"Tekerek ezen-azon, ezt-azt..." - minden, ami tömény bringa.

BringaBuzi™

Debrceni CM!

2009. szeptember 14. - korcs75
Az Európai Autómentes Nap alkalmából szervezetünk szeptember 22-én 18:00-tól Critical Mass elnevezéssel kerékpáros felvonulás formájában demonstrációt szervez Debrecenben. A felvonulás célja a biztonságos és kulturált kerékpározás népszerűsítése, kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének előremozdítása, szemléletformálás. A felvonulás kb. 11 Km-es útszakaszon, rendőri, polgárőri és szervezői biztosítás mellett folyik egy forgalmi sáv elfoglalásával.
  • 17:00-tól gyülekező a Debreceni Nagyerdőn található Békás-tónál.
  • 17:40-től Általános információk és biztonsági tájékoztató
  • 18:00 A felvonulás indítása.
  • Kb. 19:30 Érkezés a Kossuth térre. A mozgalom szimbólumát jelentő kerékpáremelés. Korlátozott példányszámban öntapadós emlékmatricák kaphatók (nem pénzért) a szervezőktől.

by mkdebrecen.hu

Plakátot, meg INNEN tudsz szedni, hogy öntevékenyen terjeszthesd!

http://www.mkdebrecen.hu/sites/default/files/cm_db_utvonal_terkep09osz.gif

NuVinci fokozatmentes agyváltó

Na 'kéremszépen... hétvégén bukkantam rá erre a fokozatmnetes agyváltóra a NuVinci-re egy auto-motor újságban. Igen vazze a motorok miatt megnézem, ha ingyen elémteszik! Szóval és tettel,  íme egy ábra az áttételekről , ahol az általam istenített rohloff-val is összehasonlítják.

Klikk a képre nagyításért:


Videót a működéséről meg itt tudod megnézni, hogy megértsd! 

Klikk a képre a videó elérésért:

http://www.fallbrooktech.com/images/new_cvt_diag.gif

Mátra Maraton bugi...

Leszögezem előre, hogy a kedvenc pályám a mátrai, a maga szopatós emelkedőkkel és utálható egy nyomsávos útvonalaival. A szervezés most is fasza volt, le a kalappal, ezzel nem is ragozom, az ezzel kapcsolatos mondandóm tovább.

Szóval és tettel, szombaton összecuccoltunk aztán irány a Mátra. A binyót eléggé szét kellett kapni, hogy beférjen a fiat csomagterébe és később sajnos ez, az én hülyeségem miatt, okozott egy kis technikai malőrt. Az éjszakát Gy.halászon abszolváltuk, aztán reggel irány a pálya. Bringa szerelés... és itt volt az első gond! Az első telót sikerült olyan hülyén berakni, hogy lötyögött, amit akkor még nem érzékeltem az aszfaltos sík terepes próbán. A rajt a szokásos tülekedés volt. Tudom ez mindenki számára verseny, de sosem fogom megérteni, hogy, akik 'bulifutamoznak, mi a tökért állnak be jó előre, mintha az számítana valami is?! Na mindegy.

Alábecsültem az erőmet, így nem kezdtem bele nagy vehemenciával, amit később már bántam. Igaz, az első köves lejtőn kiütközött a szarul berakott teló problémája,  mert úgy elkezdett szitálni az eleje, hogy rendesen izzadtam az erőlködéstől, hogy nagyjából egyenesbe tudjam tartani (jól jött az X év küzdősportban felszedett erő - csak szerényen -, mert különben lazán kicsavarta volna ki a kezemből), így a pattogósabb lejtőkön se hoztam, amit kellett volna (az összteló itt lett volna ütőképes). Ójéé, az én hülyeségem volt, megérdemeltem.

Történtek azért vicces dolgok is. Az első izzasztó emelkedőn, amikor megpróbáltunk páran feltekerni - a felfelé toló kígyózó sor ellenére - gondolván, hogy elengednek minket, mert legalább a szándékot, hogy "mi legalább megpróbáljuk" értékelik történt, hogy egy kisjány, olyat beszólt az "elengednél?"-re, miközben megpróbáltam a tüdőm a visszanyelni, nehogy kiköpjem, hogy nem tudtam sírjak vagy nevessek (nagyjából idézem):
- Toljad te is, mert, akik eredményt akarnak elérni, azok már rég elmentek itt...
Kész voltam... megsemmisülve szálltam le tolni... legközelebb ilyen erővel, ne induljál el, mert úgyse végzel az első 10-ben lesz?! Wehehehehehehe! Röhej! Igen, ez egy verseny, de a gyorsabbakat engedjük már el, ha erre módunk van. Na mindegy ezen, azért később jót kacagtam,  még, ha akkor bosszantott is.
A másik vicces eset a kis fahíd után volt. Próbáltam leküzdeni az emelkedőt tekerve, amikor is elkezdett elemelkedni a bringa eleje (igen az új kormánycsapágy után valahogy magasabbra került a kormány)... szóval emelkedik a bringa eleje, én már nem tudok jobban előre dőlni és akkor átfutott az agyamon az a gondolat, hogy vagy oldalra kidőljek e vagy háttal a mögöttem jövőre essek. Oldalra dőltem, de az spd-t nem volt időm kioldani, ezzel egy olyan esést produkáltam, hogy kb. úgy nézhettem ki, mint a sivatagban, a karavánból a szomjhalál küszöbén kidőlő teve.

Száz szónak is egy a vége (R. kedvéért azért leírom, hogy majdnem úgy írtam, hogy egy szónak is száz a vége), sok maradt bennem, de nagyon élveztem az egészet. Van olyan, amikor az embernek nem jön minden össze.

Artistic cycling - vágod-e?

Valahogy mindig csodáltam azokat, akik időt és fáradtságot nem kímélve, trükköztek a fixijükkel. Engem sose vitt rá lélek, egyrészt, mert SS párti vagyok, a beszari hozzáállásomnak köszönhetően, ráadásul kisköltségvetésű is, így a városi SS-em is megfelel a közúti közlekedés szabályainak (fasznak se hiányzik egy 10Eft-os csekk szabálysértésért). Na de tököm se gondolta volna, hogy létezik akrobatikus kerékpározás a cirkuszon és bmx-eseken kívül, spéci (fixi) gépeken, amíg meg nem néztem az alábbi kis vide(j)ót:

Beszarás... rá is kerestem a neten, úgyhogy, aki utána akar nézni itt a wikipédiás leírása... persze angol (magyar wiki szar, sajnos)... és itt az UCI honlapján található anyag

 

VIII. Gepida Mátra Maraton - 2009

Gepida Mátra Maraton 2009 - Helyszín:
A versenyközpont, ahogyan 2008-ban, idén is a Sástói Oxygén Adrenalin Parkban lesz.

Augusztus 29. Szombat:
Gyerekversenyek 16 órától.
A nevezés ingyenes

Augusztus 30. vasárnap:
Gepida Mátra Maraton 2009 - Útvonalának fõbb adatai:

Hosszútáv
>> 92 km
>> 2140 méter szintkülönbség
>> 17 km aszfalt
>> 75 km terep

Középtáv
>> 59 km
>> 1315 méter szintkülönbség
>> 15 km aszfalt
>> 44 km terep

Rövidtáv
>> 28 km
>> 620 méter szintkülönbség
>> 12 km aszfalt
>> 16 km terep

http://www.vuelta.hu/typo3temp/pics/a15200ca8e.jpg

PDM520, SKS CT-Worx, Zokni... miegymás

Na szóval úgy áll a helyzet, hogy bezsíroztam a csukló részeket a vázban (össztelósnál ezt egészen sűrűn kell, merevhez képes wehehehehe) és hangtalan lett a gép, amikor is a jó öreg Shimano PDM520-as pedálom elkezdett nyikorogni... 

 

http://www.petracycles.co.uk/images/PDM520S.jpg

...kenőanyag befújásával próbáltam segíteni rajta, de lószart se ért, bontani kéne! Na igen, de ehhez célszerszám kéne! Reménykedek benne, hogy találok valahol, eddig semmi biztató! Az már tuti, hogy lecserélem az öreget, mihelyst kijövök az anyagi csődből:-D Közben meg persze siratom a BBB multifunkciós szerszámkészletem és a Cateye Enduro8-as kilóméterórámat... ezeket sikerült eltüntetni az interplanetáris ködben!

WANTED!

http://store.mpgear.com/images/products/display/CatEye_Enduro8.jpg http://www.bbbparts.com/images/tools/btl41s_big.jpg

Ja és a zoknijaim (bal-, jobb pár vegyesen) felét is eszi valaki, mert azok is tünedeznek el! Egyébként kinéztem egy SKS (nagy híve vagyok a termékeiknek) multifunkciós szerszámkészletet a BBB helyére, egy CT-WORX-öt... na csak egyszer szakadjon rám az OTP!

 

http://www.sks-germany.com/images/product/big/7017.jpg

 

süti beállítások módosítása
Mobil