok a mondvacsinált 8-as láttán. Nincs 8-as a bicómon, Talán egy helyen lehetne, ki nem találod hol. A pedál belső oldalán. Na ha azt meg kell húzni ezzel, akkor ez ismétlést igények 100 méterenként. Eskü kipróbálom egy szar karral, mennyi idő alatt ölöm le a menetet benne így.
Sok szerencsét egy fékállításhoz is, az 5-ös egyszerűen nem forog el. Persze, nem műhelyszerszám, de a 8-ast most azonnal beáldoznám hogy legyen hely az 5-ösnek, legalább a sarokra kerülne. (szerintem ez meg is fog történni.) Így is megtörtént a beállítás, de nem volt egy egyszerű feladat.
Igen, a fékbetéteim vason vannak. Mindig mindenkinek mondogatom hogy csekkold néha a fékbetéteidet, erre tessék. egy gagyi, vizet prédikáló Jézus vagyok.
Oké, de akkor most ez jó, vagy fos?
Eltekintve attól a fültöréstől (ami gyanítom hogy nem egyszeri probléma lesz, mert a kollégám amúgy nem egy debil paraszt aki mindent csak összetör) a kis cucc hozza azt, amire szánták: nincs ott amikor nem kell, és ott van, amikor igen. Szöszmötölve beállítani egy féket még mindig jobb, mint sehogy, vagy hátizsákban, övtáskában (azom is van.:D) kotorászás után, vagy neaggyisten egy zsebben flangáló, a rázkódástól szétesett szerszámmal. (olyan is volt már)
Szóval ott van a fejcsőben, ahogy egy imbusznak (na most akkor n vagy m?!) illik ha a Specit, vagy a gyaníthatóan a pestisként terjedő megoldásért okolható OneUp-ot kérdezed. Nem pattan ki véletlenül, nem lő arcon, nem rázódik szét, nem nyeled félre müzliszelet helyett, nem veri szét a telefonodat, nem akad bele a jóistenbe is a többi cuccod között, és nem kell hülye pántokat kapcsolgatnod ha csak egy dropper bilincset húznál meg mondjuk akár menet közben. Ha szerencséd van megeszi a rozsda, mert sosem kell használnod. De ha meg mégis, ott van előtted.
Én gyűlölöm a biciklire aggatott dolgokat. Egy kulacstartó is a sírba tesz. Ilyen kacatok hogy pumpa, meg nyeregtáska, meg kutyafüle nekem olyanok, hogy ideig óráig elvagyok vele, egyszer felteszem és majdnem azt mondom hogy nem is olyan szar, aztán az első takarításkor leveszem és soha nem kerül vissza többet. Szerintem ezért került el a bikepacking orkán is. És imádom a rejtett bowdenezést. (ide a bökőt!)
Ez, vagy a többi vázba dugott cucc, pl a speci swat box, vagy a koppintása a trek-től kielégítendő a hozzám hasonló idióták igényeit született. Sajna a Remedy-m nagy hiányossága hogy nincs az alsó csövében tárolórekesz. Mondjuk így átázott zokni se marad benne, de pumpám sincs. Bár most a fejcső-tool miatt repül a germántáskámból a bazinagy imbusz, annak a helyére befér egy co.
Majd még írok. Árat direkt sose fogok, mert egyrészt gyorsan igyekszem elfelejteni hogy mennyit nem költöttem sörre, másrészt te majd eldöntöd neked mennyit ér egy kütyü, én csak leírom hogy nekem mit mutatott elsőre.
Cheers!
PS: A kép Korcsról: